Sähköautolla matkailu ulkomailla lasten kanssa
Hei, oletko automatkaillut sähköautolla ulkomailla? Mitä auton lautailun yhteydessä vois helposti tehdä, kun lapset mukana... Stressailee mutta tekis mieli lähteä, esim. Saksa nyt mielessä.
Kommentit (12)
En lähde toista kertaa. Lapset huusi aina latauksen aikana että mitä me täällä istutaan kun muut tankkaa 3min. Jouduin jättämään lapset ranskaan kun pilkkasivat minua sähkövatkainhomoksi. No sehän minä olen.
Sen verran voi sanoa, että esim. Saksassa lataus on heittämällä tuplat kalliimpaa kuin Suomessa. 60 snt/kWh on ihan perushinta.
Pitää tosiaan keksiä jotain tekemistä lapsille latausten ajaksi. Matkasta kuitenkin yli puolet menee latureilla. Mutta jos viihtyy perheen kanssa autossa niin mikä jottei.
Vierailija kirjoitti:
En lähde toista kertaa. Lapset huusi aina latauksen aikana että mitä me täällä istutaan kun muut tankkaa 3min. Jouduin jättämään lapset ranskaan kun pilkkasivat minua sähkövatkainhomoksi. No sehän minä olen.
Teppokin on hereillä. Mitenkäs psykoosi jakselee?
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣 Ei mie tukehdun nauruuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣 Ei mie tukehdun nauruuni.
Mies se tulee räkänokastakin.
Vierailija kirjoitti:
Oi saakeli, kerrankin joku sähkövatkulihomppeli uskaltaa kertoa totuuden.
En missään tapauksessa lähtisi Eurooppaa kiertämään sähköautolla!
Latauspaikkoja on vähän, tietyillä automerkeillä omat (eli ei voi kytkeä mihin tahansa) ja lataus kestää ikuisuuden.
Meillä on hybridi ja 5 viikon reissulla latasimme kerran. 2 tuntia ja 40% lataus Saksassa.
Italiassa löysimme 2 latauspistettä 15km säteellä, toinen hautuumaan vieressä (2km kylältä) ja toinen teollisuusalueella 8km kylältä. Köki nyt siellä!?
Vierailija kirjoitti:
Latauspaikkoja on vähän, tietyillä automerkeillä omat (eli ei voi kytkeä mihin tahansa) ja lataus kestää ikuisuuden.
Meillä on hybridi ja 5 viikon reissulla latasimme kerran. 2 tuntia ja 40% lataus Saksassa.
Italiassa löysimme 2 latauspistettä 15km säteellä, toinen hautuumaan vieressä (2km kylältä) ja toinen teollisuusalueella 8km kylältä. Köki nyt siellä!?
Tämähän on hevonpaskaa. Euroopassa on CCS-standardi, jota kaikki järkevät sähköautot käyttävät. Teslan superit ovat ainakin pohjoismaissa avoinna kaikille.
Voi olla, että jossain Calabriassa voi olla heikosti latureita. Pohjois- ja Länsi-Euroopassa ei ole ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hevonpaskaa. Euroopassa on CCS-standardi, jota kaikki järkevät sähköautot käyttävät. Teslan superit ovat ainakin pohjoismaissa avoinna kaikille.
Voi olla, että jossain Calabriassa voi olla heikosti latureita. Pohjois- ja Länsi-Euroopassa ei ole ongelmia.
Bmw plugi ei käynyt laturipaikkoihin Saksassa (esim Lindau).
Pohjois-Italiassa nuo esimerkkipaikat latauspisteistä. 15km päässä lähin latauspiste kaupungissa jolloin pääsee edes kahville.En sitten tiedä montako tuntia lataa ja montako latauspaikkaa. Voi olla ettei pääse ko päivänä edes tolpalle jos on jonoa
Meillä on jotain kesälomaideoita ollut sähköautolla matkustukseen. Suunnittelua vähän tehty. Ajatuksena et tää latausasia olis varmaan hyvä ennakoida jotenkin. Selatessa löyty tämmönen avoimen kurssi aiheeseen liittyen. https://www.xamk.fi/avoimen-amkn-kurssit/sahkoautolla-maailmalle-nonsto… vois kattoo tämän ja sitten olisikin ehkä jo helpompaa. Ja siis ihan uutta meille tää sähköautoilu ja euroopassa ollaan menty aiemmin vaan junilla.
Ei ole kyllä ollut mikään ongelma. Matkaillessa ei yleensä ideana ole paahtaa peräsuoli pitkällä 1200 km putkeen otsasuoni tykyttäen.
Läntisessä Euroopassa on sen verran tiheä suurteholaturiverkosto, että useimmilta pysähdyspaikoilta on laturi löytynyt ilman suurempaa suunnittelua.