Luksus tuntuu laaduttomalta
Oletteko te muut, jotka ette ole kasvaneet luksuksen keskellä, kokeneet sitten kun olette siihen tutustuneet, että se on ihan tasotonta ja huonolaatuista.
Itse esim. olin jossain luksuskylpylässä saunamaailmoineen ja suoraan sanottuna nauratti. Omien vanhempieni kesämökin savusaunassa saa paljon laadukkaammat löylyt. Siellä sitten eristetyllä alueella tilattiin paljuihin skumppaa ja mua ihan nauratti, että tääkö muka on jotain luksusta.
Samoin fine dining-paikkojen ruoka ei musta oo kovin ihmeellistä. Eikä vaatteiden laatu luksusmerkeissä... ompelijana työuransa tehnyt mummoni teki laadukkaampia ja istuvampia vaatteita kuin nuo.
Kommentit (2)
Kaikki riippuu sitä, mihin vertaa. Ennen esimerkiksi vaatekankaat oli laadukkaita ja koska vaatteet teetettiin ompelijoilla, ne istuivat juuri sille ihmiselle, jolle ne tehtiin. Olivat myös kalliita suhteessa tuloihin. Joten kyllä, harva merkkivaate on yhtä laadukas kuin ompelijan ompelema. Sitten taas jos vertaat niitä johonkin H & M:n vaatteeseen, niin onhan ne laadukkaita.
Ymmärrän hyvin, mitä aloittaja tarkoittaa.