Onko jo kysytty mitä teillä ruokana tänään?
Kaupan jauhelihapihvejä meillä ja perunoita. Punajuurta.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Lohipastaa: lämminsavulohta, raastettua sitr. kuorta, pippurituorejuustoa, tomaatteja, porkkanapaloja, voita, päälle parmesaania ja tuoretta tilliä - mausteina musta - ja sitr.pippuria, cayennepippuria
Ja kai tuon "alla" maistuu sitten se savulohi? Jep.
Tortilloja oli lounaaksi (jäi eiliseltä). Nyt pitäisi inspiroitua ja keksiä joku hyvä ruoka, mutta mikä??
Kaalilaatikko soijarouheella, valkopippurilla, siirapilla, kaurakermalla ja kasvisliemellä.
Tänään on harvinainen mättöpäivä. Eli makkaraperunat yhdessä miehen kanssa kokataan. Ukko laittaa ranskikset ostamallaan masiinalla ja mä paistan makkaranpalat. Päälle vielä paistettu kananmuna.
Tietty tomaatit, salaatit, parsakaalit ja sen sellaiset oheen.
Savulohet ja uunikalat tulee jo korvista ulos pelkkänä ajatuksena. Joskus pitää antaa itsensä repsahtaa.
Kannibaali bakkanaali -päivä. Eli autofagialla mennään tämä päivä.
Kiitos kysymästä, vielä ei ole kysytty ja vastausta täytyy vähän miettiä.
Ehkä vain Koulunäkkäriä Kallen Kaviaarilla, illemmalla pussillinen pikanuudeleita tulisella kanamaulla - ei muuten ole lähelläkään tulista, tarvii lisätä chiliä, currya, jalopenoa ja valkosipulia.
Tai paistan ison Neljän Juuston Pizzan metvursti- ja kinkkusuikaleilla, Aurajuustolla (ei ole tarpeeksi ennestään) + runsaasti valkosipulia ja koska minusta pizzassa juusto kuuluu päällimmäiseksi, ei alle, päälle tulee tietysti lisää juustoa. Isosta pizzasta riittää neljäksi päiväksi.
Menen joko nuukaillen tai pistän kunnolla överiksi, mutta aina maku edellä ;)
Kasvishernekeittoa herneistä ja porkkanasta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvishernekeittoa herneistä ja porkkanasta.
Enpä ole koskaan tehnyt. Vesi tuli kielelle.
Ei jaksa kokata kummemmin tänään, joten kanafileet (paisto+uuni) ja sen kanssa jotain, ehkä uuni- tai höyryvihannekset tjms helppoa.
Eilistä muusia, just paistoin yhden possufileen pihveiksi ja toisella pannulla wokvihannespussin jämät, johon lisäsin puolikkaan paprikan, punasipulin ja pätkän kesäkurpitsaa.
Blinejä ja mätiä, smetanaa, suolakurkkua, katkarapuja ja kananmunasilppua.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on harvinainen mättöpäivä. Eli makkaraperunat yhdessä miehen kanssa kokataan. Ukko laittaa ranskikset ostamallaan masiinalla ja mä paistan makkaranpalat. Päälle vielä paistettu kananmuna.
Savulohet ja uunikalat tulee jo korvista ulos pelkkänä ajatuksena. Joskus pitää antaa itsensä repsahtaa.
Ei noi kalat muakaan miellytä, mutta on lapsen lemppari. En kyllä valitsisi makkaraperunoitakaan. Itsekseni paitaisin varmaan jonkin lihaköntsän ja vokkivihanneksia ja seuraavana päivänä samasta lihasta lämpimiä leipiä.
-Etusivun uunikala ja muusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noi kalat muakaan miellytä, mutta on lapsen lemppari. En kyllä valitsisi makkaraperunoitakaan. Itsekseni paitaisin varmaan jonkin lihaköntsän ja vokkivihanneksia ja seuraavana päivänä samasta lihasta lämpimiä leipiä.
-Etusivun uunikala ja muusi.
Minua miellyttää kaikki kala, mutta nyt tuli stoppi ja ranskikset kehiin, kun mieli niitä niin tekee. Makkara on yli 90% lihaisaa. Grillillä käydessä olen ostanut aina jotain muuta, kuin makkaraperunoita. Mieliteot ovat mielitekoja.
Just oli minullakin uunilihaa jokunen päivä sitten valkosipuliperunoineen ja uunijuureksineen. Huomiselle tein jo valmiiksi naudanjauhelihakastikkeen pitkällä haudutuksella. Nuudeleita syödään sen kanssa. Niitäkään ei ole ollut kuukausiin meillä. Tämän jälkeen sitten taas vaikka paistettuja silakoita muusilla. Munakastiketta ja tilliä.
Itse tehtyä pitsaa 00 jauho pohja, oregano-tomaattikastike jauhelihaa, jauhettua paistettua suppilovahveroa, kirsikka tomaatia, aurajuustoa, makeaa sipulia ohuina siivuina, emmental ja mozzarella raastetta, ehkä valkosipulia.
Ei ollu vielä kysytty