80-luvun nuoret! Mikä oli silloin parasta?
Ja mikä pahinta?
Omasta mielestäni ainakin se jonkinlainen draivi, eteenpäinmenemisen henki. Saattoi osin kyllä johtua iästäkin.
Kommentit (35)
Juutalaiset ja niiden harjoittama aivopesu, jolla ne yritti "kasvattaa" meitä :D
Toivo ja tulevaisuuden usko. Kun ei vielä tiennyt mitä tuleman pitää. Tosin tämä ei kyllä sinänsä liity kasariin vaan omaan ikään. Tulevaisuus oli avoin. Pahinta oli ilmapiirin tunkkaisuus.
Silloin oli vapaampaa kuin nyt. Huonoa oli se, ettei ollut nettiä silloin.
Vierailija kirjoitti:
Parasta oli kun otti kaupan pihan pusikossa puliukolta suihin ja se haki kaupasta mulle sidukkaa. Voi niitä kultaisia aikoja.
Oikeastiko otit?
Vierailija kirjoitti:
Parasta oli kun otti kaupan pihan pusikossa puliukolta suihin ja se haki kaupasta mulle sidukkaa. Voi niitä kultaisia aikoja.
Tää oli aika yleistä silloin. Mä annoin yhdelle pukumiehelle persettä autossa ja se osti mulle Alkosta viinaa.
Pääsivätkö silloin 80-luvulla myös ne kilteimmät pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko otit?
Joo. Huuhtelin vaan siiderillä suuni. Kaveritkin teki tota.
Lasten ja nuorten täydellinen vapaus. Kukaan ei holhonnut meitä eikä soitellut kännyköillä perään.
Jos haluat elää kuin kasarinuori, älä koskaan kysele lupia keneltäkään, vaan tee aina oman pääsi mukaan. Hahhah!
Vierailija kirjoitti:
Pääsivätkö silloin 80-luvulla myös ne kilteimmät pojat mukaan juhlimaan ja pitämään hauskaa? 🥺
Ei.
Silloin oli melkein kaikkien lempiruoka äipän makaroniloota.
Vierailija kirjoitti:
Toivo ja tulevaisuuden usko. Kun ei vielä tiennyt mitä tuleman pitää. Tosin tämä ei kyllä sinänsä liity kasariin vaan omaan ikään. Tulevaisuus oli avoin. Pahinta oli ilmapiirin tunkkaisuus.
Kyllä se liittyi kasariinkin. Neukkula oli vielä voimissaan, idänkauppa veti, työllisyys oli hyvä ja ihmisillä oli varaa kuluttaa. Hölmönä uskottiin, että se jatkuu tulevaisuudessakin. Ei jatkunut vaan loppui kuin seinään 90-luvun vaihtuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko otit?
Ehdotitko itse sitä vai se puliukko?
Parasta oli mennä hengailemaan Elannon rappusille illalla. Kauppa oli tietenkin jo kiinni, mutta siellä kokoonnuttiin ja kirjoitettiin tussilla tennareihin Scorpions, Madonna ja Bon Jovi. Kovikset veti röökiä. Rikkaat kertoivat kielikurssimatkoistaan. Me tavikset vaan yritettiin näyttää coolilta hiukset lakattuina ja pohdittiin, miten pentumaista on diggailla jotain Michael J. Foxia. Aina odotettiin jotain koulun discoa tai jonkun bileitä.
Jos pitäisi verrata just tähän aikaan, niin kaikkein parasta oli se, ettei ollut nettiä eikä somea.
Eikä vielä edes kännyköitä.
Se oli onnellista lapsuutta ja nuoruutta. Iloa, nautintoa ja elämän parasta aikaa.
Ei vielä huolta tulevaisuudesta, luottoa siihen oli.
Yliopistossa opiskelessa sai asunnon ylioppilaskylän opiskelijakylästä. Junamatkat kotiin sai opiskelijalipulla. Hauskoja diskoja ja opiskelijabileitä. Huumeet puuttui kokonaan, mutta tokihan sangollisia kunnon prosenttiboolia oli jo Vappu aattona jo päivällä tarjolla.
Kaikki veemäisyys, kuvottava ilkeys sun muu, jota some nyt on joka piireissä täynnä, puuttui.
Jotenkin säälittää nykyinen nuoruus. Olen surullinen heidän puolestaan
Silloin oli kyllä se ydins0dankin pelko. Reaganin Tähtien s0ta. Oli rauhanmarsseja ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko otit?
Ehdotitko itse sitä vai se puliukko?
Ihan itse ehdotin. Kiinnostuitko ite tehdä saman? :)
Huumeet puuttui kokonaan, mutta tokihan sangollisia kunnon prosenttiboolia oli jo Vappu aattona jo päivällä tarjolla.
Alkoholi on pahimman luokan huumetta. Polttakaa pilveä.