Mikä on Suomen sivistynein kaupunki?
AP haluaisi muuttaa jonnekin, jossa ihmiset haluaa keskustella esim. politiikasta ja yhteiskunnasta. Asun tällä hetkellä Lahessa ja tää on täynnä kalluja joiden kanssa ei saa mitään keskustelua aikaiseksi mistään. Lahtelaisten vapaa-ajan vietto pyörii lähes kokonaan päihteiden käytön ympärillä.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Lohja
Mielummin nyrkki perseessä kuin asua Lohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinola, koska älykkömusiikkia soittava Apulanta on sieltä.
Apulannan kaikki jäsenet ovat ihan soijapoikavassareita.
Sipe on kyllä tehnyt nallet. 💰🤵🏻
Vierailija kirjoitti:
Kokkola, vanha merenkulku- ja koulukaupunki.
Olen käynyt paljonkin Kokkolassa, mutta ainakaan itseäni vastaan ei tullut suurta sivistystä. Ehkä olin väärissä piireissä. Olen onnellinen, että pääsin takaisin Helsinkiin.
Kertoo jotain kaupungista, että ennen asuttiin Lahdessa, nykyään Lahessa.
Vierailija kirjoitti:
Turku historiallisesti. Helsinki toki suurin ja pääkaupunki, mutta kaikki haluaa Tampereelle. Se on teatterin ja monen musiikin kehto( en tarkoita popedaa, tarkoitan dadagirlia ja Sister Shotgunia ) ja muutenkin halutuin kaupunki.
Tampere on Suomen junttien pääkaupunki.
Itse asun Helsingissä, ja kyllä täällä mielestäni sivistyneisyyttä löytyy. Täällä on vanhoja jugendkortteleita Töölössä, Kalliossa taas vihervasemmistolaisia taiteilijoita. Yliopisto on ylivoimaisesti Suomen ykkönen. Kaksi ammattimaista sinfoniaorkesteria on jopa enemmän kuin New Yorkissa. Turussa on varmasti omaa sivistyneistöä, valitettavasti en tunne sitä kunnolla, olisi hauska tutustua, mutta olen myös kuullut Turun sisäänpäinlämpiävyydestä.
Se, miten löydät noita ihmisiä, onkin sitten oma juttunsa. Piireihin pääseminen ei ole ihan helppoa ja vie paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heinola, koska älykkömusiikkia soittava Apulanta on sieltä.
Mistähän kaupungista tämä kommentoija on?
Kotka - iänaikainen satamakaupunki.
Kotkassa nähtiin nee kereitä huomattavasti aikaisemmin kuin hesoissa.