Mitä mieltä olet hallituksesta?
Kommentit (440)
Vierailija kirjoitti:
Toi paikallinen sopiminen ja se, että saa sopia ohi työehtosopimusten pienempiä palkkoja ja irtisanoa helposti milloin tahansa on hyvä.
Ay liike en neuvottele ehtojani. Kunhan keskittyvät demareiden tukemiseen
Joo, 1200 netto on parempi kuin 595 työmarkkinatuki.
Eli voisi tarjoutua valtiolle virastoon töihin 1200 netto palkalla.. Puolison kanssa asuessa ei saa muita tukia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, 1200 netto on parempi kuin 595 työmarkkinatuki.
Eli voisi tarjoutua valtiolle virastoon töihin 1200 netto palkalla.. Puolison kanssa asuessa ei saa muita tukia.
Asutaan vuokraläävässä, mutta kyllä tolla jo vaatteita ostaa.
Sovitaan vaikka teamsissa palkkaa, muiden työntekijöiden ei tarvitse tietää.
Luulin, että Sipilän hallitus oli surkein ikinä, mutta oli väärässä. Nykyinen sinimusta hallitus pesee jopa Sipilän sekoilut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoin hallitus minun elinaikanani.
Ikinä ennen ei ole ollut samanlaisia, häpeilemättömiä oman edun tavoittelijoita tai täysin moraalittomia ihmisiä ministereinä.
Suomen henkinen ilmapiiri on taantunut vähän yli vuodessa 1930-luvulle ja talous on paskottu ihan hallituksen omilla päätöksillä.
Tämä. Olen opettaja ja tuo hallituksen, etenkin persujen, koulukiusaajameininki on kuvottavaa. Tärkeintä on jauhottaa, servata ja mitä näitä esiteinien juttuja nyt onkaan. Siis aikuiset ihmiset käyttäytyvät kuin seiskaluokan karmeimmat häiriköt! Voitte kuvitella, miten nämä lapset meillä reagoivat, kun yritämme lopettaa kiusaamisen luokassa. He ihmettelevät avoimesti, että miksi sitten aikuiset saavat puhua toisilleen törkeästi, kokoa ajan ja julkisesti, jos ikinä on jotain pahaa ja epätoivottavaa?
Häpeäisitte!
En edes jaksa kommentoida sitä
Justiinsa näin. Ala-arvoisin hallitus ikinä. Lapset saavat huonoa esimerkkiä. Häpeäksi koko Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä hallitus, juuri nyt pääkaupunkiseudulla on huutava pula ulkomaalaisista ravintolatyntekijöistä.
Suomalaiset tulee korvata ulkkiksilla
T. Vihervassari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
menivät sitten leikkaan kaikkein heikoimmassa asemassa olevilta, vaikka ei pitänyt.
Just ja just pärjäsin sillä minimillä tän sairauteni kanssa. Kun osa siitä rahasta menee tämän sairauden hoitoon. Nyt sitten leikkasivat ja en tule pärjäämään. Olenkin nipistänyt nyt sitten esim. suihkussa käymisestä ja näin säästän vettä.
Ei tähän voi laittaa, että mitä mieltä oikeasti olen, ei sitä julkaistaisi.
Voisitko saada työnantajalta lisätunteja?
Olen 100% työkyvytön ja toimintakykykin on joku 5% siitä kun olin terve. Mun työ on itseni hengissä pitämistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan kiittää hallitusta siitä että vihdoinkin tehdään asioita jotka olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten kuten sosiaaliturvan uudistaminen niin että se kannustaa työn tekemiseen ja vastuun ottamiseen.
Milläköhän tavalla se 300 euron suojaosuuden poisto mahtaa kannustaa töiden vastaanottamiseen, voisitko selventää? Kun tällaisesta pöljästä se vaikuttaa ihan siltä ettei ainakaan kannata ottaa enää pätkätöitä vastaan.
