Kumpaa kuuntelet mielummin juoksulenkillä: äänikirjaa vai musiikkia?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen kyselee tuommoista tuntemattomilta ihmisiltä?
Keskusteluhaluinen. Pitäisikö sinun mielestäsi ennemmin trollat työttömistä tms.?
Kuuntelen ympäröiviä ääniä, luonnonääniä, liikennettä...
Pystyn olemaan ilman musiikkia. Varsinkin nykymusiikkia. Kirjaa taasen ei voita mikään äänikirja. Niiden lukijoiden äänetkin ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytetään nimitystä "äänikirja" kun sille on jo ollut vuosikymmeniä sitten keksitty suomenkielinen sana: Kuunnelma.
Siksi, että kuunnelma on eri asia kuin äänikirja. Kuunnelma on näytelmä, kirja voi olla muutakin kuin näytelmä. Esimerkiksi tietokirja, romaani, runokokelma, satukirja tms.
Minkälainen ihminen näkee aiheelliseksi vastata tuollaiseen kysymykseen? Pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen näkee aiheelliseksi vastata tuollaiseen kysymykseen? Pöljä.
Moi, Pöljä!
En kuuntele koskaan äänikirjoja. Kirjat luetaan itse. Toisten ääneen luku on pitkästyttävää, ärsyttävää, vaivaannuttavaa ja todella hiiiddaaaassttaaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytetään nimitystä "äänikirja" kun sille on jo ollut vuosikymmeniä sitten keksitty suomenkielinen sana: Kuunnelma.
Kuunnelma ei ole sama asia kuin äänikirja. Kuunnelma on radionäytelmä. Äänikirja taas on kirjoitettun kirjan lukemista ääneen.
Äänikirjat on lukutaidottomille. Itse luen kirjat aina itse. Lenkillä kuuntelen musiikkia tai olen ilman mitään kuunnteltavaa.
Kuuntelen lenkillä musiikkia. Kirjat luen, koska jotenkin häiritsee lukijan ääni enkä pysty keskittymään itse asiaan. Niin ja joskus kuuntelen lenkillä ihan vain linnunlaulua.
Sen kalliin merkkitakkinsa menettäneen ulinaa jonka ääni varmasti häipyy taka-alalle vauhdin kiihtyessä.
Hiekan rahina kengän alla yms. äänimaailma, joka syntyy, kun liikkuu ulkona, on ilmaista ASMR:ää, jota en pilaa millään ylimääräisillä äänillä.
Äänikirjoja aina pitkillä lenkeillä. Lyhyillä en mitään tai joskus musiikkia
Ehkä musiikkia, mieluiten ei kumpaakaan. Musiikkia voisi jopa kuunnella jos olisi kunnolliset kuulokkeet.
Sitä en ymmärrä miten ihmiset pystyy keskittymään äänikirjan kuunteluun juostessa tai edes kävellessä. Minussa on varmaan jotain vialla kun ei luonnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelma on eri asia.
Mä oon varmaan jotenkin outo mutta en pysty kuuntelemaan äänikirjoja lainkaan. Mieluummin luen itse tai kuuntelen musiikkia. Töissä muutenkin koko ajan joku palaveri tai asiakaspalvelussa jatkuvaa puhumista puhelimessa ja asiakkaan kanssa. Eli vastaukseni on kuuntelen lenkillä musiikkia. En ole ikinä kuunnellut yhtään äänikirjaa ja podcastissakin puhe menee ns puuroksi ja kuulen vaan lopuksi blaablaa blaa. Aina pitää huolehtia joko omista vanhemmista,lapsista,tai työjutuista ja kuunnella muiden höpinöitä niin lenkillä olen edes rauhassa tältä.
Luonnon ääniä. Tulisin hulluksi jos ensin työpäivän ajan musiikkia ja vielä lenkkeillessä lisää.