Muita keskituloisia, jotka nuukailevat työttömyyden pelossa?
Itse tässä olen parhaillaan risainen huppari ja 10 vuotta vanhat collegehousut jalassa. Säästän parempia vaatteita töihin. Olen tänä vuonna ostanut yhden 2 kpl sukkaparipaketin, siinä kaikki vaatehankinnat. Puolison kanssa on lopetettu kaikki ulkona syöminen ja kahviloissa käynti, ei haeta kotiin ruokaa. Myös sydän kiittää kun on alettu jättää turhat syömiset tyyliin sipsit kauppaan. Pöytäryhmämme on aika kulunut, mutta ihan toimiva, mitä tuota turhaan uusimaan. Tiedän, että tämä käytös ruokkii lamaa, mutta vielä on muistissa edellisen laman vaikutus, kun iso valtakunnallinen firma, missä olin töissä, meni nurin päivässä. Olen siis sen verran vanha, että olin jo työelämässä silloin.
Kommentit (8)
Todellakin. Ompelen ja kirppistelen. Kuka muka uskaltaa kuluttaa tällä hetkellä?
Ostin imurin ja pesukoneen. En pihistele.
Olen ollut niin vähän aikaa keskituloinen, että en ole oikein onnistunut pääsemään edellisestäkään köyhäilystä eroon ja nykyinen ilmapiiri näyttää pitävän huolen, että en pääsekään.
Ei tässä taloustilanteessa pysty mitään ylimääräistä ostamaan, pakko varautua tuleviin heikennyksiin.
Parista muuttujasta johtuen ei onneksi tehtykään konkurssia, mutta tästä selvitäkseen on pidettävä vyötä tiukalla. Toivon vaan, ettei mikään kodinkone hajoa. Hallituksen suunnittelemat visiot näyttävät siltä, että kukkaroa saa pitää superkireällä jatkossakin, jos meinaa jälkikasvunsa kouluttaa. En vaan enää tiedä, mistä vielä voisin säästää.
Sama homma. Kaikki ylimääräinen kulutus on tällä hetkellä täysin kiinni.
Hirvittää omien opiskelevien lasten elämä. Toinen sai nyt tehtyä kesätyösopimuksen. Lähetti 75 työpaikan mukaan yksilöityä työhakemusta ja avoimia hakemuksia. Hulluinta oli se, että työsopimusta tehdessä työnantaja totesi opiskelijalla olevan kertakaikkiaan loistavat suositukset ja että odottaa jo kesää ja opiskelijaa kesätöihin firmansa. Toinen ei ole vielä saanut kesätöitä ja alkaa olla ahdistunut sen vuoksi, koska kesällä ei ole mitään häntä opinnoissaan hyödyttäviä kursseja.
No joo. Auton ostoa siirsin parempiin aikoihin, kun vanha auto kuitenkin vielä toimii. Vanhat huonekalutkin menee kun ei raaski ostaa uusia. Vaatteita tosin ostelen ja pientä tarviketta mitä tarvitse, mutta aina on se lomautus tai potkut mielessä että rahaa vaan enemmän säästöön.