Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö tummaa suklaata terveysvaikutusten toivossa päivittäin?

Vierailija
06.09.2008 |

Itse aloitin sen syömisen. Jos siitä vielä saa terveysvaikutuksia hyvän maun lisäksi niin sehän on suorastaan mahtavaa :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksasin nämä tummat suklaat kun aloin seurata ruokien GI-arvoja. Laihduinkin 10 kiloa:). Syön iltaisin pari palaa yli 70 % suklaata. Lidlista todellakin löytyy parhaimmat suklaat!

Vierailija
2/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usein kylläkin, ja minunkin suosikkini on tuo 86% suklaa. Muuten, yksi 10g pala tummaa suklaata rittää, enempi kumoaa ne terveysvaikutukset jota sillä on. Luin lehdestä asiasta tehdystä tutkimuksesta joskus. Ja suklaan pitää olla vähintään 70% että niitä terveysvaikutuksia olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummaa suklaata päivittäin ja yhden positiivisen vaikutuksen olen huomannut: olen paljon rauhallisempi enkä enää rähjää lapsilleni :)

Syön muutamasta pähkinästä kouralliseen päivässä, ja olen paljon iloisempi ja rauhallisempi äiti kuin aiemmin!

Vierailija
4/29 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksasin nämä tummat suklaat kun aloin seurata ruokien GI-arvoja. Laihduinkin 10 kiloa:). Syön iltaisin pari palaa yli 70 % suklaata. Lidlista todellakin löytyy parhaimmat suklaat!

Vierailija
5/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt alkuraskaudessa en saata syödä suklaata (enkä paljon mitään muutakaan)

Vierailija
6/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan maun ja terveyden vuoksi.

Vierailija
7/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa sellaista heti :)

Vierailija
8/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ennen tykänny yhtään tummista suklaista, mutta nyt oon oppinu syömään ja herkkua on. Tavan suklaa maistuu melkeen liian makeelta.

Itse asiassa se ei ollukaan 80% suklaata vaan 86% mitä mä syön. Ei löydy ihan joka kaupasta, meilläki on Prismassa vaan 70% mutta Cittarissa on tuota kasikutosta joka on herkkua!!

Semmonen ohut pieni pahvipakkaus, tummanruskea. Nam nam

Vierailija
9/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysvaikutukset ovat suorastaa loistavat! Vyötäröllä on jokapäiväisesti mahtava pelasturengas äkkiseltään tapahtuvan hukkumiskuoleman varalta....loistavaa!

Vierailija
10/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysvaikutukset ovat suorastaa loistavat! Vyötäröllä on jokapäiväisesti mahtava pelasturengas äkkiseltään tapahtuvan hukkumiskuoleman varalta....loistavaa!

175kcal ja hiilareitaki vaan ehkä kymmenen grammaa eli ei mun mielestä mikään paha läskin kerryttäjä. Ideana onki, että sitä vedetään vaan se muutama pala päivässä terveyden kannalta.

Vierailija
11/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

175kcal ja hiilareitaki vaan ehkä kymmenen grammaa eli ei mun mielestä mikään paha läskin kerryttäjä. Ideana onki, että sitä vedetään vaan se muutama pala päivässä terveyden kannalta.

Mutta kuka pystyy jättämään sen syömisen vain siihen kolmeen palaan päivässä? Jos syöt joka päivä 175 ylimääräsitä kaloria niin se tekee vuodessa 63 875 kaloria. Eikö liikunta olisi kuitenkin parempi vaihtoehto?

Vierailija
12/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveysvaikutusten toivossa? Läskittyä minä en ainakaan aio, koska olen syönyt vaaleaa suklaata päivittäin ilman paino-ongelmia. Aion vaan vaihtaa terveellisempään :)

Vierailija
13/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti?

Vierailija
14/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuka pystyy jättämään sen syömisen vain siihen kolmeen palaan päivässä? Jos syöt joka päivä 175 ylimääräsitä kaloria niin se tekee vuodessa 63 875 kaloria. Eikö liikunta olisi kuitenkin parempi vaihtoehto?

Jopa minä joka oon hirvee sokeriaddikti (vrt. alkoholismi) pystyn jättää sen syömiseen pariin palaan ku sitä ei uppoo sen enempää!!

Ja miten niin liikunta olisi se parempi vaihtoehto? Vaihtoehto mille? Ei ne sulje toisiaan pois, kyllä mäki harrastan liikuntaa päivittäin ja syön kuitenki myös tummaa suklaata päivittäin.

Vierailija
15/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveysvaikutusten toivossa? Läskittyä minä en ainakaan aio, koska olen syönyt vaaleaa suklaata päivittäin ilman paino-ongelmia. Aion vaan vaihtaa terveellisempään :)

sullakin tapahtuu kun ikää tulee tarpeeksi ja aineenvaihdunta hidastuu. Voin luvata, että syömällä suklaata joka päivä sinusta tulee ennemmin tai myöhemmin läski.

Vierailija
16/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

30g (eli sen kolme palaa)sisältää polyfenoli nimistä ainetta 84mg. En tiiä onko tuolla sitten jotain saantisuositusta per vrk.

Vierailija
17/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sullakin tapahtuu kun ikää tulee tarpeeksi ja aineenvaihdunta hidastuu. Voin luvata, että syömällä suklaata joka päivä sinusta tulee ennemmin tai myöhemmin läski.

Kerro mulle mikä siinä suklaassa on se ihme aine joka läskistyttää ku sitä syö 30g päivässä??? Mieti miten vähän oikeasti on 30g!!

Entä jos vetää pullon olutta joka päivä? Läskistyttääkö se?

Vierailija
18/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi sisältää flavonoideja, joiden tärkeyden kai tietää av-mammatkin. Siis kai tietää? Pitäisi ainakin.

Jos joku pystyy vetämään sen 86% sulkaalevyn kokonaan kerralla niin nostakoon räpylänsä pystyyn! En tunne ketään. 70%kin menee vain kolme palaa. 86% vain yksi ja sitten kiitos riittää.

Vierailija
19/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Siks mä tuolla aiemmin heitinki sen, että paljonko se noin sisältää hiilareita enkä sitä iänikuista, että paljon se sisältää rasvaa joka tuntuu olevan suurimmalle osalle se kirosana!! =)

Vierailija
20/29 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaan terveysvaikutukset perustuvat pitkälti sen sisältämiin antioksidantteihin. Kaakaossa on antioksidantteihin kuuluvia flavonoideja eli luonnollisia väriaineita, joilla on elimistössä tapahtuvaa haitallista rasvojen hapettumista ehkäisevä ja sen myötä mahdollisesti juuri sydän- ja verisuonitauteja ehkäisevä vaikutus.

Vuonna 2004 amerikkalaisessa Journal of American Collage of Nutrition -lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan pari palaa tummaa suklaata päivässä laajentaa verisuonia, vähentää sydäninfarktin vaaraa ja alentaa myös veren kolesterolia.

Sittemmin suklaan terveysvaikutuksia niin sydän- ja verisuonitauteihin kuin esimerkiksi ihon kuntoon on tutkittu eri puolilla maailmaa. Käsitys suklaasta ihon huonontajana joutanee romukoppaan ainakin erään saksalaisen tutkimuksen perusteella. Kyseisessä tutkimuksessa nimittäin selvisi, että kaakaopitoisen suklaan tai kaakaojuoman säännöllinen nauttiminen parantaa ihon toimintaa ja rakennetta.