Mies manspleinaa ja mitätöi mua!!!!
Ei halua myöntää et oon oikeessa tai on hyvä pointti. Sen pitää kokoajan päästä sanomaan miten oon väärässä. Haluaa viimesen sanan. Musta tollanen käytös lähentelee kiusaamista.
Kyllä parisuhteessa pitäis pystyy myöntään et toinenkin on oikeessa ja tietää asioita.
Kommentit (43)
Oletko puhunut sille? Tajuaako se kuinka urpoa käytöstä tuo on?
manspleinaa" HETI vesittyi aloitus kun oli anglismi!
Vierailija kirjoitti:
Oletko puhunut sille? Tajuaako se kuinka urpoa käytöstä tuo on?
Joo ja eihän se tajuu.
ap
Vaikuttaa narsistilta. Yrittää heikentää itsetuntoasi ja nostaa itsensä jalustalle.
Se on urpo.
Mun miesystävä teki samaa. Kun huomautin asiasta, se alkoi väittää vastaan ja selittää, että manspleiningiä ei ole olemassakaan ja että kyllä naisetkin. Siinä meni maku koko tyypistä, lopetin sen kuuntelemisen ja katselemisen.
Suosittelen samaa kaikille!
Kirjoitustyylistä jo huomaa, ettet todellakaan liene kovin usein oikeassa.
Kuvailemasi ei kuulosta mansplainaukselta.
Mansplainaus, joka suomennetaan usein muotoon miesselittäminen, on ilmiö, jossa henkilö kommentoi tai selittää jotakin alentuvaan, yksinkertaistavaan ja yli-itsevarmaan sävyyn, olettaen tietävänsä enemmän kuin henkilö, jolle puhuu. Tyypillisesti sillä tarkoitetaan tilannetta, jossa kuuntelija tietää asiasta enemmän kuin selittäjä.
Miesselittäminen voi tarkoittaa esimerkiksi pyytämättä annettuja neuvoja, päälle puhumista ja puhujan keskeyttämistä, itse asiassa -tyyppisiä, aihetta yliyksinkertaistavia huomautuksia, sekä monenlaisia muita toisen henkilön argumenttien väheksymisen tapoja. Koska puhujan keskeyttävää, päällekäyvää selittämistä tapahtuu useimmiten miesten toimesta, ja naiset tulevat miehiä useammin puhuessaan keskeytetyksi, feministisissä yhteyksissä tämä ilmiö ymmärretään vallankäytön muodoksi.
Tiesitkö että sana mansplaining valittiin muuten vuonna 2010 the New York Timesin Vuoden sanaksi. American Dialect Society puolestaan nosti sanan kaikista luovimmaksi uudeksi sanaksi vuonna 2012, ja OxfordDictionaries.com lisäsi sen sanakirjaansa vuonna 2014.
Mun mies oli samanlainen, annoin kaksi vaihtoehtoa: lopeta tai häivy
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustyylistä jo huomaa, ettet todellakaan liene kovin usein oikeassa.
Hmmmm. Mielestäni se ei ole se pointti. Luepa aloitus ihan ajatuksella. Ajattele laajemmin kuin oikea/väärä.
Vierailija kirjoitti:
manspleinaa" HETI vesittyi aloitus kun oli anglismi!
Miesselittäminen on jotenkin kömpelö, eikä ole vakiintunut käännös, sellaista ei ole vielä. Sinunlaisille, jotka ei osaa keskustella varsinaisesta aiheesta, vaan tarttuu johonkin täysin turhaan, pitäisi saada vakiinnutettua oma sana, besserwisseröintihän ei sinunlaisille kelpaa, koska väärä kieli, vaikka onkin sellaisenaan vakiintunut jo aikoja sitten, ehkäpä persviheltäjä olisi sinua miellyttävämpi ilmaisu kuvaamaan itseäsi? Manspleinaukselle ehdotan mulkkuselittäjää. Tai no, tarkemmin ajateltuna, et ole edes persviheltäjä, olet vain sosiaalisilta taidoiltasi olematon kuspää, eli lyhyemmin kiusaaja.
Ja ap, exäni repi pelihousujaan kun miespuoliset kaverinsa tykkäsivät keskustella minun kanssa tietokoneista, autoista ja muista teknisistä asioista toisin kuin hänen ja yksi jopa ihmetteli miksi edes olen noin tyhmän miehen kanssa, sitä tovin mietin ja exäksi pääsi. Tosin hänellä se ei enää ollut edes mulkkuselittämistä vaan tyhmäselittämistä, mistä sai kaikki osansa sukupuoleen katsomatta.
Yksi pahimmista sortorakenteista on manspreading jota mies tekee joka päivä.
Jätä se. Tulee vain pahenemaan. Yrittää ylentää itseään alentamalla sinua, muutaman vuoden päästä huomaat olevasi tyhjä kuori entisestä.
Vierailija kirjoitti:
Mansplainaus, joka suomennetaan usein muotoon miesselittäminen, on ilmiö, jossa henkilö kommentoi tai selittää jotakin alentuvaan, yksinkertaistavaan ja yli-itsevarmaan sävyyn, olettaen tietävänsä enemmän kuin henkilö, jolle puhuu. Tyypillisesti sillä tarkoitetaan tilannetta, jossa kuuntelija tietää asiasta enemmän kuin selittäjä.
Miesselittäminen voi tarkoittaa esimerkiksi pyytämättä annettuja neuvoja, päälle puhumista ja puhujan keskeyttämistä, itse asiassa -tyyppisiä, aihetta yliyksinkertaistavia huomautuksia, sekä monenlaisia muita toisen henkilön argumenttien väheksymisen tapoja. Koska puhujan keskeyttävää, päällekäyvää selittämistä tapahtuu useimmiten miesten toimesta, ja naiset tulevat miehiä useammin puhuessaan keskeytetyksi, feministisissä yhteyksissä tämä ilmiö ymmärretään vallankäytön muodoksi.
Tiesitkö että sa
Mies miesselittää miesselittämistä. Saavutit miesselittämisen ylimmän tason.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa narsistilta. Yrittää heikentää itsetuntoasi ja nostaa itsensä jalustalle.
Painu ny Jo 👵🏻VITTUUN
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesselittäminen voi tarkoittaa esimerkiksi pyytämättä annettuja neuvoja, päälle puhumista ja puhujan keskeyttämistä, itse asiassa -tyyppisiä, aihetta yliyksinkertaistavia huomautuksia, sekä monenlaisia muita toisen henkilön argumenttien väheksymisen tapoja. Koska puhujan keskeyttävää, päällekäyvää selittämistä tapahtuu useimmiten miesten toimesta, ja naiset tulevat miehiä useammin puhuessaan keskeytetyksi, feministisissä yhteyksissä tämä ilmiö ymmärretään vallankäy
Tosikkoämmälle ei mene mikään ironia kaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli samanlainen, annoin kaksi vaihtoehtoa: lopeta tai häivy
Hehe, miten miehen asunnossa asuva nainen sanoo tuon?
Onks täällä muita jotka joutuu kokeen samaa?