Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<<ELOpainoiset vk.4>>

22.01.2007 |

No niin, josko alotettaisiin :)

Kävin juuri vaakalla ja paino näin viikolopun perästä peräti 66,6 kg :O

Tavoitteena mulla olisi pauttijarallaa 60 kg :)

Mitään aikataulua en ole laatinut, mutta mieluusti heti!

BMI näyttäisi olevan 26...lievää ylipainoa.

Esim. keventäjien sivuilla voi katsoa omansa:

http://keventajat.fi/cm/2.10/2.109?source=adwords

Mukavaa hoikentavaa viikkoa toivotellen:

Eria tarttis tehä jotaki muutaki kon syyvä :D

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillan nyt auttaisiko tämä jos nostaa kilot julkiselle listalle. Voi siskot kiloja olisi liikaa ja paljon. Kaikki te pähkäilette noiden muutamien kilojen kanssa, mutta tottakai jokaiselle ne ylimääräisset ovat ylimääräisiä ja parin kilon kevennys tuntuu kehossa. Pitäisi olla iloinen et kun on kunnolla liika niin on helppo niitä sitten karistaa. Minulla vaan aina tuo imettäminen lisännyt herkuttelun tarvetta ja paino tuppaa vaan nousemaan.

Siis karistettavaa olisi 20kg ja sen sanoo jo painoindeksikin 30,6 - heh muiden indeksit on tuolla parin kympin paikeilla - kyllä nolottaa ;(

Tänään on tullu herkkua vedettyä, eilen leivoin ja ja tänään jatkoin. On vieetty kakkosen synttäreitä ja huomenna ja ylihuomenna vielä jatketaan sukulasten ja kummien kera... jos sit maanantaina ryhdistäytyisi. Lsäksi olen ollut armottoman flunssan kourissa, joten kuntoilemaankaan ei ole päässyt :(

No nyt kaivataan tissiä, palaillaan

kretukka

Vierailija
22/34 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin nyt sitte sen jäsenyyden ja kävin tänään ekassa stepissa ja olipa se tosi hyvä! Ihana, upouus kuntokeskus joten olipa miellyttävä kokemus kaikenkaikkiaan. Olen ollu tosi hyvällä tuulellakin koko illan, kun luulen että se oli hyvä päätös - ainakin nyt. Maanantaiksi sain Personal Trainer ajan joten nähdään mitä se mulle ehdottaa tähän alkuun tehokuntokuuriksi. Jännittävää!

Mä olen ajatellu pitää viikonloppuna tai ehkä huomenna vähän herkuttelua, taidan hakea irtokarkkeja vähän kaupasta. En oo käyttäny liikuntapisteitäni pariin viikkoon. Mua ihmetyttää kun vaaka näytti eilen puoli kiloa vähemmän kuin tänään - ei pitäis varmaan tuijotella tuohon vaakaan vaan siihen vyötärönympärykseen. En saanu mitattua sitä kuurin alkaessa, harmi! Tunnen kyllä ite että siitä on selkeesti vähentynyt, harmi kun en tiedä kuinka paljon. Mutta paljon on vielä matkaa...

Kretukka, kiva kun tulit mukaan ja höpö höpö nyt ei mitään häpeillä tai harmitella - herkut on maistuneet itse kullekin ja nyt me ollaan kaikki tässä tekemässä asialle jotain. Ollaan ylpeitä itsestämme! Joukkovoimalla me ollaan muutamassa kuukaudessa jo sutjakampia!!

Ai niin, mä olen oppinut tässä kolmen viikon aikana sen että pullasta VOI ottaa vaan puolet! Aivan uus käsite;) Mä olin kaverilla tänään kylässä ja sillä oli ihania pullia tarjolla, mutta mä otin vaan puolikkaan ja teenkin join ilman sokeria, mikä oli eka kertaa moneen vuoteen!! Olipa hyvä fiilis kun sain pidettyä itteni kurissa. Kun liikkuu, niin tulee semmonen olo etten nyt viiti syödä kun sitte olen uurastanut ihan turhaan.

Kyllä se tästä iloksi muuttuu, huomiseksi vois ottaa tsekkauspointin missä kaikkien kuurit menee. Mä laitan sen koosteen ihan just.

Papuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mikä olis hyvä lista, mutta tein nyt tämmösen niistä tiedoista mitä oli tässä pinossa annettu. VY=vyötärönympärys. Sorry jos on virheitä! Kukin voi sitte laittaa lisää omista tavoitteistaan yms. vaikka huomenna perjantaina niin yritän täydentää ne tähän listaan! Hyvät vinkit päivitykseen otetaan mielellään vastaan. Mikä olis hyvä punnituspäivä? Niin ja kukin kertoo sitten mitä haluaa, esim. painoahan ei oo pakko kertoa!

ELOPAINOISTEN LÄSKIT LITISTYY¿Startti 22.1.2007

Canemo

Lähtötilanne: BMI 24,3, paino 68,6kg, VY

Tavoite: 60-63kg

Tilanne 26.1.2006

Emppusimppu

Lähtötilanne: BMI 24,7, paino 74 kg, VY

Tavoite:

Tilanne 26.1.2006

Eria

Lähtötilanne: BMI 26, paino 66,6kg, VY

Tavoite: 60 kg

Tilanne 26.1.2006

Huhti0406

Lähtötilanne: BMI 27, paino 78 kg, VY

Tavoite:

Tilanne 26.1.2006

Jamssa

Lähtötilanne: BMI 23,4, paino kg, VY 85 cm

Tavoite:

Tilanne 26.1.2006

Kretukka

Lähtötilanne: BMI 30,6, paino kg, VY cm

Tavoite: -20kg

Tilanne 26.1.2006

Marja08

Lähtötilanne: BMI 24,9, paino 72 kg, VY 85cm

Tavoite: 62-65kg

Tilanne 26.1.2006

Nallukka06

Lähtötilanne: BMI 22,2, paino 73,7kg, VY cm

Tavoite: 66-65kg

Tilanne 26.1.2006

Papuna

Lähtötilanne: BMI 23,5, paino 67kg, VY

Tavoite: 63kg, vyötärönkiinteytys

Tilanne 26.1.2006

Pumpuli27

Lähtötilanne: BMI 24,6, paino 74,6 kg, VY

Tavoite: 65 kg

Tilanne 26.1.2006

Smynni

Lähtötilanne: BMI 24,7, paino 53 kg, VY 83/87 cm

Tavoite:

Tilanne 26.1.2006

Vierailija
24/34 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tilanne 26.1. (tai 25.1., mutta perjantaina en ole vaa' an kanssa samassa paikassa):

- paino: 71,5 kg

- muutos: -0,5 kg

- bmi nyt: 24,7

- vyötärönympärystä nyt ei näin usein kannata mittailla, joten edelleen 85 cm (tavoite alle 80 cm)

Marja

Vierailija
25/34 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo vyötärönympärys on sitten 78cm :D Syssyllä oli hän vähän vähemmänkin, vaan on mamma vähän notkahtanut tuossa :)

Tähän mennessä painosta on lähtenyt sen 10kg (synnytyksen jälkeen) vaan vielähän tuota olisi matkaa jäljellä, huoh. No ei auta itku ja valitus, ne eivät taida juurikaan hoikentaa immeistä :)

Eria

Vierailija
26/34 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kretukka, totta on, että kaikki painii omien kilo-ongelmiensa kanssa enämpi omien tavoitteiden pohjalta. Tarkoitan sanoa, että jonkun mielestä olen ihan normipainoinen nyt. Vaan kun ei o hyvä olla ;(

Oon kakarasta asti aina ollut semmoisen " läpipaskon" oloinen ja urheillut / liikkunut aika paljon. Ja nyt onkin yhtäkkiä ihan erinäkönen eukko tuolla kylppärin peilissä.....

Että jottain tartti tehrä.

Pumpuli kyseli ukkokultien suhtautumista tähän painonpudotushommaan. Tuo ketku väittää olevansa sitä mieltä, ettei tässä nyt mikään hätä ole noita kiloja pois saada. Ilmoitin notta lähtevät kuitenkin. Että jos tuolle käsipainolle ruvetaan väsäämään sisarusta niin kuntoa on kohotettava heti eikä ens vkolla. Ei tämmönen vanha akka muuten jaksa ;) Lähtökohtasesti suhtautuu kyllä positiivisesti ja järkkää mulle jumppa-aikaa jos tahdon.

Vaipanvaihtoon..

Vierailija
27/34 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin...siis tänään oli vaa' alla huomattavissa jotain muutosta: -400 g! Maanantaina oli 68.6 ja tänään 68.2. Lisäksi vyötärönympärys oli 79 cm (edellisessä aamumittauksessa 81 cm). Tuntuupa tosi hyvältä, toivottavasti jotain on ihan oikeasti tapahtumassa eikä kyse ole vaan normaalista vaihtelusta. Täytyy sanoa, että aika hyvin olen pysynyt ruodussa ja syönyt pisteiden mukaan. Lisäksi olen liikkunut n. 3 x 1/2 tuntia tällä viikolla. Mulla on itellä pari kuntolaitetta, joten periaatteessa olis helppo liikkua vaikka joka päivä edes tuo puolituntinen. Jotenkin vaan on ollut tosi vaikea löytää aikaa edes kahdesti viikossa. Mä oon kyllä tehnyt noilla laitteilla sen pari kertaa viikossa jo pitkän aikaa, joten pitäis varmaan lisätä harjoittelumäärää tai -kertoja, jotta tulis paremmin tuloksia. Siitä ne on kyllä mukavia noi laitteet, kun niistä näkee sitten suurinpiirtein sen kulutetun kalorimääränkin.

Mulla ois tänään herkkupäivä kans ja oon sen aatellu myös pitää. Oon yrittäny miettiä etukäteen, mikä olis sopiva pistemäärä herkkuihin tuhlattavaksi, ettei menis koko hyvä alkuviikko sitten hukille. Täytyy varmaan nipistää sitten muusta ruuasta että saa vähän maistella jätskiä (se on mun toinen pahe suklaan lisäksi).

Oon muuten ollut aika yllättynyt siitä, miten paljon tossa ihan normiruuassa on energiaa. Ihan selvästi on tullut aikasemmin arvioitua vähän alakanttiin sitä kalorimäärää. Nyt oon tarkistellu pv-oppaasta eri ruokien pistemääriä ja ollu välillä kyllä aika yllättynyt.

Jeps, mutta nyt ulkoilemaan!

canemo

Vierailija
28/34 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, eli viikolla on vielä suht helppo pysyttäytyä herkuista ja turhista mässäilyistä erossa, mutta annas olla kun viikonloppuna käydään kauspas ja tekis niin mieli herkutella kaikella tavalla...Kokonaan en aio itseltäni herkuttelua evätä, mutta kunhan osais pitää pään kylmänä eikä vetäis tyyliin koko suklaalevy, 5 tortillaa joissa paljon juustokastiketta (tehdään tänään ruuaksi tortilloja ja tacoja;)jne.jne.

Täytyy tunnustaa sekin, että koko viikon piti mennä käymään reippaalla kävelyllä illalla, mutta kun ilmat oli mitä oli ja väsytti niin...Eli ei sitte tullut mentyä:(No, yritän viikonlopun aikana päästä.

Huoh, ei löydy talosta minkäänlaista mittanauhaa, joten en tiedä tuosta vyötärönympäryksestä muuta kun saa pienentyä ja paljon. Paino näyttää pysyneen samassa 74 kilossa, viimeksi taisin käydä mittaamassa maanantaina. Vaakakin on tommosta epätarkempaa mallia, eli ei näy gramman tarkkuudella. Mutta näillä mennään eteenpäin.

Mulla toi tavoitepaino ois semmoset 69-70 kg.

Vierailija
29/34 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hukannut mun PV-pisteoppaani. Olisin kattonut Emppu sulle, paljonko tacoissa ja tortilloissa(siis kuorissa) on pisteitä. Muistaakseni 1 taco-kuori on 1p. Ja kun maltilla laittaa vähemmän lihaa ja enemmän kasviksia niin kevyitähän ne on =) Juustohan siinä on se kompastuskivi myös. Tacot on ihan ykkösherkkua meilläkin. Vinkiksi muuten, vaikka varmaan onkin jo moneen kertaan mainittu, että jos illalla herkuttelee niin päivällä kannattaa syödä salaattia tai nollapisteensoppaa ja siten säästää pisteet illalle.

Papuna, oon ihan kade sun kuntospurtista! Hauska, että oli positiivinen alku, se on tosi tärkeää jatkon kannalta. Personal Trainerin tekemä ohjelma on kyllä iso hyöty ja sen noilla vakikorteilla saakin samaan syssyyn. Ai että kun polttelis muakin...

Mä oon myös tehnyt noita arjen pikku havaintoja, missä voi ihan huomaamatta nipistää. Esim. vaihdoin sokerikulhosta pois sen perinteisen ison soekrilusikan ja laitoin tilalle teelusikan. Aavistuksen kahvinmaku kahvistui, mutta maistuu edelleen hyvälle. Kahvitarjoiluista voi ottaa puolet (juu tietenkin, siis syödä puolet kaikesta mitä on esille laitettu ja jättää loput sitten muiden jaettavaksi=) ja oonkin nyt tehny niin, että siemailen eka kahvia enkä ota mitään heti ja annan poikien maistella tarjoiluja. Syön sitten ne räävityt jämät, namnam ;-) Ennen otin oman pullan ja pakkohan oli toimia jätepossuna ja syödä lapsilta jääneet myös...

MITÄ TE SYÖTTE AAMUPALAKSI? Mulla on nyt ikävä paikka, kun juuri löydettiin uus herkkuleipä... Heti aamusta saan morkkisfiiliksen, jos menen tota pehmeää kauraleipää (ootteko nähneet kaupassa, ihan kuin ruispalat, mutta kauraa ja pehmeää?) syömään, kun tulee jo aamiaisesta liian monta pistettä. Puuro ei tällä hetkellä nappaa, vaikka ennen joulua, kun sain 4kg pois, aloitin aamun maitoon keitetyllä kaurapuurolla (samalla käytin kalsiumpisteitä). Pakko on nyt terästäytyä ja vaihtaa kaurat ruisleipään. Mä en oo ikinä ollut mikään leivänsyöjä, joten helposti jämähdän sitten paikalleen kun joku iki-ihana leipä löytyy.

Nallukalle vielä, että Malminkartanon portaat on tutut, vaikkakin mäen olen tullut alas vain persiilläni. Loistava pulkkamäki (mä kirjoitin eka pullamäki...pullanhimo saa näkemään pullia joka paikassa) ja siinä oliskin ideaa lähteä kuntoilemaan mäkeen koko perhe. On melko tehokkaat portaat!

Kretulle vielä se aiempi viesti uusiksi, eli aikaa ruokavalion keventämiseen on koko loppuelämä, joten pikkuhiljaa vaan senttejä ja kiloja pudottamaan! Muistan kyllä itsekin, että ennen lapsia painaessani 65kg olin mielestäni niiiin laihtumisen tarpeessa. Aina pyöri mielessä, että kun sen 5 kg sais pois. Voi niitä aikoja, kunpa nyt pääsisin noihin lukemiin ja kiinteytystä päälle niin olisin enemmän kuin tyytyväinen!

Nyt en muista, mitä muuta piti kommentoida, mutta toisella kertaa sitten.

Pumpuli

Vierailija
30/34 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia naposteluvinkkejä viikonlopun varalle;)

Popcorn lightit on hyviä, niitä saa syödä 3 pisteellä 7dl! Ja sitte on tullu semmosia omenalastuja, niissä ei oo yhtään lisättyä sokeria tai muuta, niitä on kiva napostella jos jotain kaipaa, on semmosessa Pringlesin näköisessä pötkylässä myynnissä kaupoissa. Pisteitä en tarkkaan tiedä, mutta eiköhän mene yhdestä omenasta se 1 piste eli arvioimalla.

Dippikasvikset! Kermaviilistä ja dippipussista menee vaan 3 pistettä yhteensä (max6% kermaviili) eikä vihanneksista mitään. Niillä saa masun täyteen ja tuntee " juhlivansa" ;) Enkä mä jaksa kyllä koko purkkia ees dipata.

Tortilla 1kpl 40g 2,5 pistettä ja Taco-kuori 1kpl 10g 1p

Uuniperuna on kanssa oiva juttu,

1p/peruna ja jos kastikkeeksi tekee vaikka seuraavan:

1 sipuli pilkottuna, purjoa halutessasi(0p)

2 maustekurkkua kuutioituna (0p)

150g brolerileikettä pieninä paloina (3p)

Kermaviili max 6% (2p)

100g Tuorejuusto valkosipuli max10% rasvaa (5p)

Mustapippuria

Yhteensä 10 pistettä koko ohje. Tämmönen soosi riittää minusta hyvin viiteenkin perunaan, eli vois laskea että kastikkeesta tulee 2p/peruna. Ja tietty voi jättää tuon tuorejuuston pois niin saa tooosi kevyttä, mutta on sitte aikas litkuakin. Paljon purjoa, niin sillä saa massaa!

Mä kokeilin tehdä ite sipsejäkin uunissa, ei ne pöllömpiä ollut. Eli juustohöylällä pestystä perunasta ohuita siivuja, laita perunat pussiin ja heitä perään hieman öljyä ja mausteita/suolaa, ravistele varovasti. Paista uunipellilla 250 asteessa 15 min tai enemmän, kunnes ovat rapean ruskehtavia. Älä jätä löysäksi, ne ei oo hyviä! Kyl nää hyvin meni dipin kanssa ja aika monta sipsiä tuli yhdestä perunasta. Öljyt 1tl=1p

Eipä sitte muuta kun maistuvaa ja liikkuvaa viikonloppua;)

Papuna

Vierailija
31/34 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain raahattua lihavan persukseni tänne päin. Nyt ei oo kyllä kovinkaan energinen fiilis, ku flunssa saa olon matalaksi, mutta tulimpa ilmoittumaan. Mulla on paino nyt viime punnituksessa se oli 78 kg, mulla ei oo omaa puntaria, joten systerin digitaalisella käyn. Pituutta mulla on 178 cm ,että melko lailla muka normipainossa, painoindeksi taisi olla jotain 25 kieppeillä, pikkasen alle tahi yli, ei jaksa muistaa. Mulla on kans kriittisin kohta tuo mahanröllykkä, mikä jäi tosta raskaudesta. Käyn 1 krt viikos lihaskuntojumpassa, 1 x salilla ja 1x uimassa. Mitenkähän muuten, ku toi lihaskuntojumppa on tosi raskas, niin vähän hirvittää vetää siellä tosissaan, ku on kuiteski vasta kohta 5 kk kulunut synnytyksestä ja lantiopohjanlihaksia en oo liiemmin reenannut.. Että tohtiiko vetää täysillä??

Voi vitsi että mäki haluisin personal trainerin pakeille.. Mut mä asun niin syrjäs, et lähimmät semmoset palvelut löytyy 200 kilsan päästä. KIva kiva.

Mun tavoitepaino on 65-70. Eli olis kiva saada alle 70, niin sitten ei tarttis joka suupalaa laskea (ja kohta huomais painavansa taas saman ku lähtiissä) Mun kaveri laihdutti lastenteon jälkeen huimat 28 kiloo mutta asenteella nyt mä oon niin laiha, et voin syödä mitä vaan niin ovat alkaneet tulla takas. Puuttuiskohan siltä vielä 5 kiloo niin on takas entisissä. Siks kai sitä pitäis yrittää omaksua nimenomaan ne terveeliset elämäntavat.

Jep, mut mä meen nyt vahtiin tota ruokaa ennen ku palaa pohjaan. Kana-kasviswokkia meillä. Helppoa ja kevyttä =)

VINKKI: en tiiä onko tästä kellekkään apua, mutta mulla toimii semmonen, et ostan suklaalevyn jääkaappiin ja niin kauan ku tiiän et se on siellä ja saan ottaa, niin ei tee ees mieli. Mutta sit jos ei oo mitään hyvyyksiä saatavilla, niin heti tulee hirvee karkinnälkä ja pitää lähtee hakeen.

Ikarus

Vierailija
32/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on vaakalla käyty ja uudet mitat otettu :)

Kg 65.4

BMI 25.5

Vyötärö 76

Mutta toisaalta, mulla oli viimeks " se aika kuusta" että lopunperin, en olisi niinkään varma, ettei pelkkää turvotusta ollut tuo edellinen ;D

Mukava kuitenkin näin!

Eria

Vierailija
33/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, viikonlopun herkuttelut on takanapäin ja taas pistän itseni kuriin:/ Tulihan sitä taas jonkun verran herkuteltuakin monenlaista, mutta jokaista lajia sön mielestäni kohtuuvähän, tai ainakin vähemmän kun normaalisti...Kiitos papunalle ja pumpulille tacojen pistetiedosta, vaikka en noita pisteitä ole alkanut laskeskelemaan, kun se tuntuu liian hankalalta. Lähinnä siis käytän omaa arviointia syömisten määrissä jne. Tänäaamuna kävin vaaálla ja edelleen näyttää sen 74 kg.

Liikuntasuoritukset jäivät viikonloppuna yhteen n. tunnin mittaiseen rivakkaan kävelyyn.

Vierailija
34/34 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti aamupunnituksen tulos: 77.4 eli on pudonnut reilu puoli kiloa vajaassa viikossa. Hyvä minä!

Karkit ja muut herkut olen jättänyt minimiin ja lisännyt enemmän ruisleipää, vihanneksia ja salaattia.

Vyötärönmitta on aivan kamala ja se onkin mun suurin ongelma. Täytyy syömisen ohella tarkistaa nuo vatsalihasliikkeet, kun pelkkä kävely ei taida vatsalihaksi tuoda esille.

Näin pikaisesti nyt, tyttö huutaa lattialla ja poika melskaa mun mittanauha kädessään ympäri taloa.

Huhti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän