Onko mielestänne juhlissa " pakko" tarjota jotain kalaa noutopöydässä? (ev)
Kommentit (7)
kaveritupareissa ei, mutta jossain isommissa ja juhlavammissa tilaisuuksissa itse aina laittaisin
hienommissa juhlissa allergia olisi ainoa syy miksi en laittaisi. Eihän seisovasta pöydästä ole pakko ottaa kaikkea joten makuasiat eivät olisi hyvä syy. Monet kun kuitenkin tykkäävät.
Itse järjestin viime vuonna sekä ristiäiset että rippijuhlat. Ristiäisissä tarjosin kalavoileipäkakkua. KUKAAN ei ottanut sitä ja maksoin siitä kumminkin 50 ¿, joten rippijuhlissa tarjosin sitten kahvipöydässä lohipasteijoita ja taas totesin että juhlien jälkeen oli jääkaappi täynnä lohipasteijoita. Vieraat olivat ihan eri ihmisiä, muutama samakin, mutta jopa juusto-kasvispiiraita meni enemmän kuin lohipasteijoita. Missä vika vai lieneekö sattumaa? Ensi kerralla ajattelin jättää kalan pois kun sen saa kumminkin heittää kompostiin.
Moni kala-allergikko saa oireita jo siitä, että kalaa on samassa pöydässä/tilassa, mm. minä. En tarjoa kalaa koskaan, enkä valmista.
nimenomaan kalaa eikä kalaruokia, eli luulisin että esim lämminsavulohi tai erilaiset graaviviipaleet katoavat nopeasti.
Moni ei syö lihaa, mutta hyväksyy kalansyönnin. Jotkut vahtivat kolesterolejaan, ja hekin ottavat mielummin kalaa.
Vastaukseni on täten kyllä.
Tilanne jossa joku juhlavieraista on niin allerginen kalalle ettei voi olla samassa tilassa olisi ainut este miksi en laittaisi kalaa pöytään.