Rakastan kotikaupunkiani Helsinkiä!
Olin käymässä pienellä paikkakunnalla muualla Suomessa ja kun tulin rautatieasemalle, tunsin olevani taas elossa ja onnellinen. Kasvoin pienessä kaupungissa ja se ankea ja kyräilevä fiilis tarttui minuun silloin. Sain sen ravistettua harteiltani stadissa. Täällä on ihmisen hyvä elää ja olla.
Kommentit (10)
Heset on ihan täysin paska mesta, ei ole turisteille oikein mitään, pelkkää pölyä ja betonia unohtamatta nenä pystyssä käveleviä tyhmiä ihmisiä.
Ja paskat se mikään stadi ole vaan heset.
Minusta Helsinki on ihana kaupunki, erityisesti kesällä. En ole koskaan asunut Helsingissä, mutta töissä siellä kävin 40 vuotta ja harrastuksia ollut 57 vuotta, siis toinen kotikaupunkini. Vieläkin käyn Helsingissä vähintään kerran viikossa.
Noin minäkin koin nuorempana. Muistan yhdenkin kerran, kun palasin Helsinkiin jostain muualta Suomesta junalla ja kun pääsin rautiksella junasta ulos, hengitin onnellisena pakokaasun tuoksua <3
Yli 50 vuotta Helsinki oli rakas kotikaupunkini, mutta jotain siinä tapahtui, eikä se enää tuntunut minun kaupungiltani. Viime kesänä muutimme pois ja nyt kun lukee uutisia, niin tuntuu että taisimme lähteä viime tingassa.
En usko, että Helsinkiä voi enää pelastaa. Kyllä se on jo menetetty tapaus. Voimia kaikille teille, jotka joudutte töiden tai lasten koulujen vuoksi vielä jäämään!
Jos näkisit kaikki kammottavimmat loukot ja rakennukset, olisitko edelleen samaa mieltä? Hyvä tietenkin että on hyviä puolia ja niitä voi luoda. Ja meri.
Helsinki on tylsä ja ankea, ei mitään vanhaa, historiaa, ilmapiiri kyräilevä. Juuri olin Budapestissa lomalla ja oli eri meininki, ihmiset vapautuneita, arkiyönäkin ihmisiä liikkeellä kaduilla, nähtävää.
Minä muutin kasvukeskuksesta maalaispitäjään ja se on ollut elämäni paras päätös sitten korkin kiinni laittamisen.
Suunnittelen muuttoa pois. Nuo savannienasukkaat alkaa olla jo enemmistö. Ei voi suomalainen enää asua pk-seudulla!
Sama täällä, tosin ei noin voimakkaana fiiliksenä. En itseasiassa poistu nykyään kovin paljon täältä, ellen lentokentälle tai satamaan mene. En tunnista itseäni kaupunkilaiseksi mutta vielä vähemmän maalaiseksi. Aika juureton olo tavallaan.