Miltä vatsa oikeasti näyttää raskauden jälkeen?
Netistä löytyy kahta eri variaatiota: niitä joissa raskaudesta ei ole jälkeäkään (eli ne jotka ovat palautuneet todella hyvin) ja sitten on niitä joilla koko vatsa on ruttuinen ja arpinen ja/tai sektiosta tullut arpi. Tosin nämä kuvat toden näköisesti otettu hyvin piahkoin synnyttämisen jälkeen. Normaalissa elämässä näkee lähinnä vain ensimmäisiä, sillä helppohan sitä vatsaa on esitellä, jos mitään kosmeettista haittaa ei ole tullut, mutta miltä vatsa todellisuudessa voi näyttää naisilla jotka ovat saaneet lapsen? Palautuuko se todella kaikilla suhteellisen normaaliksi?
Kommentit (27)
Itsellä kummankin raskauden alussa lievä ylipaino BMI 27. Paino nousi kummassakin 20 kg eli liikaa. Sain kilot pois, lähtöpainoon. Maha näytti sileältä, kun oli palautunut.
Kohdun palautuminenkin vie aikansa.
Mulla ei jäänyt minkäänlaisia merkkejä, ei edes venymäarpia. Yksi raskaus ja kaksoset syntyivät viikolla 35. Suunnilleen kuukaudessa katosi se viiva ja ehkä kolmen kuukauden kuluttua vatsakin oli ihan ennallaan. Vuosi meni vauvakilojen karistamiseen. Niitä tuli yli 20.
Vierailija kirjoitti:
Ei niinkään raskauden jälkeen vaan sitten kun olet 55 +, sitten se näkyy.
Joo mulla on näin 53v kyllä yhtä iso nyt kuin yli 20v sitten viimeisillään raskaana...
Vierailija kirjoitti:
Ei niinkään raskauden jälkeen vaan sitten kun olet 55 +, sitten se näkyy.
Ei näy. (56 v)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei jäänyt minkäänlaisia merkkejä, ei edes venymäarpia. Yksi raskaus ja kaksoset syntyivät viikolla 35. Suunnilleen kuukaudessa katosi se viiva ja ehkä kolmen kuukauden kuluttua vatsakin oli ihan ennallaan. Vuosi meni vauvakilojen karistamiseen. Niitä tuli yli 20.
Sama täällä. Ei minkäänlaisia merkkejä. Palauduin nopeasti.
Minulla on kolme lasta ja vatsassa näkyy muutama haalea arpi, jos suurennuslasilla katsoo. Muuten ihan saman näköinen vatsa kuin ennen synnytyksiäkin.
Hätäsektio tehdään ylhäältä alas, muuten vaakaviillolla alavatsaan.