Kampaaja pilasi Ilonan hiukset
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/f709be24-6fb5-415d-9484-629d0cf67045
Olisiko missään tietoa mikä kampaamoketju tässä kyseessä?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tosi hyvin että harmittaa, koska noista kuvista näkee että se tuollainen hartiamittainen polkka sopii parhaiten. Sinänsä tuo ihan lyhytkin on ihan jees eikä mikään tätitukka, niin kyllä se toi heittämällä 10 vuotta ikää lisää kasvoihin ja koko olemukseen.
Ja tuosta menee nyt se pari vuotta, että on takaisin tuossa alkuperäisessä pituudessa.
Pari vuotta?! Hiukset kasvaa vuodessa 15 cm.
Juu, suomalaisten pitää vain tottua siihen, että palvelua ei saa suomeksi. Tässä on tulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tosi hyvin että harmittaa, koska noista kuvista näkee että se tuollainen hartiamittainen polkka sopii parhaiten. Sinänsä tuo ihan lyhytkin on ihan jees eikä mikään tätitukka, niin kyllä se toi heittämällä 10 vuotta ikää lisää kasvoihin ja koko olemukseen.
Ja tuosta menee nyt se pari vuotta, että on takaisin tuossa alkuperäisessä pituudessa.
Pari vuotta?! Hiukset kasvaa vuodessa 15 cm.
No ei niiden voi vaan antaa kasvaa tuosta mallista "ulos" vaan siihen pitää leikata välillä uutta mallia joka vie taas pituutta. Muuten tukka on taas kohta samannäköinen kuin tuon parturi nyrhisen jäljiltä..
Näytin joskus vähän saman tyylisestä kampauksesta kuvaa, ja omakin lopputulos oli ihan samalla lailla nyrhitty! Kampaaja ei osannut katsoa jotenkin valokuvan mallin ja omien kasvojeni mittasuhteita ja verrata kuvassa olevien hiusten pituuksia niihin.
Tämä oli pienen paikkakunnan kampaamo n. 2005. Tuo nyrhitty leikkaustyylihän on juuri sitä aikaa. Jämähtänyt.
Kävikö Kouvolan tuccataikureilla kun sai noin hemaisevan pirilookin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa sitä nyt niin ivallista ja vittumaista mutta jos omalle kohdalle sattuisi niin kyllä olisi toinen ääni kellossa😁
Voi olla, mutta en lähtisi avautumaan siitä jossain roskalehdessä. Minulla on sitä paitsi varaa käydä kunnon kampaajalla.
Sama. Juuri eilen kävin omalla vakikampaajallani, jolla olen käynyt yhtäjaksoisesti vasta 37 vuotta. Ikinä eivät ole hiukset olleet epäonnistuneet hänen jäljiltään.
Onko hiusten malli vaihtunut näinä 37 vuotena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa sitä nyt niin ivallista ja vittumaista mutta jos omalle kohdalle sattuisi niin kyllä olisi toinen ääni kellossa😁
Voi olla, mutta en lähtisi avautumaan siitä jossain roskalehdessä. Minulla on sitä paitsi varaa käydä kunnon kampaajalla.
Sama. Juuri eilen kävin omalla vakikampaajallani, jolla olen käynyt yhtäjaksoisesti vasta 37 vuotta. Ikinä eivät ole hiukset olleet epäonnistuneet hänen jäljiltään.
On, sekä hiusten väri, pituus että malli.
- se jota lainasit
Antoiko kampaaja Ilonalle myös spiidiä ja psykoosilääkkeitä!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas on sellaisia kokemuksia, etteivät kampaajat tahdo leikata riittävästi. Usein saa sanoa, että ota nyt vähän enemmän. Ovat luultavasti ylivarovaisia siksi etteivät joudu haukutuksi jossain nettipalstalla.
Eikö tämä ratkeaisi sillä, että kampaaja leikkaisi sen verran kuin asiakas pyytää? Jotta olisi oikein selvää, voisi pyytää vaikka näyttää viivottimesta kuinka paljon.
Sen sijaan niiltä jotka haluavat leikattavan paljon, leikataan vain vähän latvoista, ja niiltä jotka pyytävät vain latvojen tasoitusta, leikataan 10 cm. Mitä järkeä tässä on?
Asiakas pyytää tasapitkään tukkaan tasaisen hartiamittaisen lyhennyksen, ei rikottua, altamittaista polkkaa. Mikä tässä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta minusta tuo on aika selvä tapaus. Englantia puhuva eli u-maalainen, joka ei ole tottunut suomalaisiin hiuksiin, ja itsellään tod näk tosi paksu tukka. Bonuksena sattunut kampaajalle vielä ylimielinen (piilevästi?) asenne, niin on päättänyt laittaa "volyymia muumimamman lattatukkaan". Eli tukka pätkäksi ja kerroksia.
Itselläni on samanlaatuinen tukka kuin ko henkilöllä ja tiedän, että se on myytti. Tuo leikkaus nimen omaan vie volyymia pois. Ilonan vakiomalli antaa hänelle volyymia kaikkein eniten. Tasainen terve latva, sopiva pituus.
Ei se saksittu pätkä siitä miksikään hemaisevaksi pöwwöpääksi muutu, kun tukka on lasinen liru.
pöwwöpää :D Ihanan tunteella ilmaistu.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä oikeasti uutinen?! 5/10 kampaaja pilaa hiukset joko kunnolla tai sitten niin, että vahinko korjautuu parissa kuukaudessa, kun hiukset kasvaa ja ne saa leikkautetuksi toisella kampaajalla joka toivottavasti ei pilaa niitä uudelleen.
Latvat nuo osaa tasata yleensä ok, mutta esim malliin leikkaaminen on monelle todella hankalaa ja sitten onkin se kuuluisa "kananperse" päässä.
Korvan alapuolelta hiukset eivät hartiamittaan kasva parissa kuukaudessa. Lisäksi hiuksia oli ohennettu todella rankalla kädellä, joten kyllä tuon hartiamittaan saaminen kauttaaltaan voi viedä parikin vuotta. Tuollainen työntekijä ei ole millään muotoa ammattilainen eikä sovellu kuin korkeintaan pesemään asiakkaan hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kävikö Kouvolan tuccataikureilla kun sai noin hemaisevan pirilookin?
Öhö öhö. Kasvoiko boolssit kun pääsit noin nasevan jutun tänne veistelemään?
Onhan tuo lopputulos aika kamala. Ihmettelen kuinka parturi saa jatkaa työssään. Ei mitään ammattitaitoa.
Itselläni on myös kerran kynitty hiukset niskasta yli hiusrajan. Lopputulos oli aivan järkyttävä. Pyysin siis parturia vain siistimään, koska olin suunnitellut hiusten kasvattamista short bob mallista long bob malliin. Sanoin tämän hänelle. No parturi veti oikein kunnolla hiukset pois. Äänestin jaloillani enkä siis enää siihen liikkeeseen astunut. Liike lopetti jossain vaiheessa. Ilmeisesti ei ollut tarpeeksi asiakkaita. Minun onneni on se, että hiukseni kasvavat todella nopeasti. Yhdessä kuukaudessa pituutta tulee parhaimmillaan pari senttiä. Eli en onneksi joutunut kärsimään kynityn tukan kanssa kovin kauaa ja sain aika pian bobini. :)
Cutters.
Saksivat miten sattuu. Itse näytän nyt Anneli Tempakalta. Sanoin "tasoitus" suomenkieliselle kampaajalle. Tulos epätasainen graafinen polkkatukka ja miinus 10 cm. Runsas ohut vaalea tukka joka on nätti laitettuna. "Myöhästä ny" sanoi kampaaja ammattilainen.
Kollegan hiuksista tippui tupsuja pitkin päivää. Ihan hyvä että joku tulee ulos ton kampaamoketjun kanssa. Heillä hyvitys on lahjakortti ;).
Mä leikkaan itse, ja jos sattuukin menee pilalle, ni eipähä tarvitse maksaa siitä mitään
Olis tuo onneton vaan mennyt Sannan tai Pekan kumppanin kampaamoon niin olisi ollut lähes valtion takuu pellavapään leikuutuloksen kuohkeudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Se olisi epäonnistuminen.
Näytti ihan pojalta kuvissa. Oli kuin toinen ihminen ennen kampaamoa, hassua miten paljon hiukset vaikuttaa siihen miltä näyttää.