Jes, jes makeisten, suklaan ja väkevän viinan alv nousee : )
Ihan oikein noille itsensä ihraisiksi sumopainijoiksi mässäilleille kehopossuille ja pyyleville pullapojille : D
Kommentit (47)
14 prosentista 25,5 prosenttiin : )
Ihan oikein! Kannatan! Itse olen hakenut viinit ja viinat Virosta jo usean vuoden ajan!
Minusta on kiva, ettei minullakaan ole varaa ostaa niin paljon herkkuja jatkossa. Ihan normaalipainoinen olen, mutta herkkuja voisi silti vähentää.
Onneksi kannabiksen vero ei nouse. Eiku hetkinen eihän siitä makseta veroja ollenkaan. Tax free sanoisi lontoolainen.
Ottakaa huomioon että rämän myötä kaikkien hinta nousee nyt, ei pelkästään alv.
Minä olen lihava, mutta noiden arvonlisäkorotukset ei vaikuta minun painoon millään tavalla. Alkoholin saisi kieltää ihan kokonaan, sitä ei ole kuin haittaa yksilöille ja yhteiskunnalle.
Onko se sokeri sitten saatanasta? Saako Mauno 67v. ahtaa itseensä vielä nakkikastiketta ja porsaankylkyksiä sekä pullaa, jos ei sokeria pullan päällä?
Onneksi minulla on varaa ostaa suklaata jatkossakin.
Antaa nousta, tilaan ulkomailta kuten tähänkin asti :)
Vieläkö Maraboun tuotemerkin omistava Mondelez International jatkaa toimintaansa Venäjällä Ukrainan sodasta huolimatta?
Mondelez omistaa suomalaisillekin tuttuja tuotemerkkejä, kuten suklaamerkki Marabou, Toblerone ja Daim sekä TUC-keksit että tuorejuustomerkki Philadelphian.
Ainakin viime vuonna vielä tilanne tämä:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8bb4c032-cf85-4dd5-b0a6-abe4635102f7
NACP:n laskelmien mukaan Mondelez olisi kasvattanut Venäjän sotabudjettia noin 61 miljardin dollarin verran maksettujen verojen muodossa.
Miettikääpä siis mitä herkkuja ostatte. Myös Unilever (omistaa brändejä kuten Pepsodent-hammastahna, Dove-shampoo ja Ingman-jäätelöt) jatkaa toimintaansa Venäjällä.
Jos Venäjä onnistuu joskus onnistuu valtaamaan Ukrainan, ja alkaa tähytä seuraavia kohteita, niin laitetaanko näitä herkkuja ja tuotteita ostaneet sitten eturintamaan?
Saako kuitenkin sitä Riikan puoli-ilmaista kaljaa?
Läskien ja alkoholistien viha nousee huomioon kohta
Eli jatkossa sitten sipsiä suklaan tilalla.
Jos kulutus vähenee, verotulot ei riitä ja leikataan LISÄÄ! Syökää suklaata!!
T. Riikka
Vierailija kirjoitti:
Onneksi voi ulkomailta tilata.
Aikamoiset hankinnat että saat karkkipussin. Nauraa vai itkeä siinä kysymys
hih hih