Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun polvessa on?

Vierailija
21.04.2024 |

Se on ollut kipeä nyt useamman viikon. Lähinnä kun kävelee. En muista että olisin satuttanut sitä. Ei viitsi lääkäriinkään lähteä kun ei oo mikään akuuttihätä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko?

Vierailija
2/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lihaskalvo eli fascia voi olla kireä ja sinun pitäisi hieroa sitä vaikka tennispallolla jos sinulla ei ole fasciapalloa, joka on tarkoitettu hierontaan. Toinen lääkäri oli jo passittamassa minua polvileikkaukseen ennen yhdenkään kuvan ottamista.

Kävin toisella, joka totesi polvikivun johtuvan kireästä lihaskalvosta. Sekin kun voi turvota välillä aivan kuten muutenkin ihmisellä kudosten kanssa saattaa käydä. Mihinkään lymfahierontaan ei ole pakko lähteä jos ei halua.

Oikealla fasciapallolla ei saa hieroa kipeää kohtaa viittä minuuttia kauempaa kerralla. Jos tuntee, että tarvii lisää tulitukea niin voi hankkia vaikka Prismasta Tens-laitteen ja käyttää sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä, pyydä kuvaukseen. Siinä näkyy onko nivelrikkoa.

Vierailija
4/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilokives

Vierailija
5/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot takareiden ja pakaran lihakset voivat myös aiheuttaa polvikipua. 

Vierailija
6/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa joustosidettä, sitä tarttuvaa, jonka saa vielä irti siitä. Se joskus voi helpottaa nivelen kohtaa. Onko ollut tulehduskipulääke (ja ab-piimä vatsan tasapainotukseen lääkkeen aikana) parina päivänä, jos se ärtynyt. Sitä ei kannata rasittaa ehkä liikaa, pitäisi olla pieni lepotauko? Sitten vasta kävely. Ellei ole lääkäriä vaativa. Onko vitamiineja ja magnesiumia tms. Onko painoa, itse yritän tiputtaa, vaikeaa. Oletko urheillut liikaa tai nostellut. Entä lämpö avuksi, ettei jäädytä sitä vai toimiiko joillekin muka viileä.

Vierailija
7/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Yritän noita vinkkejä mitä annoitte. Ap

Vierailija
8/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyl aika vakava juttu. Saattaa olla että sun polvi pitää amputoida. 

Vierailija
9/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikot takareiden ja pakaran lihakset voivat myös aiheuttaa polvikipua. 

Tämä. Useimmiten tämäntyyppiset ongelmat johtuu siitä, että ihmiset on ihan surkeassa kunnossa.

Vierailija
10/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis ap pysty kuvailemaan, missä kohtaa polvea kipu tuntuu, jotta arvaaminen olisi helpompaa? 

Vierailija
11/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän liikuntaa,ja liikaa elopainoa.

Vierailija
12/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista saa joustosidettä, sitä tarttuvaa, jonka saa vielä irti siitä. Se joskus voi helpottaa nivelen kohtaa. Onko ollut tulehduskipulääke (ja ab-piimä vatsan tasapainotukseen lääkkeen aikana) parina päivänä, jos se ärtynyt. Sitä ei kannata rasittaa ehkä liikaa, pitäisi olla pieni lepotauko? Sitten vasta kävely. Ellei ole lääkäriä vaativa. Onko vitamiineja ja magnesiumia tms. Onko painoa, itse yritän tiputtaa, vaikeaa. Oletko urheillut liikaa tai nostellut. Entä lämpö avuksi, ettei jäädytä sitä vai toimiiko joillekin muka viileä.

Mulle toimi jääpussi polvella. Toki pyyhe alle.

Vierailija
13/13 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis ap pysty kuvailemaan, missä kohtaa polvea kipu tuntuu, jotta arvaaminen olisi helpompaa? 

Etuosa. Keskeltä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän