Mitä tekisitte tässä velkatilanteessa? Ulosotto?
En kehtaa kysyä julkisesti joten siksi pitää toivoa että täällä jollakulla olisi jotain järkevää sanottavaa.
Eli onnistuin velkaantumaan kulutusluotoilla aivan järjettömästi maanisen kauden aikana ennen kuin kaksisuuntainen häiriö diagnosoitiin ja saatiin hoitoon. Nyt ollut pitkään velkaantumatta (6 vuotta).
Olen maksanut noita kulutusluottoja edellisen 6 vuoden aikana jo pitkälti yli 100 000 euroa (summa sisältää korot ja kulut) ilman ulosottoa. Olen tehnyt vain hullun paljon töitä yrittäjänä mikä mahdollisti tuon.
Olen vain aivan väsynyt ja silti velkaa on noin 40 000 euroa jäljellä. Tekisi mieli päästää tuo ulosottoon kun en vain jaksa enää. Kannattaako? Olisi varmaan kannattanut päästää alunperin ja hakea velkajärjestelyä, nyt tuskin sitä enää saisin (?)
Kommentit (24)
Kannattaa kysyä Takuusäätiöstä sitä velkajärjestelyä suoraan. Isälläni meni 15-20 vuotta, ennen kuin pääsi velkajärjestelyyn, hänen kohdallaan siis ei ainakaan ollut mahdollisuutta päästä, vaikka vaikutti ettei ole mahdollisuutta selvitä veloista.
Ulosotossa tuo 40 000 e on hyvin äkkiä 100 000 e korkoineen ja perintäkuluineen, sitä en suosittele missään tapauksessa!
Jos joku nuori ei vaikka itse huomaa, että nyt tulee osteltua kaikkea tarpeetontakin luotolla, niin olisi hyvä olla joku taho, joka huolestuu, ja ottaa yhteyttä, ennen kuin tilanne pääsee todella pahaksi. En tiedä olisiko tuo edes mahdollista pankkisalaisuuden takia.
Mulle selvisi ja itsekin kertoi yksi sukulainen, että hän on luottokelvoton ja ei pysty lopettamaan ostamista, mistä vain saa osamaksulla. Ja ne ostokset olivat aivan järjetöntä kamaa, eikä mitään tarpeellista.
Olinkin ihmetellyt, kun itsekin ostelin pojilleen esim. hienohkoja vaatteita, mutta lapset olivat aina juhlissakin joissain halvimmissa kirpparirievuissa. Äiti oli myynyt lapsille lahjoitetut uudet vaatteet.
Sairaushan se on joillakin, hyvä jos ap on siitä toipumassa.
Joo, olen katsonut tuon. Ja vaikuttaa siltä, että se on aika arpapeliä saako sen vai ei. Jotkut vaikuttavat saavan aika helposti, jotkut eivät ollenkaan. Itse ajattelisin, että nykyisellä summalla tuskin saisin koska kykenen maksamaan sen elinaikanani. Kun eikö siinä ole se, että sen saa jos vaikuttaa siltä ettei ole mitään mahdollisuutta selvitä veloistaan? Joten mietin vain että ehkä alussa olisin saanut sen kun velat olivat järkyttävän isot mutta nyt se voi olla epätodennäköisempää. Mutta olen tosiaan ymmärtänyt, että vaikka laki ei vaadi ulosottoa velkajärjestelyä ennen niin käytännössä yleensä se vaaditaan.