Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päästäisittekö 17-vuotiaan muuttamaan muualle kesäksi?

Vierailija
18.04.2024 |

Tyttö ilmoitti saaneensa kesäksi töitä poikaystävän asuinpaikkakunnalta ja aikoo asua poikaystävän luona. Olisiko teille ok? Tyttö olisi halunnut muuttaa sinne jo lukioon, mutta se kiellettiin ehdottomasti. Poikaystävä on ihan hyvä tyyppi ja ollaan annettu tytön olla siellä viikonloppuja, mutta minusta on ihan liian aikaista asua yhdessä. Olen ihan varma, että jos nyt annettaisiin lupa asua kesä yhdessä, tyttö olisi taas syksyllä muuttamassa sinne kokonaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 29-vuotiasta ei saisi edes päästää yksin ulos.

Vierailija
2/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästettiin "poikaystävän luo" viime kesänä, olivat heti eronneet ja majoittautuminen olikin taphatunut ties missä.

Kotiin palattin raskaana ja isä ehdokkaita oli 4.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko poikaystävä yksin vai vanhempiensa kanssa?

Vierailija
4/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko poikaystävä yksin vai vanhempiensa kanssa?

Yksin.

ap

Vierailija
5/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin päästääkin sillä ehdolla, että koulu käydään loppuu kotoota käsin. Eihän se loppu peleissä mitään tarkoita, kun lapsi kuitenkin voi lähteä samantien kun mittariin kilahtaa 18.

Vierailija
6/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea sanoa. Niin siinä kuitenkin käy että jos päästät niin jää sille tielleen. 😪

Toisaalta taas olisi hyvä jos olisi kesätöitä. 

Vaikea sanoa mitä tekisin, kai kuitenkin antaisin luvan, ja vollottaisin itsekseni iltaisin. 

Oma tytär muutti kotoa vuosi sitten 19 vuotiaana. Mutta jo aikasemmin oli niin paljon kaverien luona öitäkin, että jotenkin ei ollut niin paha olla kun muutti omilleen, kun kuvittelin. Tietysti olen ikävöinyt ja itkenyt, mutta ihmeen hyvin olen sopeutunut, kun ihan kaksin asuttiin se 19 vuotta.

Päästä vain oma linnunpoikasesi siivilleen, eteen se tulee kuitenkin. 😭

Vierailija
7/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikea sanoa. Niin siinä kuitenkin käy että jos päästät niin jää sille tielleen. 😪

Vaikea sanoa mitä tekisin, kai kuitenkin antaisin luvan, ja vollottaisin itsekseni iltaisin. 

Oma tytär muutti kotoa vuosi sitten 19 vuotiaana. Mutta jo aikasemmin oli niin paljon kaverien luona öitäkin, että jotenkin ei ollut niin paha olla kun muutti omilleen, kun kuvittelin. Tietysti olen ikävöinyt ja itkenyt, mutta ihmeen hyvin olen sopeutunut, kun ihan kaksin asuttiin se 19 vuotta.

Onko ihan pakko lässyttää noin? Onko? Ei 🤢🤮

Vierailija
8/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you! Tytär muutti pois myös 19vuotiaana ja olihan se melkoisen rankka juttu. MULLE siis. Ihanaa, että nuori haluaa itsenäistyä, mutta entäs minä äitinä täällä.. voi helvetti, että se olikin kova paikka ja mulle jäi vielä kaksi lasta kotiin! :D

Vierailija
9/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäisi.

Vierailija
10/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin. Itse aikoinani muutin toiselle paikkakunnalle erikoislukioon 16-vuotiaana. 17v lähdin vaihtariksi toiselle puolelle maapalloa ja lukion jälkeen muutin opiskelemaan 400km päähän. Minulla on hyvät ja läheiset välit vanhempiini. Oma tyttäreni muutti 18-vuotiaana 600km päähän opiskelemaan. Mitäpä siinä voi. Olisiko pitänyt sanoa, että et sinä nyt saa mennä yliopistoon, vaikka sinne pääsit? Tottahan siinä tulee ikävä, mutta ei pidä elää lastensa kautta. Lapset ovat aina vain lainassa ja heistä pitää osata päästää irti.

Vierailija
11/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika surkeeta on jos 17v asuu vielä vanhempiensa kanssa.muuttakoon omilleen vaan niin oppii itsenäistymään.

Vierailija
12/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 17 v. hotellisiivoojaksi kesäksi Saksaan. 

Vierailija
13/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu nuoresta. Jos hänellä aiemminkin on ollut vapauksia ja hän on osannut käyttää ne fiksusti, niin ihan hyvältä kuulostaa.

Jos taas olisi nuori, joka ei olisi koskaan ennen saanut vapauksia ja vapaampi elämä ilman vanhempien valvovaa silmää näin ihan yhtäkkiä avautuisi, niin tilanne voisi olla huomattavan riskialtis. Silloin nuori voisi ns. ottaa vahingon takaisin ja törpötellä kaikki elämässä mahdolliset virheet kerralla. 

Vierailija
14/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä.miksi en päästäisi kesän ajaksi jos on hyvä syy (työ), ja poika fiksu, ja syksyllä palaa ditten koulun penkille.

Vierailija
15/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti kaksi vanhinta peruskoulun jälkeen muualle opiskelemaan ja sillä tiellä ovat vieläkin. Kotonä käyvät jouluna ja juhannuksena.

Vierailija
16/16 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos osaa pitää itsestään huolta, niin mikä ettei. Oma 16v poika on ihan avuton vielä, ei olisi yksinasujaksi (eikä ole tyttöystävää). Ehkä intti sitten opettaa, jos haluaa sinne mennä.