Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kansaneläkkeiden katkaisu ulkomaille auttaa mitään?

Vierailija
19.04.2024 |

En tajua tätä logiikkaa. Joko ulkomailla asuu sellaisia ihmisiä, jotka eivät saa kansaneläkettä tai sitten jostain eri syistä pienituloisia, jotka ovat muuttaneet vaikka puolison tms. perässä jonnekin. Ulkomailla ollessaan he eivät kuitenkaan käytä muita veronmaksajien palveluita täällä, mutta palatessaan tänne he nostavat saman kansaneläkkeen plus muita etuuksia ja käyttävät veronmaksajien palveluita luultavasti moninkertaisesti, kuin ulkomailla asuessaan.

Onko tässä nyt jotain mitä en ymmärrä itse.

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei työllistynyt Suomessa, joten muutimme ulkomaille sopivan työn perässä. Itse olen sairaseläkkeellä  invalidisoivan sairauden takia ja meillä on kaksi lasta. Nyt sitten omat tulot romahtavat täysin. Luultavasti palaan lasten kanssa Suomeen.

Eikö mies pysty elättämään perhettänne? Ja saisithan sinäkin jostain etuutta uudessa asuinmaassasi, esim. työttömyyskorvausta tai vastaavaa eläke-etuutta? Voi tehdä tiukkaa, mutta kyllä te pärjäisitte. Mutta onhan se tietysti helpompaa vaan nostella Suomen pehmeästi maksamia tukia tai vastaavia eläkkeitä.

Se on ihan omasta haluamisesta ja aktiviteetista kiinni.

Vierailija
102/102 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa asuessa rahat jäävät kulutuksesssa tänne.

Missä kulutuksessa? Suomessa kansaneläkettä saavat nostavat asumis-ja tt-tukia ja tt-tuessa huomioidaan lääkekulut, sähkö/vesi/kotivakuutuslaskut, silmälasit. Nuo eläkeläiset ostavat itse vain ruokaa ja loput maksaa yhteiskunta. Mitään säästöä tuossa ei ainakaan valtiolle synny. 

Noilla Fuengirolan eläkeläisillä on puolisolla kunnon eläke tai sitten pääomaa esim. yrittäjänä toimimisesta. Kansaneläke kotirouvalle on mukava bonus, mutta loppuu nyt. Valintojen maailma.

Kirjat suomeen ja asumislisät juoksemaan tyhjään kämppään!

Tuo on petos mikäli et oikeasti asu osoitteessa jossa olet kirjoilla ja nostat siihen perustuvaa etuutta. Ja rahat peritään korkojen kera takaisin jos (kun) jää kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän