Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fazer saattaa perua suklaatehtaan rakentamisen makeisveron takia

Vierailija
17.04.2024 |

Fazer on suunnitellut rakentavansa suklaatehtaan Lahteen. Nyt tilannetta punnitaan uudestaan.

Tämä vaikuttaa varmasti investointisuunnitelmaan. En vielä tiedä miten. Muutos on järisyttävä, eikä se voi olla vaikuttamatta päätökseen, toteaa Vitzthum.

https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-222352

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä vero syrjivä. Ei osteta makeisia niin säästyy koko summa. 

Todellakin Fazervero. 

Vappuna munkkia ja sipsiä niin on kunnon terveysruokaa.

Lopetin tupakoinnin myös. Multa ei heru verorahoja.

Vierailija
22/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ulinaa taas turhasta. Kun ostit 3 eurolla karkkia niin nyt samasta määrästä joudut maksamaan 3,25 euroa. Toivottavasti kukaan ei syö niin paljoa karkkia että talous kaatuu tuosta.

Mulle kyse on muustakin kun tuosta mitättömästä summasta. Vastustan tätä hallitusta ja siksi en osta yhtään makeista enkä tupakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myydä tehtaan Pfizerille joka puskee harmaille panttereille Pfizerin sinistä 24/7/365.

Vierailija
24/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla ilkutaan lihaville, eikä ymmärretä mitä tämä muutos tekee Suomen teollisuudelle. Ollaan me hölmöläisten kansa. 

Vahingoniloiselle veemäiselle kansalle sitä mitä ansaitsevat: köyhyyttä ja kurjuutta. 

Vierailija
25/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ulinaa taas turhasta. Kun ostit 3 eurolla karkkia niin nyt samasta määrästä joudut maksamaan 3,25 euroa. Toivottavasti kukaan ei syö niin paljoa karkkia että talous kaatuu tuosta.

Mulle kyse on muustakin kun tuosta mitättömästä summasta. Vastustan tätä hallitusta ja siksi en osta yhtään makeista enkä tupakkaa.

Ok, tähän sinulla on täysi oikeus. Säästät myös pitkän pennin.

Vierailija
26/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan kaikki kiireesti retkelle Fazerilaan mättämään. 

Vierailija
27/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikävää kyllä sinänsä, koska tuosta olisi syntynyt työpaikkoja. Kuluttajalle ei kyllä mikään menetys. Laatu on nykyään surkeaa. Itse en heidän tuotteita osta, koska cheapflaatio on niihin iskenyt jo aika pahoin.

Vierailija
28/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun itse ei tarvitse jotain, huudetaan kovaan ääneen just jotain "hyvä että läskiperseet/juopot/loiset/pummit nyt saavat kärsiä!" Itse en juo alkoholia mutta mitä helvettiä se minua liikuttaa jos joku muu juo ja sille tulee joku veronalennus sitten vaikka. En ole lihava ja käytän terveyspalveluita vähemmän kuin keskivertoihminen (lue: ehkä kerran neljässä vuodessa), mutta syön joskus makeisia, hui kauheaa. Mutta onneksi minulle "läskiperseelle" tulee vähän lisäveroa, mitäs olen niin "läski".

Suomalaiset ovat kyllä niin jumalattoman perseestä. :D

Vierailija
29/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä kuvittelet. Hinnat on nousseet muutenkin tosi paljon viime vuosina, mutta laatu on siitä huolimatta heikentynyt. Eli paskasta laadusta joutuu maksamaan enemmän. Luuletko, ettei alvin nousua käytetä tekosyynä hintojen nostamiseen entisestään?

Vierailija
30/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boi ne tehdä sen tehtaan Puolaan 

baltia on liian vaarallinen 

Vierailija
31/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeiset ja suklaa tuhoavat terveyden, koska niitä syödään liikaa. On hyvä vain, jos makeistehdas jää rakentamatta.

Vierailija
32/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä kuvittelet. Hinnat on nousseet muutenkin tosi paljon viime vuosina, mutta laatu on siitä huolimatta heikentynyt. Eli paskasta laadusta joutuu maksamaan enemmän. Luuletko, ettei alvin nousua käytetä tekosyynä hintojen nostamiseen entisestään?

Voi olla, mutta ei se ole silloin alvin syy. Laskennallisesti hintaero on tuota luokkaa ja vaikka joskus ostankin makeisia niin tuoa eroa en edes huomaa.

Vierailija
33/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viera kirjoitti:

Vanha tehdas on käyttöikänsä päässä, firma tekee voittoa, pakko se uusi talo on joskus rakentaa. Yllättävämpää olisi, jos yhtiö ei uhriutuisi mediassa minkä kerkeää. Terveysverot olivat vain ajan kysymys tässä läskiperseiden maassa, sote-ala huojuu jo.

Oli jo maalaiskunnan aikana.

Vierailija
34/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazer saa yritystukia eläkööt niillä

Vierailija
35/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta peliin niin Eu pakottaa perumaan tuon veron. Hyväksyisin jos se koskisi muitakin epäterveellisiä elintarvikkeita. Vero on niin syrjivä.

Sipsi, munkki vai karkki? Mikä noista on pahin? 

Vierailija
36/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaisuuteen kuuluu epätasa-arvon hyväksyminen. Kärvistelen täällä nyt ilman tupakkaa. Jätän makeisetkin kauppaan.

Vierailija
37/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo haluaa tukea Marabouta ja Venäjää.

Vierailija
38/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee se makeisvero muuallakin valmistettuja suklaita.

Kyllä niiden kaikkien muidenkin hinta nousee, eikä pelkän fazerin.

Vierailija
39/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole makeisvero vaan alv 

nyt kannattaa myydä halvempaa huttua niin hinta ja alv on vähemmän 

Vierailija
40/73 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikyynel

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä