Asioita joita maalaiset eivät ymmärrä ettei kaupunkilaisilla ole!
Ajokortti
Auto
Ilmainen parkkipaikka
Kumisaappaat
Ämpäri
Talvisaappaat
Haulikko
Kommentit (102)
Niin mitkä näistä asioista ovat sellaisia, ettei maalainen ymmärrä, ettei kaupunkilaisella ole?
Paikkaa missä säilyttää autoa ilman että sitä kolhitaan
Turvakengät, kai nyt joidenkin ammattiryhmien porukalla ne löytyy.
Ja aina kysytään kävitkö hiihtämässä, wtf..
Vierailija kirjoitti:
Tulee ensimmäiseksi mieleen ajokortti. Kaupungissa ei välttämättä tarvitse autoa. Itse asun Tampereella, jossa on loistava julkinen liikenne. Vuosikortti on noin 400€, joka on aika vähän, kun vertaa mitä autoon menisi. Huoletonta ja halpaa.
Valehtelet. Tampereen julkinen liikenne on syvältä, mikäli ei satu asumaan, ei edes ratikkareitin varrella, vaan ratikkapysäkin tuntumassa.
Moni maalainen luulee kaupunkilaiselta puuttuvan hiljaisuuden. Itse asun todella hiljaisessa kerrostalossa rauhallisella alueella. Luonto ja järvi on "takapihalla". Monella omakotiasujallakin on enemmän meteliä naapurustossaan kuin itselläni omassa kerrostalokodissani. Esimerkiksi räksyttävä koira, viikonloppuaamuinen naapurin moottorisahaorkesteri jne.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne kaupunkien ruuhkat tulee, jos kellään ei ole ajokorttia eikä autoa?
Tuleeko maalaiset ajelemaan Helsinkiin ja aiheuttavat ruuhkat?
Ruuhkat tulee siitä, kun työmatkalaiset tulee kehyskunnista autoillaan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee ensimmäiseksi mieleen ajokortti. Kaupungissa ei välttämättä tarvitse autoa. Itse asun Tampereella, jossa on loistava julkinen liikenne. Vuosikortti on noin 400€, joka on aika vähän, kun vertaa mitä autoon menisi. Huoletonta ja halpaa.
Valehtelet. Tampereen julkinen liikenne on syvältä, mikäli ei satu asumaan, ei edes ratikkareitin varrella, vaan ratikkapysäkin tuntumassa.
Höpö höpö. Täällä kulkee bussit erinomaisesti. Ja ratikkalinjoja aiotaan rakentaa lisää. Itse en asu ratikkareitillä, mutta busseja kulkee hyvin. Ei valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Moni maalainen luulee kaupunkilaiselta puuttuvan hiljaisuuden. Itse asun todella hiljaisessa kerrostalossa rauhallisella alueella. Luonto ja järvi on "takapihalla". Monella omakotiasujallakin on enemmän meteliä naapurustossaan kuin itselläni omassa kerrostalokodissani. Esimerkiksi räksyttävä koira, viikonloppuaamuinen naapurin moottorisahaorkesteri jne.
Okt pihoissa aiheuttaa hirveää melusaastaa pennut trampoliineilla ja isäntä lehtipuhaltimensa kanssa. Mä asun kerrostalossa, jonka pihalla ei koskaan ole ketään. Hiljaista on, vaikka asun kaupungin keskustassa.
Mulla on kaikki muut paitsi haulikko. Voi kaupunkilaisellakin olla tavaraa.
Varastotiloja ja muutenkin siis tilaa. Meillä on lapsilla tosi pienet huoneet. Mun siskon pojalla maalla on meidän olkkarin kokoinen huone. Taloissa on sama määrä huoneita, mutta heillä on 80 neliötä enemmän tilaa.
Joutuu koko ajan toppuuttelemaan, että älkää ostako lahjaksi jotain jättipehmoa tai pöytälätkää, kun ei meille mahdu.
Mahis ajaa autolla ovelta ovelle. Mun täti aina sanoi, kuinka me kaupunkilaiset ollaan laiskoja kun ratikalla ja metrolla vaan ajellaan joka paikkaan eikä kävellä tarvi ollenkaan. Metroasema on pidempi kuin mun tädin kävelymatka kotoa autolle, autolta kauppaan, kaupassa ostoskierros ja takaisin autolle ja sitten pihassa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaikki muut paitsi haulikko. Voi kaupunkilaisellakin olla tavaraa.
Järkyttäviä hintoja pyydetään varastoneliöistä. Toisaalta, onko isoisän evakkotila Kainuussa sen arvoinen, että siellä säilytät perintörojuja ja kerran kesässä ajelet sinne katsomaan, onko katto vielä pystyssä?
Vierailija kirjoitti:
Elinpiiri onkin sitten pysäkkien ympärillä. Pieni on kaupunkilaisen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Rumat crocksit käyttökenkinä.
Mulla on! Asun Larussa.
Kai nyt kaupungissakin tarvitaan saappaita ja varsinkin talvisaappaita? Onhan sielläkin ukoilualueita ja luontopolkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumat crocksit käyttökenkinä.
Mulla on! Asun Larussa.
Ne suomalaisten kansalliskengät ja niitä käytetään joka paikassa Hangosta Utsjoelle. Ihan parhaat 👐
Hiljaisuutta/rauhaa kotona