Yhdeksän viikon päästä alkaa kesäpäivät lyhenemään ja syksy tulossa
Kommentit (26)
Ap on varsinainen optimisti... Minä taas lasken, että jos juhannuksena yö on lyhin, nyt on yhtä kauan valoisaa vuorokaudessa kuin seuraavan kerran elokuussa.
Kevät on ollut kieltämättä outo ja aurinko on näkynyt todella harvoin. Alkukeväästä oli melkein joka päivä sankka sumu ainakin pääkaupunkiseudulla niin ettei aurinko paistanut kuten normaalisti keväällä.
Niin perus suomalaista asennetta kuin olla voi. Meillä karjalainen mummo totesi sanoi aina että juhannuksesta se kesä vasta alkaa ja niin se on. Olen pitänyt kesälomani aikanaan elo- syyskuussa jos mahdollista. Silloin on yleensä ollutkin tosi mukavat säät. Ei liian kuuma niinkuin heinäkuussa. Pessimistillä ei varmaan ole koskaan hyvä. Minulla on ihan hyvä lähes aina. Paitsi silloin kun on liian kuuma ja pitää töitä tehdä. Muuten ei kuumuuskaan haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikee olla ihminen kuka elää aina tulevaisuudessa tai menneissä
Mulla kesä on vasta alkamassa <3
Sama täällä. Tunnen jonkun "sitkun" ja menneesä elävän ihmisen. Ei pitäis sääliä mutta säälittävää se on. Sama nämä säistä valittavat. Säät on mitä on, turha niistä on itkeä kun ei voi asioille mitään. Eikä suomalaisia juuri ulkona näy niinkuin ennenvanhaan, mitä ne säät ketään haittaa? Onkohan meistä tullut kotona nököttäviä vilukissoja jotka lukevat uutisensa ja säänsä iltalehdistä ja sitten ollaan sitä mieltä. Mukavaa kevättä!
Hyvä juttu. Rakastan syksyä. Viime vuonna se jäi väliin kun kesä jatkui liian pitkälle ja talvi alkoi heti.
En ne täällä Lapissa lyhene ennen kuin vasta joskus heinäkuun loppupuolella, kun aurinko laskee ensimmäisen kerran sitten toukokuun jälkeen.
Jee!