Maailman kestävin automalli
Kommentit (40)
Toyota Land Cruiser, vanhemmat mallit eli hj 60, hj 61, niissä on kuorma-auton tekniikka henkilöautossa
Aika kallis auto uutena. Joku 90 000€.
Ylipäätänsä 80 ja 90 luvun autot oli kestäviä. Toytota on aina ollu yksi kestävimmistä automerkeistä mitä on tehty.
Hiacet myös kestää täältä ikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Lada Niva, tuo Neuvostoliiton teollisuuden kirkkain helmi.
Vernäjä ei kykene rakentamaan enää sitäkään, paitsi jotain vuosimallia 1978.
Mersun W124 -mallia on sanottu kestävimmäksi Mersuksi kautta aikojen.
Vierailija kirjoitti:
Hiacet myös kestää täältä ikuisuuteen.
Niillä ajetaan ensin 400 000 km Suomessa ja sen jälkeen ne kuskataan Afrikkaan ja ajetaan toiset 400 000 km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lada Niva, tuo Neuvostoliiton teollisuuden kirkkain helmi.
Vernäjä ei kykene rakentamaan enää sitäkään, paitsi jotain vuosimallia 1978.
Uudet Ladat oli Renaultin tekniikkaan perustuvia. Venäjän aloitettua yhteistyön tämä yhteistyö päättyi. Joten nykyisin Lada merkillä myydään Kiinassa valmistettuja autoja joihin on lätkäisty Ladan logo keulaan. Ei nykyisellä Venäjällä ole mitään osaamista autojen valmistuksessa.
Toyota lopetti Hiacen aikoinaan sillä tekosyyllä että moottori ei kuulemma täytä enää päästömääräyksiä ja uuden kehittäminen olisi liian kallista. Sitä miettii että miksihän sellainen olisi pitänyt kehittää kun sellainen olisi löytynyt omasta mallistosta sekä Hiluxista että Land Cruiserista valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis auto uutena. Joku 90 000€.
Halvin uusi Hilux 2 paikkainen hinta alkaen 40300 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Mersun W124 -mallia on sanottu kestävimmäksi Mersuksi kautta aikojen.
Sanoisin että W123 on kestävämpi, mutta ei tuo uudempi kauas jää.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätänsä 80 ja 90 luvun autot oli kestäviä. Toytota on aina ollu yksi kestävimmistä automerkeistä mitä on tehty.
Aika kultaa muistot. Huoltovälit oli lyhyet ja silti moottorit ja autot oli lopussa paljon vähemmillä kilometreillä kuin nykyisin.
Joo kyllä Toytota Hilux sen vie. Neliveto, hyvä nopeus, tilava takakontti vaikka RPD konekiväärille kiinnitetty pidikkeeseen koska näin on, suorastaan vallankumousten ajoneuvo miten se on ollut mukana kaikessa tappelemisessa Lähi-Idässä 40v. Sotaisempi ajoneuvo kuin tankki tai hävittäjäkone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiacet myös kestää täältä ikuisuuteen.
Niillä ajetaan ensin 400 000 km Suomessa ja sen jälkeen ne kuskataan Afrikkaan ja ajetaan toiset 400 000 km.
Täältä lähti Afrikkaan lähes 600000 km ajettu Hiace.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätänsä 80 ja 90 luvun autot oli kestäviä. Toytota on aina ollu yksi kestävimmistä automerkeistä mitä on tehty.
Aika kultaa muistot. Huoltovälit oli lyhyet ja silti moottorit ja autot oli lopussa paljon vähemmillä kilometreillä kuin nykyisin.
Helposti jollain vanhalla mersulla,volvolla tai toyotalla ajoi sen +500 000km. Nykyautot ei tuohon kykene.
Vierailija kirjoitti:
Toyota lopetti Hiacen aikoinaan sillä tekosyyllä että moottori ei kuulemma täytä enää päästömääräyksiä ja uuden kehittäminen olisi liian kallista. Sitä miettii että miksihän sellainen olisi pitänyt kehittää kun sellainen olisi löytynyt omasta mallistosta sekä Hiluxista että Land Cruiserista valmiiksi.
Nykyisin on korvaava malli Proace. Hyvin lähelle sama auto kuin vanha Hiace. Teknisesti modernisoitu tälle vuosituhannelle vain.
Vierailija kirjoitti:
Toyota lopetti Hiacen aikoinaan sillä tekosyyllä että moottori ei kuulemma täytä enää päästömääräyksiä ja uuden kehittäminen olisi liian kallista. Sitä miettii että miksihän sellainen olisi pitänyt kehittää kun sellainen olisi löytynyt omasta mallistosta sekä Hiluxista että Land Cruiserista valmiiksi.
Kyllä sitä Hiacea yhä muuanne maailmaan tehdään, ei vaan kelpaa tänne vihreään EU:hun.
Lada Niva, tuo Neuvostoliiton teollisuuden kirkkain helmi.