Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako psykoterapiaopinnot? 25t e. Tienaako niin että saa takaisin?

Vierailija
19.04.2024 |

Pohdin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jos olet lahjakas, muuten et saa asiakkaita.

Oletko oikeasti kiinnostunut vai ajattelitko helppoa rahantekoa?

Minkälainen on lahjakas psykoterapeutti?

Sellainen joka ymmärtää ne asiat jotta osaaminen syventyy. Oletko tyhmä vai esitätkö tyhmää?

Mitkä ne asiat? Ne psykoterapia-asiat vai? Eiköhän kaikki koulutetut psykoterapeutit ymmärrä. 

P.S. Minä en nyt taida olla meistä se, jonka älykkyys on syytä kyseenalaistaa.

Äläpäs yritä nousta yläpuolelleni. Eivät kaikki ymmärrä, työ ei sovellu kaikille. Monilla on itsellään liikaa ongelmia.

Kyllä se olet juuri sinä kun asian toit esille.

Kun pyrkii opiskelemaan psykoterapeutiksi, niin siinä on soveltuvuushaastattelu, jolla karsitaan pois ne, joilla on liikaa ongelmia itsellään. Lisäksi opintoihin kuuluu pakollisena oma psykoterapia. Eli ei tuo pidä paikkaansa mitä väität. Et taida oikein tietää alasta paljoa. 

Vierailija
22/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutti, jolla käyn, on erittäin kovatuloinen (olen arviolta laskenut). Hänellä on perusterapiakoulutusta pidempi koulutus ja hän on todella hyvä työssään, joten ansaitsee mielestäni joka euron.

Kysymyksesi on väärin aseteltu, en usko että raha edellä menestytään tuossa ammatissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jos olet lahjakas, muuten et saa asiakkaita.

Oletko oikeasti kiinnostunut vai ajattelitko helppoa rahantekoa?

Minkälainen on lahjakas psykoterapeutti?

Sellainen joka ymmärtää ne asiat jotta osaaminen syventyy. Oletko tyhmä vai esitätkö tyhmää?

Mitkä ne asiat? Ne psykoterapia-asiat vai? Eiköhän kaikki koulutetut psykoterapeutit ymmärrä. 

P.S. Minä en nyt taida olla meistä se, jonka älykkyys on syytä kyseenalaistaa.

Äläpäs yritä nousta yläpuolelleni. Eivät kaikki ymmärrä, työ ei sovellu kaikille. Monilla on itsellään liikaa ongelmia.

Kyllä se o

Sinä se vain et osaa edes olla kohtelias. Et varmasti sovellu alalle, käytös kertoo jo riittävästi. Eihän sinua jaksaisi edes tuntia katsella kerrallaan, menisi varmasti hermoradat niks naks ja säikähtäisit muistoksi seinälle sinäkin. 

Vierailija
24/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole psyko niin psykoterapiaopinto kannattaa. Mikäli valitsee ymmärtävän terapian, ei ketään piinaavan. Vaan helpottavan. Ja kriisiteapeutin ala myös, monella on kriisejä nimenomaan ja hätä. Myös jos on videoyhteys voi etänä, vapaaehtoisesti terapeutin apua etsiville. 

Vierailija
25/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin löytää psykoterapeutin joka ymmärtää oikeasti eikä ole kateellinen ainakaan. Mistä sellaisen löytäisi? 

Vierailija
26/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä minua solvaat ja haukut? Keksit päästäsi että olisin psykoterapeutti ja ryhdyit solvaamaan. En ole, enkä missään vaiheessa väittänyt olevani. 

Vierailija
27/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä minua solvaat ja haukut? Keksit päästäsi että olisin psykoterapeutti ja ryhdyit solvaamaan. En ole, enkä missään vaiheessa väittänyt olevani. 

No sitten ei kannata edes yrittää päteä. Kiitos sinulle.

Vierailija
28/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutti, jolla käyn, on erittäin kovatuloinen (olen arviolta laskenut). Hänellä on perusterapiakoulutusta pidempi koulutus ja hän on todella hyvä työssään, joten ansaitsee mielestäni joka euron.

Kysymyksesi on väärin aseteltu, en usko että raha edellä menestytään tuossa ammatissa.

Psykoterapian järjestämisessä on myös paljon kuluja, kuten terapiatilan vuokra ja pakollinen työnohjaus. Monet myös kouluttautuvat jatkuvasti lisää. Eli ei siitä terapiatunnin hinnasta läheskään kaikki jää terapeutin taskuun. Lisäksi terapeutin pitää tehdä kirjaukset terapiakäynneistä.

Vierailija
29/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te odotatte psykoterapialta ja psykoterapeutilta?

Entäs ne psykoterapeutit, mitä odotatte asiakkailtanne?

Pääsisinpä terapiaan. Erilaisilla terapeuteilla ja psykologeilla sekä psykiatreilla olen kyllä käynyt satoja kertoja. Arvostan koulutusta. Sen huomaa jos henkilö ei ole esimerkiksi psykologi, vaan sairaanhoitaja tai sosionomitaustainen. 

Vierailija
30/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsisinpä terapiaan. Erilaisilla terapeuteilla ja psykologeilla sekä psykiatreilla olen kyllä käynyt satoja kertoja. Arvostan koulutusta. Sen huomaa jos henkilö ei ole esimerkiksi psykologi, vaan sairaanhoitaja tai sosionomitaustainen. 

Hienoa valveutuneisuutta. Auttakaa toinen toisianne löytämään hyvät terapeutit. Suositelkaa ääneen oikeasti niitä hyviä tekijöitä, heille enemmän asiakkaita ehdottomasti. Intohimo työtä kohtaan ei ole pahitteeksi.

Vierailija
31/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin - miten kauan Kela vielä maksaa korvausta terapiakäynneistä? Taitaa jo liian moni käydä terapiassa.

Ihmetyttää miten tämä maa pystyy terapioimaan kaikki halukkaat. Masennusta on mukamas 5 prosentilla väestöstä eli arviolta 250 000 kansalaisella. Lääkitykselllä ja muilla tukitoimilla pärjää varmasti suurin osa ja vaikeinta masennusta sairasta pienempi määrä ei terapiaa edes pysty vastaanottamaan. Voi kuitenkin arvata että terapiatarvetta voisi olla kymmenillä tuhansilla ihmisillä.

Itse asiassa Kelan sivuilta löytyy tieto että terapiaa sai viime vuonna jotain 64 500 kuntoutujaa ja kustannukset olivat yli 100 miljoonaa euroa. Itselle on yllätys että noin moni on päässyt terapiaan ja vielä Kelan kustantamana. Toivotaan että ihmiset saavat apua ja pystyvät jatkamaan elämäänsä entiseen tapaan. Voi arvata että säästölinja saattaa jossain vaiheessa ulottua myös terapiapuolelle.

Ks. https://www.kela.fi/ajankohtaista/6178912/kuntoutuspsykoterapiaa-saavia…

Vierailija
33/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmettelen miten kukaan ei pärjää yksin minkäänlaisten tunnetilojen kanssa tai asioiden kanssa? Aika heikkoja ovat suomalaiset ihmiset. Voisitteko auttaa toisianne läheiset?

Vierailija
34/35 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurinen käytäntö on, että ilmoitetaan vain tutkinto eikä sitä, montako kurssia on käyty, montako opintopistettä opiskeltu, dokumenttia katsottu tai kirjaa luettu. Tämä sataa tutkintojen haalijoiden laariin. 

Kasvatustieteissä on pitkään tiedetty, että melko pieni osa tiedosta tulee koulutuksesta. 

Vierailija
35/35 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa valveutuneisuutta. Auttakaa toinen toisianne löytämään hyvät terapeutit. Suositelkaa ääneen oikeasti niitä hyviä tekijöitä, heille enemmän asiakkaita ehdottomasti. Intohimo työtä kohtaan ei ole pahitteeksi.

Hyvillä on töitä jonoksi asti. Terapiajaksot on pitkiä ja uusia asiakkaita ei mahdu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme