Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset syövät liikaa suolaa - onko huippukokit osasyyllisiä?

Vierailija
15.04.2024 |

Ne kun ohjeistavat laittamaan aina kunnolla suolaa.

Kommentit (7)

Vierailija
2/7 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suola on hyvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön varmaan 50g suolaa päivässä eikä ole mitään terveyshaittaa ollut.

Vierailija
4/7 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yksikään huippukokki ole mun keittiössä kaatamassa vuodessa 1-1,5 kg suolaa mun ruokiin. Ihan itse laitan ja hyvää on. Vähän on väkinäiset verenpaineet ja paino, mutta Juicehan tuon jo tiesi aikaan, mitä sitä säästöliekillä vetämään koska kukaan ei selviä elämästä hengissä.

Vierailija
5/7 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllinen on fakiiri Kronblom.

Vierailija
6/7 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se haittaa, jos ei ole ongelmia

.Kuka voi sanoa mikä on liikaa kenellekään, koska olemme yksilöitä jokainen.Tämä pitäisi ymmärtää.Se mikä toiselle ei käy, toiselle voi olla jopa hyväksi.

Kuten esim. suola matalan verenpaineen omaavalle.

Vierailija
7/7 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas suomalainen ruoka on pääosin valitettavan mautonta ja ainoiden mausteiden ollessa suola ja pippuri, sen suolan määrä sitten helposti on ehkä korkeampi? Tosin jos vertaan muiden asumieni maiden lounas/noutoruuan suolapitoisuuksia, niin ei Suomi mitenkään ylikorostu, ehkä suola on täällä ongelmallinen enemmänkin sydän- ja verisuonisairauksien ja korkean verenpaineen yleisyyden vuoksi. 

Muita mausteita käyttämällä monesta ruuasta voisi kyllä vähentää suolan määrää, mutta se aiheuttaneet ainakin työpaikkaruokaloissa valitusongelman, kun on "vääränlaisia makuja" ja "liian mausteista".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä