Julkkiksista jauhaminen treffeillä
Onko sinusta ok että treffikumppanisi alkaa kehua jotain julkisuuden henkilöä ensitreffeillänne? Esim kertoo että kuka on hänen ulkonäöllinen ihanteensa? Kertoo oma-aloitteisesti tai kysyttäessä. Tuleeko sinulle tunne että sinua epäreilusti verrataan johonkin toiseen? Kertokaa kokemuksianne
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Saahan treffikumppanini (nainen) tehdä treffeillä niin. mutta saattaa olla aika vaivaannuttavaa kuuneltavaa kun ennakkoluuloisesti ajattelen, että en tietäisi tätä miestä (/naista), jota hänb haluaisi kehua.
Toisaalta jos osaa liittää sen asiayhteyten ja kertoa hänestä tahdikkaasti niin onhan tuo taito, joka saattaisi jäädä mieleen. - En nyt kuitenkaan osaa pelätä vertailua.
Joskus olen sivusta nähnyt parikuntaoletetun, jossa mies osoitteli seuralaiselleen näkemiään naisia ja lateli heistä kommentteja. (Minustakin) - Jos hän olisi osannut phua kauniisti ja hillitysti ja vähempi eleisesti, niin se olisi saattanut olla vain vaivaannuttavaa kuultavaa mutta kun teki sen ääneen ja suuri eleisesti antoi minusta mielikuvan lähinnä öykkärinä mulkvistina
Joo no on asiatonta
Kaipa se olisi ok. Vähän outoa sinällään kuolata jotain julkkiksia.
Voin kävellä lähes mihin tahansa julkiselle paikalle ja näen siellä kauniimpia naisia kuin mitä julkisuuden henkilöitä tiedän. Toisaalta, jos nyt jotkut ihanneulkonäöt jostain syystä tulee puheeksi, niin helpompaahan se on viitata johonkin henkilöön jonka molemmat tietävät.
En olisi kiinnostunut enää tuon jälkeen. Tahditonta ja hölmöä käytöstä treffitilanteessa. Itseäni ei julkkisten ulkonäkö muutenkaan kiinnosta tipan vertaa, eli pitäisin miestä tyhmänä.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se olisi ok. Vähän outoa sinällään kuolata jotain julkkiksia.
Voin kävellä lähes mihin tahansa julkiselle paikalle ja näen siellä kauniimpia naisia kuin mitä julkisuuden henkilöitä tiedän. Toisaalta, jos nyt jotkut ihanneulkonäöt jostain syystä tulee puheeksi, niin helpompaahan se on viitata johonkin henkilöön jonka molemmat tietävät.
Kiitos sanoistasi, niistä tuli niin hyvä fiilis. Ihana kuulla että ns. tavallisiakin naisia pidetään kauniina eikä pelkkiä julkkiksia<3
No ei minulle varmaan tulisi tunnetta, että minua verrataan julkkikseen - en ajattele tuollaisia asioita. Ja on täysin ok, että toinen jauhaa julkkiksista treffeillä. Toki sen jälkeen tuskin tulee toisia treffejä, mutta sitähän sä et kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
No ei minulle varmaan tulisi tunnetta, että minua verrataan julkkikseen - en ajattele tuollaisia asioita. Ja on täysin ok, että toinen jauhaa julkkiksista treffeillä. Toki sen jälkeen tuskin tulee toisia treffejä, mutta sitähän sä et kysynyt.
Ja tarkennus: siis mikä tahansa julkkiksista jauhaminen olisi turn off, vaikkei edes liittyisi ulkonäköön. Itseäni ei kiinnosta julkkisjuorut eikä kiinnosta keskustelut, joissa puhutaan julkkiksista.
t. sama
Ei tule tunnetta että verrataan. Mutta toki tuo tarkoittaa että hän yrittää saada minut varpailleni ja epävarmaksi. Kehuu sitten julkkista, exäänsä tai kadulla kävelevää naista.
Voi olla keino nostaa omaa statusta. Ihan kuin julkkis välittäisi, jos pitää. Tai samannäköiset ja suositut
Jos ottaa yhtäkkiä esille, niin olisi omituista ja vaikuttaisi ulkonäkökeskeiseltä, enkä ole kiinnostunut juttelemaan julkkiksista. Jos esimerkiksi puhutaan Game of Thronesista ja mainitsee ohimennen että Ygritte on kaunis, niin se ei haittaa.
Vaikea kuvitella että päätyisin treffeille miehen kanssa, joka alkaisi tuollaisia selittämään :D Mutta jos päätyisin niin en haluaisi nähdä miestä uudestaan, oltaisiin liian erihenkisiä. Ihan sama sinänsä millainen se julkkis on jonka perään kuolaa ja kuinka paljon/vähän minulta näyttää.
Riippuu vähän tilanteesta ja miten henkilö sen tekee. Minusta on ihan ok esimerkiksi viitata johonkin tunnistettavaan julkkikseen esimerkkinä jos nyt tulee vaikka puheeksi toisen ihannemies tai -nainen ulkoisessa mielessä.
Sen sijaan nämä "näytät ihan henkilöltä x" tai "henkilö x on kyllä todella pantavan näköinen" on vähän kyseenalaisia kommentteja treffeillä tai muutenkin ja antaa lähinnä urpon kuvan kommentin esittäjästä.
Tältä palstalta olen lukenut, että on miehiä, jotka ääneensä treffikumppanien ja puolisoidensa kuullen puhuvat toisten naisten ulkonäöstä. Oikeassa elämässä en ole tähän törmännyt, ja minun on erittäin vaikea keksiä kontekstia, jossa se olisi mitenkään tarpeen tai asiallista. Normaalit miehet eivät tee noin.
Jos olisin treffeillä, ja heti tulisi puheeksi naisten ulkonäön kommentointi, siirtäisin mielessäni heti miehen mappi ööhön maininnalla syystäkin sinkku, pinnallinen, tilannetajuton ja heikot sosiaaliset taidot, mahdollisesti ilkeä.
Olen onneksi ollut naimisissa jo pitkään miehen kanssa, jonka en ole kuullut ikinä ruotivan ihmisten ulkonäköä. Tämä olisikin todella tylsä ja turha aihe.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän tilanteesta ja miten henkilö sen tekee. Minusta on ihan ok esimerkiksi viitata johonkin tunnistettavaan julkkikseen esimerkkinä jos nyt tulee vaikka puheeksi toisen ihannemies tai -nainen ulkoisessa mielessä.
Sen sijaan nämä "näytät ihan henkilöltä x" tai "henkilö x on kyllä todella pantavan näköinen" on vähän kyseenalaisia kommentteja treffeillä tai muutenkin ja antaa lähinnä urpon kuvan kommentin esittäjästä.
"Näytät ihan henkilöltä x" voisi vielä ehkä tuntua ihan mukavalta minusta mutta "x on pantava" olisi loukkaavaa kyllä
Vierailija kirjoitti:
Outoa olisi puhua treffeillä ihannemiehistä tai -naisista ulkoisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa olisi puhua treffeillä ihannemiehistä tai -naisista ulkoisessa mielessä.
Niin ! Itse en ole koskaan kyseisestä asiasta puhunut kumppaneideni kanssa
Saahan treffikumppanini (nainen) tehdä treffeillä niin. mutta saattaa olla aika vaivaannuttavaa kuuneltavaa kun ennakkoluuloisesti ajattelen, että en tietäisi tätä miestä (/naista), jota hänb haluaisi kehua.
Toisaalta jos osaa liittää sen asiayhteyten ja kertoa hänestä tahdikkaasti niin onhan tuo taito, joka saattaisi jäädä mieleen. - En nyt kuitenkaan osaa pelätä vertailua.
Joskus olen sivusta nähnyt parikuntaoletetun, jossa mies osoitteli seuralaiselleen näkemiään naisia ja lateli heistä kommentteja. (Minustakin) - Jos hän olisi osannut phua kauniisti ja hillitysti ja vähempi eleisesti, niin se olisi saattanut olla vain vaivaannuttavaa kuultavaa mutta kun teki sen ääneen ja suuri eleisesti antoi minusta mielikuvan lähinnä öykkärinä mulkvistina