Missä vaiheessa Marimekosta tuli nuorisomerkki?
Olen tässä hiljattain havahtunut siihen, että joka toisella esim. bussissa ja kadulla vastaantulevalla teinillä on jokin Marimekon tekstilogolla varustettu kassi tai Unikko-kuvioitu huppari tai collegepaita, yleensä mustavalkoisena.
Ei ole mitään sitä vastaan, päinvastoin, mietin vain mistä tämä trendi tuli?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Onnistuunut uudelleen brändäys ja markkinointi.
Varmastikin, mutta sinänsä nuo tuotteet eivät ole mitään hirveän uutta...
En tiedä onko tuollaiset nuorisotrendit aina olleet minkään massiivisen brändäyskampanjan ansiota - tulee mieleen takavuosilta, kun joka toisella teinillä oli Svea-pipo, ja joskus oli Reinot jalassa. Ei kai Reinojakaan tietoisesti alettu brändätä teinien ulkojalkineiksi?
Julkaisivat ensin oman malliston farkkutakkeja ja huppareita. Ja kun nuoriso kerran innostui siitä, niin sopivat yhteistyön Adidaksen kansaa ja julkaisi Adidaksen vaatteita marimekon kuoseilla.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on mammamerkki.
No katso vähän katukuvassa ympärillesi. Unikkoa ja Marimekko-logoa joka toisen teinin yllä.
Onnistuunut uudelleen brändäys ja markkinointi.