Onko tyhmää jos tuhlaan perjantaina pakastepizzaan? (köyhyys)
Tekisi hirveästi mieli yhtä tiettyä pakastepizzaa. Sen hinta on sitten viime kerran varmaan noussut. Big One pizza jossa naudanlihaa ja sipulia. Viime kerrasta kun ostin pakastepizzan on useita kuukausia. Ennen ravintolapizzat oli varakkaille ja pakastepizzan köyhille, nykyään pakastepizzat on varakkaille ja köyhille ei ole mitään paitsi ehkä roiskeläppä joskus, sekin punalaputettuna.
Kommentit (59)
Ei ole tyhmää. Itse ostan lidlin juustopitsan kahden pakkauksen.Tuunaan sen jämä vihanneksilla ja chilillä. Syön puolikkaan kerralla ja se riittää yhdeksi ateriaksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan Saarioisten roiskeläpän punalaputettuna noin kerran kuukaudessa. Muuhun ei ole varaa.
Eihän nuo ole ihmisten ruokaa. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee ite, saat koko pellillisen
Itse tehty pizza on todella kallis.
Niin varmaan, jos hienostelee durumjauhoilla, Mutti-tomaattimurskalla, tuoreella mozzarellalla, basilikalla ja rucolalla jne. Halvimmista aineista mistä pizzerioissakin tehdään ei tule kovin kalliiksi. Mutta jos joku tietty pakastepizza on saavutettavissa oleva perjantai-illan ylellisyys, ei ole mitään syytä olla ostamatta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä köyhänä pieneläkeläisenä nautiskelen pakastepizzaa n. kerran kuukaudessa, ostan aina neljän juuston pizzan, johon lisään metvursti- tai kinkkusuikaleita (tarjouksesta), vielä extrajuustoa ja aurajuustoa (tarjouksesta) valkosipulimurskaa unohtamatta. Maksaa lisäämieni lisukkeiden kanssa ehkä 10 - 12 euroa, mutta syön siitä neljä päivää - 4xlounas ja 4xiltaruoka/iltapala.
Kalliiksi tulisi, jos vetäisin samana päivänä kokonaisen pizzan, onneksi köyhyys on supistanut vatsalaukkua niin ettei jaksa/mahdu.
Paljonko kaloreita tulee päivässä kun tuon pizzasiivun syöt? Jessus. Köyhyys supistaa kyllä sun hivenaineet ja vitamiinitkin, kunhan ei kostautuisi vielä.
Ja lisäät täytteitä vielä. Mikset tee saman tien pohjaakin itse, olisi halvempi niin kuin maksaa 3-4e pohjasta johon joutuu täytteitä lisäämään.
T. Takuueläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan Saarioisten roiskeläpän punalaputettuna noin kerran kuukaudessa. Muuhun ei ole varaa.
Eihän nuo ole ihmisten ruokaa. Hyi.
Jaa-a, ihmisten ruuaksi ne on tarkoitettu vaikkeivat ehkä kulinaarisia nautintoja kaikkien mielestä olekaan, vatsantäytettä kuten mikä tahansa ruoka. Ja ruoka on elinehto myös köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä köyhänä pieneläkeläisenä nautiskelen pakastepizzaa n. kerran kuukaudessa, ostan aina neljän juuston pizzan, johon lisään metvursti- tai kinkkusuikaleita (tarjouksesta), vielä extrajuustoa ja aurajuustoa (tarjouksesta) valkosipulimurskaa unohtamatta. Maksaa lisäämieni lisukkeiden kanssa ehkä 10 - 12 euroa, mutta syön siitä neljä päivää - 4xlounas ja 4xiltaruoka/iltapala.
Kalliiksi tulisi, jos vetäisin samana päivänä kokonaisen pizzan, onneksi köyhyys on supistanut vatsalaukkua niin ettei jaksa/mahdu.
Paljonko kaloreita tulee päivässä kun tuon pizzasiivun syöt? Jessus. Köyhyys supistaa kyllä sun hivenaineet ja vitamiinitkin, kunhan ei kostautuisi vielä.
Ja lisäät täytteitä vielä. Mikset tee saman tien pohjaakin itse, olisi halvempi niin kuin maksaa 3-4e pohjasta johon joutuu täytteitä lisäämään.
T. Takuueläkeläinen
Anna toisen tehdä niin kuin haluaa. Kait nyt hän muutakin syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäät täytteitä vielä. Mikset tee saman tien pohjaakin itse, olisi halvempi niin kuin maksaa 3-4e pohjasta johon joutuu täytteitä lisäämä
Pizzat on hyvää ravintoa kehonrakentajille off-seasonilla. Tulee helposti massaa kun syö joka päivä pizzaa, kebabia, jäätelöä, rahkaa.
Onpa pakastepizzat kallistuneet. Ei olla pariin vuoteen syöty ja taisi silloin saada yhden kolmella eurolla.
Tee itse niin saat 12 pelillistä. Jätät vaan ne päälliset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Takuueläkeläinen
Kuuleppas, jos syön pizzaa 4 päivänä kuukaudesta, EHKÄ saan ne hivenaineet ja vitamiinit muita päivinä jos en ruuasta, niin poretableteista (tarjouksesta 1€/20 tabua/ putkilo), 3 putkiloa riittää kuukaudeksi. En osta mehuja vaan juon vitamiiniporejuomaa joka päivä niiden sijaan, vaihdellen vitamiinikoktaileja C, B, ja monivitamiini. Minulla kun ei ole varaa ostaa rehuja(kaan). Kiva, jos sinulla on varaa takuueläkkeelläsi ostaa vihannekset, marjat, lihat yms., mutta sinulla ei ole "varaa" haukkua muiden syömisiä tai syömättä jättämisiä.
Tee itse ja laita loput pakkaseen
Ihme raivoomisia jos joku köyhä haluaa syödä perjantaisin pakastepitsan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää juttu on, että vauvapalsta on nykyään täynnä köyhien ruikutusta? Moni aloituksista liittyy tavalla tai toisella köyhyyteen. Eikö teitä hävetä? Jotenkin noloja kaikki nämä köyhyysjutut ja tukiloisten ulina.
Ottakaa vastuu elämästänne. Vituttaa maksaa teidän kulut.
Jos tuosta menee jo hermot, niin tuskin sinustakaan paljon muuta kuin kuluja on.
"Anna toisen tehdä niin kuin haluaa. Kait nyt hän muutakin syö."
No käy sääliksi jos 4 päivää venyttää yhtä pakastepizzaa. Sehän on pikku siivu kerralla. Ajattelin vaan että itse tekemällä sais vähän enemmän, kun muutenkin joutuu täytteet lisäämään. Se pohjahan on halvin osuus, eikä siitä kannata maksaa mitään neljää euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset tee ite, saat koko pellillisen
Ehdotan samaa! Ja parempaa. Lisäksi saat vaikka pakkaseen samalla rahalla toiseen kertaan
Jännän kallista on muuten tehdä pizza itse. Tässä oman viritelmäni kulut
Jauheliha 4,50
Pizzajuusto 1,79
sipulit 0.99
vehnäjauho 1 e
tomaattimurska paseerettut tomatti tölkki 0.99
Oliivit 1,20
Eli yhteensä: 10,47
Lähes kaikki ainekset halvinta mahdollista paitsi jauheliha, joka oli nautaa 10% rasvalla ja paseerattu tomaatti, koska en tykkää metallipurkkisäilykkeistä.
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha 4,50
Pizzajuusto 1,79
sipulit 0.99
vehnäjauho 1 e
Oliivit 1,20
Lähes kaikki ainekset halvinta mahdollista paitsi jauheliha, joka oli nautaa 10% rasvalla ja paseerattu tomaatti, koska en tykkää metallipurkkisäilykkeistä.
Ai niin! Ja pizzapohjaan meni vielä voi/öljy noin 3,50 € leipävoita eli oivariiniä ja leivinjauhettakin tais mennä, 0,99 purkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha 4,50
Pizzajuusto 1,79
sipulit 0.99
vehnäjauho 1 e
Oliivit 1,20
Ai niin! Ja pizzapohjaan meni vielä voi/öljy noin 3,50 € leipävoita eli oivariiniä ja leivinjauhettakin tais mennä, 0,99 purkki.
Käytätkö yhteen pizzaan kokonaisen pullollisen öljyä, entäpä koko leivinjauhepakkauksen?
Osta pakastepizza tai tee itse, ihan sama minulle, mutta peruselintarvikkeiden hinta ei kyllä kulu kokonaan yhteen pizzaan.
Meillä jokaisella, niin köyhällä kuin rikkaalla, on joku juttu, johon halutaan rahaa laittaa. Pahahan sitä on toisten kieltää. Teen itse usein pizzan ja yhden hengen aineet eivät kyllä 10 euroa maksa. Meillä syö ton hintaisesta itse tehdystä pizzasta 3-4 henkeä.
Mikä tää juttu on, että vauvapalsta on nykyään täynnä köyhien ruikutusta? Moni aloituksista liittyy tavalla tai toisella köyhyyteen. Eikö teitä hävetä? Jotenkin noloja kaikki nämä köyhyysjutut ja tukiloisten ulina.
Ottakaa vastuu elämästänne. Vituttaa maksaa teidän kulut.