Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä vatsa oikeasti näyttää raskauden jälkeen?

Vierailija
17.04.2024 |

Netistä löytyy kahta eri variaatiota: niitä joissa raskaudesta ei ole jälkeäkään (eli ne jotka ovat palautuneet todella hyvin) ja sitten on niitä joilla koko vatsa on ruttuinen ja arpinen ja/tai sektiosta tullut arpi. Tosin nämä kuvat toden näköisesti otettu hyvin piahkoin synnyttämisen jälkeen. Normaalissa elämässä näkee lähinnä vain ensimmäisiä, sillä helppohan sitä vatsaa on esitellä, jos mitään kosmeettista haittaa ei ole tullut, mutta miltä vatsa todellisuudessa voi näyttää naisilla jotka ovat saaneet lapsen? Palautuuko se todella kaikilla suhteellisen normaaliksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä voi etukäteen tietää. Vähän osviittaa voi saada katsomalla omaa äitiä ja siskoja, mutta sekään ei takaa miten omalla kohdalla käy. Minulle tuli pahat raskausarvet ja alavatsaan jäi pussi, kun vatsa kasvoi niin isoksi.

Vierailija
2/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pelkkä kuoppa kun maidosta suurentuneet rinnat vielä korostivat sitä että raskausmahaa ei enää ollut. Lähtöpaino toki oli 45 -> 52

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsanahka on venynyt, ruttuinen ja arpinen. Raskausarpia mulla tuli muutenkin vähän joka puolelle, rinnat on täysin arpien raidoittamat, pakarat, reidet ja jopa pohkeissa on arpia.

Vierailija
4/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pelkkä kuoppa kun maidosta suurentuneet rinnat vielä korostivat sitä että raskausmahaa ei enää ollut. Lähtöpaino toki oli 45 -> 52

Millainen se sun maha nykyisin sitten on?

Vierailija
5/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskolla ja äidillä on normaalin näköiset, mutta molemmilla on noin 15-20kg ylipainoa, joten se voi vaikuttaa asiaan. Sitä ylipainoa ei siis ollut niin paljon ennen lapsia. Eli raskausmaha osittain korvattu läskillä, joten eipä ole tyhjää pussia tms.

Vierailija
6/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahan käyttäytyminen riippuu ihan ihmisen kudostyypistä. Siten sitä ei voi mitenkään ennakoida. Kannattaa itseään rakastaa olipa vartaloaan, olipa vartalo minkälainen hyvänsä.

Vierailija
7/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä painoa 23 vuodessa vähän tullut lisää eli tällä hetkellä vyötärönympärys 80 (lantio 110), ei ole enää röllykkää vaikka välillä kävi suuremmissakin lukemissa kuin nykyinen 64

Vierailija
8/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sitä painoa 23 vuodessa vähän tullut lisää eli tällä hetkellä vyötärönympärys 80 (lantio 110), ei ole enää röllykkää vaikka välillä kävi suuremmissakin lukemissa kuin nykyinen 64

Onko mikään ihme, ettei ole röllykkää, kun nahka on täytetty ihralla?

Vierailija
9/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensimmäisen jälkeen samanlainen kuin ennen raskautta, n. 3 kk synnytyksen jälkeen. Toisen jälkeen nyt 1 v kohdalla vatsa on vähän pehmeä, mutta muutama kilo on vielä pudottamatta ja vatsalihasten erkauma alkaa olla vasta nyt kuntoutettu. Raskausarpia tuli vain toisella kerralla, vähän ja viikolla 40+3 (syntyi 40+4 😂). Ovat jo niin haaleita, ettei metrin päästä erota. Navasta tuli erimuotoinen. Molemmissa painoa tuli 20 kg ja normaalisti olen hoikka/normaalipainoinen.

Vierailija
10/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ihraa ole, se röllykkä on hävinnyt ja koko ajan kiinteytyy lisää

Vierailija
11/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella arvilta ja ryppynahoilta säästyneilläkin jää vatsalihasten erkaumasta johtuen napa kuopalle, ja muutenkin löysemmän näköiseksi se maha. Sellaiseksi maalaustaiteen mahaksi, ei fitness-mahaksi.

Vierailija
12/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kaikilla ole niin hyvä tuuri. Itsellä palautui hetkessä, kun se oli hyvin pieni muutenkin, niin pieni että synnärilläkin sitä päiviteltiin. Kiloja tuli kuitenkin yli 20, mutta ne olivat turvotusta ympäri kehoa. Raskausarvetkin ovat reisissä.

Vierailija
13/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ihraa ole, se röllykkä on hävinnyt ja koko ajan kiinteytyy lisää

Mitä se sitten mahtaa olla kun vyötärönympärys on 80 cm?

Vierailija
14/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhee oli synnytyksen jälkeen useita kuukausia. Olisi saanut sellasia kauhukuvia munkin vatsasta. Mut nyt noin kaks vuotta synnytyksestä ja vatsa on normaali. Napa vaan vähän muutti ulkonäköään.

Vierailija
15/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui erittäin nopeasti. Synnärillä sanottiin että sulla on hyvät vatsalihakset kun maha ei pömpötä yhtään. No koko ikänsä kun on urheillut...

Vierailija
16/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niinkään raskauden jälkeen vaan sitten kun olet 55 +, sitten se näkyy.

Vierailija
17/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niinkään raskauden jälkeen vaan sitten kun olet 55 +, sitten se näkyy.

Millä tavalla? Siis näyttääkö synnyttäneen 55+ ja ei synnyttäneen vatsat jotenkin eriltä automaattisesti? luulisi että vanhetessa iho alkaa veltostumaan kenellä hyvänsä.

Vierailija
18/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutaan, että maha hymyilee? Ymmärtääkseni se sektio tehdään navasta alaspäin?

t. incel

Vierailija
19/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi etukäteen tietää. Vähän osviittaa voi saada katsomalla omaa äitiä ja siskoja, mutta sekään ei takaa miten omalla kohdalla käy. Minulle tuli pahat raskausarvet ja alavatsaan jäi pussi, kun vatsa kasvoi niin isoksi.

Sama..jäi sellaista ylimääräistä vaikka kuinka vääntää vatsiksia, lankkuja ja muita liikkeitä. Ei se vaan muuta. Joillain palautuu, joillain ei. Minä valitettavasti kuulun jälkimmäisiin

Vierailija
20/27 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pari vuotta synnytyksen jälkeen en juuri huomannut eroa ennen raskautta. Napa vähän erinäköinen. Kesti pitkään ennen kuin vatsalihakset vahvistuivat entiselleen ja mulla oli ne ihan hyvät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi