Onko muita joita tulevaisuus ei huoleta? Taloudellisesti.
Tuntuu että kaikki on huolissaan taloudesta. Itse syödään joka viikonloppua ravintoloissa viineineen, matkustellaan ulkomailla ja kotimaassa ja rahaa jää yli joka kuukausi vaikka toki korot ja muu on kallistunut. Tuntuu vähän että esim. töissä en uskalla olla näin avoin vaan lähden nyökkäilemään kahvipöydässä miten kallista kaikki on ja ollaan huolissaan.
Kommentit (26)
Oma talous ei niinkään huoleta, vaikka rahaa ei jää yhtään säästöön ja kädestä suuhun eletään. Uskon kuitenkin, että jotain töitä löytäisin, jos tulisi kenkää. Yleinen maailman tilanne huolestuttaa kyllä, seuraukset näkyvät mm. nuorten käytöksessä, josta on saanut lukea lehdistä. Tietysti, jos ei kiinnosta kuin oma napa, niin mitäs sitä murehtimaan.
Mua ei huoleta. Ystävilläni on huonompi tilanne ja solidaarisuudesta heitä kohtaan olen ryhtynyt elämään nuukasti. Keksimme oikein hyvin tekemistä, johon ei mene rahaa. Olen viettänyt leveää elämää ihan riittävästi ja arvostan enemmän ihmissuhteita ja muita asioita, jotka eivät maksa mitään. Aikansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsitykseni tapahtumien kulusta on se, että ihan jokainen meistä tulee kaatumaan, ellei joku lopeta tätä jossain vaiheessa. Tässähän ei ole kyse normaalista lamasta.
Tässä on kyse siitä että kansakuntana pitää kiristää vyötä ja laittaa suu säkkiä myöten. Pullamössöt luulee tällaista maailmanlopuksi.
Kommunismiahan tässä ajetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka oma talous olisi vielä kunnossa, voi olla että naapurin talous ei enää ole. Osa ihmisistä ajattelee asiaa laajemmin kuin oman talouden kannalta ja sitä mihin tämä johtaa yhteiskunnassa.
Olen tottunut hoitamaan ja selviytymään itse, odotan sitä myös muilta. En halua olla muiden riesana ja jos siihen tilanteeseen joudun niin vaihdan hiippakuntaa. Jotkut ovat meistä vahvoja.
Heikkohan sinä olet kun et kestä tilannetta missä muut pärjäävät hyvin vaan päädyt suicidiin mieluummin.
Niin että kun omat jalat ei kannata ja paskat on housussa pitäisi heittäytyä muiden hoidettavaksi vielä, muuten on heikko? Mietippä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei erityisesti huoleta, mutta tahtoisin keksiä keinoja kasvattaa varallisuuttani ja säästöjäni lisää. Keskipalkkainen kokopäivätöissä olen, mutta yksinasuva joten paljon ei palkasta pakollisten kulujen jälkeen säästöön voi jäädä. Kai se on hommattava jostain parisuhde ja muutettava jonkun kanssa yhteistalouteen, niin pärjäisi paremmin.
Itselläni yksin asuessa jäi kaikkein eniten säästöön.
Minä olen ollut huolissani sekä omasta, että muiden taloudesta 90-luvun lamasta lähtien. Olen toki elämästäkin nauttinut, mutta aina pyrkinyt turvaamaan talouteni myös tulevaisuudessa.
Koskaan ei tiedä, milloin joutuu työttömäksi, sairastuu tai tapahtuu jotain muuta ikävää. Muistan, kun olimme ostaneet 1996 ensiasuntomme, tulikin ero ja piti lunastaa asunto itselleni. 2000-luvun alussa korot olivat niin korkealla, että oli vaikeaa selviytyä asuntolainoista.
Jälleen 2008 lainankorot veivät talouden pakkaselle. 2015 edellinen työpaikkani lakkautettiin, joten työttömyydenuhka oli todellinen. 2020 korona vei monelta työt. Ja edelleen on korot korkealla ja monen työpaikka vaakalaudalla.
Jotkut kaverini tekivät kuten aloittaja. Luottokortit ovat tapissa ja yksi perhe joutui jo talonsa myymään tappiolla ja muuttamaan kerrostaloon.