Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilleen muutto vaikka suhteessa ei varsinaista vikaa?

Vierailija
17.04.2024 |

Onko kukaan tehnyt näin? Olen huomannut että kaipaan omaa tilaa. Mies on myös alkanut ikävästi veltostua kotitöiden suhteen, ja omat asunnot olisi tietysti yksi ratkaisu tähän. Toisaalta mietin että tuleehan se tietysti huomattavasti kalliimmaksi maksaa kahta asuntoa, ja saattaa olla että oltaisiin edelleen aika paljon saman katon alla. Haaveilen omasta pikkukaksiosta jossain sopivan etäisyyden päässä. Kannattaako?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
42/43 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En eroisi, jos tykkäisin siitä miehestä.

Ehkä voisitte järjestellä elämää niin että saisit enemmän omaa tilaa. Siihen voisi auttaa isompi asunto, josta voisit saada oman huoneen. Meillä esimerkiksi on miehen kanssa meidän talossa molemmilla omat huoneet etätöitä varten, ja lisäksi yhteinen makuuhuone ja olohuone jne. Jos jonkun mielestä kuulostaa ökyilyltä, niin voi laskea, ja varmaan tulee silti halvemmaksi kuin kaksi erillistä asuntoa. 

Miehelle voi myös sanoa asiallisesti että sotkuisuus häiritsee sinua ja toivoisit että hän kiinnittäisi kotitöihin enemmän huomiota. Ehkä miehelle voisi sopia oman selkeän vastuualueen, vaikka imuroinnin kerran viikossa? Tai jos varat antavat myöten niin otatte siivoojan käymään. Senkin voi laskea nopeasti, että siivooja tulee paljon halvemmaksi kuin toinen asunto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introverttina silmään pistää että jokainen vastaaja on tarttunut vain tuohon siivousasiaan ja ohittanut maininnan oman tilan tarpeesta (paitsi eka vastaaja joka luulee että nyt puhutaan konkreettisesti asuinneliöistä). Ja kaikki huutaa refleksinomaisesti että pitää erota. Kyllä hyvässäkin suhteessa voi todellakin kaivata omaa rauhaa. Ihan omituinen asenne, että suhde ei ole hyvä, jos ei halua olla kiinni toisessa 24/7 koko loppuelämänsä ajan. Mä näkisin sen pikemminkin niin että se on ihan tervettä. 

Todella validi pointti.

Kaipaan omaa tilaa, omaa rauhaa, yksinäisyyttä. Ärsyttää suunnattomasti kun mies epäitsenäinen ja roikkuu minussa. Lapset jo muuttaneet kotoa. Ero tuntuu rankalta ajatukselta ja luulen että mies romahtaisi jos jättäisin. Toisaalta on yhdistäviä tekijöitä, ja on ihan mukavaakin. Mutta kaipaan sitä kun voin vain yksin olla ja kukaan ei puhu ja kysele jotain. Mieheni nimittäin ei toiveistani huolimatta pysty esim.  elämään ilman telkkarin pauhetta joka ilta. Minä sitten lähden lenkille kun kaipaan hiljaisuutta iltoihini

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme