Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukausipalkka ja pyhäpäivät?

Vierailija
16.04.2024 |

Voisiko joku auttaa? Kysyin tätä eilen töissä, mutta en ymmärtänyt vastausta...

Meillä on kiinteä kuukausipalkka, jossa pyhäpäivät (esim. pääsisäinen, vappu yms.) ovat vapaa päiviä, joissa kuitenkin saa päiväpalkan. Toki, silloin saa myös olla töissä ja siitä saa pyhäkorvausta. Nämä arkeen osuvat päivät jotenkin vaikuttavat kiinteään palkkaan.. tätä en ymmärtänyt?

Esim. nyt huhtikuussa on 21 arkipäivää. Heitän tämän luvun päästäni.. meillä on esim. 150h/kk laskettu työtunteja. Tämän verran täytyy tehdä työtunteja. Mutta en ymmärrä, miten arkipyhät vaikuttaa tuohon tuntimäärään? En kertakaikkiaan ymmärrä. En taida edes saada kerrottua mitä en ymmärrä :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen työ, jos kuukausipalkkalaisella pyhäpäivät ovat vapaapäiviä, mutta niissä saa olla kuitenkin töissä...  Yleensä kun ne pyhäpäivät ovat ihan vapaapäiviä, eikä niinä työskennellä eikä myöskään niistä erikseen makseta eikä vähennetä.

Vierailija
2/7 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkka on aina sama arkipyhistä riippumatta. Jos teet ylitöitä, saat toki enemmän rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saan minäkin arkipyhäkorvaukset jos en ole töissä. Jos olen niin triplapalkka. Tripla koska meillä maksetaan pyhäkorvaus plus 100€ hälykorvaus. Pitkäperjantain olin just töissä ja päivänetto oli 350€.

Vierailija
4/7 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausipalkka on aina sama arkipyhistä riippumatta. Jos teet ylitöitä, saat toki enemmän rahaa.

Näin. Jos arkipyhälle tulee vuoro, niin lisät juoksee. Kolmeen viikkoon on meillä se 7 vp.

Vierailija
5/7 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä saa tehdä ylitöitä ihan vaan itse päättämällä ja työnantaja maksaa ylityökorvaukset mukisematta? Tottunut itse lähinnä siihen, että ylitunnit saa takaisin vapaana tunti-tunnista -periaatteella (liukumien puitteissa) ja maksettuja ylitöitä ei käytännössä kukaan pysty tekemään ikinä. Ja vähintäänkin ylitöitä tehtään esimiehen pyynnöstä työntekijän suostumuksella, ei siis todellakaan niin päin, että työntekijä päättää tulla ylitöihin.

Vierailija
6/7 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaali- ja terveysalalla on tämä mahdollista! :) 

Vierailija
7/7 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä saa tehdä ylitöitä ihan vaan itse päättämällä ja työnantaja maksaa ylityökorvaukset mukisematta? Tottunut itse lähinnä siihen, että ylitunnit saa takaisin vapaana tunti-tunnista -periaatteella (liukumien puitteissa) ja maksettuja ylitöitä ei käytännössä kukaan pysty tekemään ikinä. Ja vähintäänkin ylitöitä tehtään esimiehen pyynnöstä työntekijän suostumuksella, ei siis todellakaan niin päin, että työntekijä päättää tulla ylitöihin.

Eihän missään ole sanottu, että ylitöitä tehdään itse päättämällä ja työnantaja maksaa mukisematta. Tottakai ylityöt tehdään niin kuin on työnantajan kanssa sovittu. Ja jos et saa tehdä niitä, niin silloin et tietenkään saa enemmän rahaa, mutta jos teet (ja saat tehdä niitä), niin saat enemmän rahaa.

Olen ollut töissä (duunarina) missä työnantaja kyllä pyysi ylitöihin ja niistä maksettiin aina asianmukaiset korvaukset. Ja nyt olen työissä asiantuntijana, jossa käytännössä ei ylitöitä makseta. Tunti tunnista vain vapaana ja jos haluaa tunti tunnista rahana, niin saa ottaa niinkin.

Vai ihmetteletkö sitäkin, missä saa vain mennä kuukausipalkallisena töihin, kun meillä ainakin täytyy tehdä työsopimus ennen sitä???????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi