Sairaan töihin nuoret.
Olen ollut töissä sairaalassa 30 vuotta. Välillä kävin muissa töissä,mutta palasin tekaisin. Ihana työpaikka. Monipuolinen työ, mukavat työkaverit ja ihan hyvä palkka. Ihmettelen miksi ei nuoret halua sairaalaan töihin? Potilaan ovat pääasiassa kiitollisia ja mukavia, vain pari hankalaa tyyppiä sattunut kohdalle. Heilläkin omat ongelmansa. Jos saisin palata takaisin, valitsisin samoin, sairaalassa työskentely on opettanut minulle paljon.suosittelen lämpimästi.
Kommentit (6)
Lisään vielä, että nykyään paljon valitetaan sairaalatyöstä. Olisiko syynä se, että hoitajille on sälytetty lisätyötä, myös lääkäreille kuuluvia. Aikoinaan, kun aloitin oli osastolla sairaala-apulaisia, hoitoapulaisia, kylvettäjiä, sihteeri, hoitajat, apuhoitajat, lääkärit. Vähitellen väki väheni, se muutti toimenkuvia. Miksi ei nyt koulutettaisi avustavaa henkilökuntaa sairaaloihin, kun on resurssipulaa. Saisivat hoitajat keskittyä potilaiden hoitamiseen. Päiväkodeissa on sama ongelma. Aikoinaan kun 20v olin päiväkodissa töissä siellä oli hengetär, joka hoiti ruuanjakelun ja siivouksen jne. Nyt kun on hoitajista pulaa, niin ei pitäisi heidän siivoilla tms, vaan keskittyä lapsiin. Vanha aika oli paljon leppoisampaa, kuin tämä nykyinen tehotiimitoiminta. Mutta viihdyin kiiressäkin, toivottavasti saan sijaistaa vielä eläkkeellä ollessani, en millään haluaisi luopua kokonaan sairaalan sykkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat sairaan työt?
En tiedä, mutta Anna Hanski lauloi tontun tehtävistä - olisiko niissä jotain samaa...?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat sairaan työt?
Otsikkoon tuli virhe, mutta kun luet itse asian, niin tiedät. Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat sairaan työt?
En tiedä, mutta Anna Hanski lauloi tontun tehtävistä - olisiko niissä jotain samaa...?
Kiitos kun kiinnostuit. 👍
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että nykyään paljon valitetaan sairaalatyöstä. Olisiko syynä se, että hoitajille on sälytetty lisätyötä, myös lääkäreille kuuluvia. Aikoinaan, kun aloitin oli osastolla sairaala-apulaisia, hoitoapulaisia, kylvettäjiä, sihteeri, hoitajat, apuhoitajat, lääkärit. Vähitellen väki väheni, se muutti toimenkuvia. Miksi ei nyt koulutettaisi avustavaa henkilökuntaa sairaaloihin, kun on resurssipulaa. Saisivat hoitajat keskittyä potilaiden hoitamiseen. Päiväkodeissa on sama ongelma. Aikoinaan kun 20v olin päiväkodissa töissä siellä oli hengetär, joka hoiti ruuanjakelun ja siivouksen jne. Nyt kun on hoitajista pulaa, niin ei pitäisi heidän siivoilla tms, vaan keskittyä lapsiin. Vanha aika oli paljon leppoisampaa, kuin tämä nykyinen tehotiimitoiminta. Mutta viihdyin kiiressäkin, toivottavasti saan sijaistaa vielä eläkkeellä ollessani, en millään haluaisi luopua kokonaan sairaalan sykkeestä.
Lasten kanssa kyllä yli 30 vuotta sitten jo kerättiin lelut, laitos apulainen siivosi kun lapset oli nukkumassa, lastentarhanopettaja tai lastenhoitaja jakoi ruoat lautaselle, ei mikään hengetär. Hoitajat voivat keskittyä edelleen hoitamiseen, sairaaloissa on lähihoitajia jotka tekee ne likaiset työt ja on siivoojat. Hoitajat istuu siellä kansliassa odottamassa jotain
Mitä ovat sairaan työt?