Käteisnostot automaatilta
Tietääkö joku onko ilmaisten nostojen raja asiakaskohtaista pankissa vai tilikohtaista?
Jos minulla on esimerkiksi kaksi tiliä ja molemmissa oma kortti niin voinko siis molemmilla korteilla tehdä sen maksimimäärän ilmaisia nostoja kuukaudessa vai lasketaanko ne nostokerrat yhteen molemmilta tililtäni?
Kommentit (24)
Osaisiko joku kertoa nollaantuuko nostojen määrä aina silloin kuin kalenterikuukausikin vaihtuu? Pankin sivuilta en löydä vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kortti/tilikohtainen, mutta eiköhän se lue verkkopankissa siellä tilin ja kortin tiedoissa.
Ei sieltä nyt löydy ainakaan minun silmilleni tietoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tilikohtainen asia on tuo nostoraja.
Selvä siis, kiitos. Päteeköhän tämä kaikissa pankeissa koska olen tehnyt huomion että pankit ovat ottaneet erilaisia käytäntöjä keskenään käyttöön. On hankala pysyä mukana muutoksissa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kortti/tilikohtainen, mutta eiköhän se lue verkkopankissa siellä tilin ja kortin tiedoissa.
Tilin käyttörajat määrää tilin käyttäjä itse.
Kaikkien k-ruokakauppojen eli siis k-market, K-supermarket ja K-citymarket pytyy nostamaan käteistä samalla kun ostaa jotain ja maksaa ostoksen samalla kortilla jonka tililtä nosto tehdään. Nosto ei maksa mitään ja voit nostaa niin monta kertaa kuussa kuin haluat. Ja saat päättää itse paljonko nostat, paitsi max summa on 200. Kannattaa hyödyntää tätä jos tarvii nostaa käteistä :)
Asiaa voi kysyä myös suoraan pankista, jos ei löydä etsimäänsä tietoa verkkopankin sivuilta. Esimerkiksi verkkopankin sivujen kautta voi lähettää kysymyksen omalle pankilleen. Tai voi käydä konttorissa kysymässä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Asiaa voi kysyä myös suoraan pankista, jos ei löydä etsimäänsä tietoa verkkopankin sivuilta. Esimerkiksi verkkopankin sivujen kautta voi lähettää kysymyksen omalle pankilleen. Tai voi käydä konttorissa kysymässä asioista.
Tiedossa on mutta joskus sielläkin ovat hieman ilkeän oloisia niin ei oikein kehtaa aina kysyä. Iso kiitos kuitenkin hyvästä neuvostasi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sitä netin kautta kysymistä, moniin pankkikonttoreihin ei pääse edes ilman ajan varaamista. Tai jos pääsee, niin saa varautua pitkään jonottamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien k-ruokakauppojen eli siis k-market, K-supermarket ja K-citymarket pytyy nostamaan käteistä samalla kun ostaa jotain ja maksaa ostoksen samalla kortilla jonka tililtä nosto tehdään. Nosto ei maksa mitään ja voit nostaa niin monta kertaa kuussa kuin haluat. Ja saat päättää itse paljonko nostat, paitsi max summa on 200. Kannattaa hyödyntää tätä jos tarvii nostaa käteistä :)
Oho, tästä en ollut tietoinen vaikka paljon käynkin juurikin näissä hyvissä kaupoissa jo pelkästään hyvän asiakaspalvelun vuoksi. Kiitos neuvostasi asiaan liittyen.
Meneekö ilmaisten nostojen yli menevät nostokerrat heti veloituksena pankkitililtä vai joutuuko odottamaan yllätyksiä joskus myöhemmin? Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Danske Bankissa ei voi rajattomasti nostaa ilman lisämaksua kaupoistakaan. Tosin ylimenevistä nostoista menevä maksu opn pinempi kaupoissa kuin automaattinostoissa. Muistaakseni 0,90 euroa automaatilla ja 0,40 euroa kaupoissa.
Danske Bank
Voit nostaa euromääräistä käteistä veloituksetta pankkikortilla joko käteisautomaatilta tai kaupan kassalta neljä kertaa kuukauden aikana. Seuraavista käteisnostoista veloitetaan kappaleelta hinnaston mukainen palvelumaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Danske Bankissa ei voi rajattomasti nostaa ilman lisämaksua kaupoistakaan. Tosin ylimenevistä nostoista menevä maksu opn pinempi kaupoissa kuin automaattinostoissa. Muistaakseni 0,90 euroa automaatilla ja 0,40 euroa kaupoissa.
Minkähän takia asia onkin näin päin, mutta hyvä asia kaupan kannalta ajateltuna.
Minulla on 1 pankki kortti S-pankiin.Prisman pankki automaateista nostot ovat 0 e. Nostin rahaa vaikka joka päivä.Otto nostaessa 3 ensimmäistä nostoa ilmaista kuukadessa.
Pankkivertailu
Käteistä kukkaroon, mutta mitä sen nostaminen maksaa?
https://www.taloustaito.fi/Rahat/kateista-kukkaroon-mutta-mita-sen-nost…
Pankkien välilläkin eroja ja joissain pankeissa pystyy yksittäiset asiakkaat jopa saamaan erilaisia sopimuksia neuvoteltua. Eli varmiten oikean vastauksen saat omasta pankistasi (todennäköisesti tieto löytyy myös omasta nettipankista).
Vierailija kirjoitti:
Pankkien välilläkin eroja ja joissain pankeissa pystyy yksittäiset asiakkaat jopa saamaan erilaisia sopimuksia neuvoteltua. Eli varmiten oikean vastauksen saat omasta pankistasi (todennäköisesti tieto löytyy myös omasta nettipankista).
Minkälaisia omia sopimuksia saa neuvoteltua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilin käyttörajat määrää tilin käyttäjä itse.
eikös se ole jopa päiväkohtainenkin jos niin haluaa, siksikin jos kortti varastetaan,, onko kk kohtainen.. en tiedä. helppo pitää budjetti kun maksaa menot pois,kun yietää mitä tulossa 1-15 pv varauksen jättää ja ihan siis nostaa käyttövarat ja niistäkin erottelee tarkoitukset, heti näkee missä mennään.