En saanut viedä lapsia ulkomaille niin en mene koskaan sitten ulkomaille eli pienempi palkka riittää minulle, kun tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja, toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Orjatyön piti olla päättynyt jo kauan aikaa sitten, ilmeisesti se on taas muotia.
Et ole siviilipalveluksesta kuullut?
Siviilipalveluksella korvataan varusmiespalvelus, miten tämä liittyy siihen että laitetaan palkatta töihin normaalissa arkielämässä?
Siviilipalveluksesta kieltäytymisestä seuraa vankeusrangaistus. Miten se ei olisi orjatyötä? Edellinen hallitus ei tehnyt sille asialle yhtään mitään. Tt-tuen työvelvoitteesta kieltäytymisestä menettää vain rahaa.
No miksei sitten armeija ole orjatyötä? Miksi sivarin pitäis saada palkkaa kun ei nurmiporakaan saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpo hyysää hallituksessa fasisteja.
Tuo on kyllä ihme, että te venäläiset näette fasisteja kaikkialla, missä jotkut ovat kanssanne erimieltä.
Me tavalliset suomalaiset näemme fasistisen hallituksemme toimet. Venäläiset tukevat ilomielin Suomen täysin sekaisin saanutta Orpon hallitusta. Venäläisille nauru maittaa.
Paras hallitus jolla on pakon edessä tehtävä leikkauksia. Pokkaa myös tehdä se.
Kertokaapa mitä leikkauksia ed. Hallitus teki?
Vierailija kirjoitti:
En saanut viedä lapsia ulkomaille niin en mene koskaan sitten ulkomaille eli pienempi palkka riittää minulle, kun tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen.
Minulle riittää suihkussa käynti, kahvi kotona ja 40 euroa vaateraahaa kuukaudessa, eväät töihin.
Joten voin hyvin tarjoutua pienemmällä palkalla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan kiittää hallitusta siitä että vihdoinkin tehdään asioita jotka olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten kuten sosiaaliturvan uudistaminen niin että se kannustaa työn tekemiseen ja vastuun ottamiseen.
Milläköhän tavalla se 300 euron suojaosuuden poisto mahtaa kannustaa töiden vastaanottamiseen, voisitko selventää? Kun tällaisesta pöljästä se vaikuttaa ihan siltä ettei ainakaan kannata ottaa enää pätkätöitä vastaan.
Tilastojen perusteella ihmiset tekivät vain suojaosan verran töitä ja se oli siinä. Tuo ei ole yhteiskunnalle kannattavaa. Eipä tuo 300 euron suojaosa kovin montaa vuotta ole ollut olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Paras hallitus jolla on pakon edessä tehtävä leikkauksia. Pokkaa myös tehdä se.
Kertokaapa mitä leikkauksia ed. Hallitus teki?
Osa yrityksistä jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää suihkussa käynti, kahvi kotona ja 40 euroa vaateraahaa kuukaudessa, eväät töihin.
Joten voin hyvin tarjoutua pienemmällä palkalla töihin.
Mahtaako ne joilla on 200 000 asuntovelkaa ja matkustavat ulkomailla pystyä kilpailemaan alemmilla palkoilla meidän vaatimattomien ihmisten kanssa palkan alennus kisoissa?
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Sipilän hallitus oli surkein ikinä, mutta oli väärässä. Nykyinen sinimusta hallitus pesee jopa Sipilän sekoilut.
Ärsyttääkö öttaa vastuu omasta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen perusteella ihmiset tekivät vain suojaosan verran töitä ja se oli siinä. Tuo ei ole yhteiskunnalle kannattavaa. Eipä tuo 300 euron suojaosa kovin montaa vuotta ole ollut olemassa.
Mutta eläkeläinen saa eläkkeen joka kuukausi ja palkka on lisätulo.
Jos sut irtisanotaan niin ansiosidonnaista joutuu odottamaan 6-8 viikkoa eikä sinä aikana saa muuta tukea tilalle.
Asuntovelkaiset joilla on lapsia ei kyllä tule pärjäämään palkan alennus kisoissa.