Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako hautajaisissa nauraa?

Vierailija
14.04.2024 |

Vai pitääkö olla koko ajan vakavalla naamalla?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa jos ei voi pidättää. Mutta jos räkättää ja kääkättää, olisi ehkä parempi siirtyä ulos tai eri huoneeseen ovi kiinni. Ja sanoa syy miksi.

Vierailija
2/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa. Hautajaisissa surraan poismennyttä, siihen ei nauru kuulu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa muistellaan pois mennyttä, siellä myös nauretaan välillä. 

Vierailija
4/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyisin jos joku hihittelisi kirkossa siunaustilaisuudessa. 

Mutta kun hautasimme isäni,  oli muistopuheissa paljon hauskoja ja iloisia muistoja. Ainakin minä nauroin. 

Vierailija
5/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunaustilaisuudessa ollaan hillitysti, muistotilaisuudessa voi nauraakin.

Vierailija
6/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat ilmeisesti kirkossa/kappelissa? Eilen just olin saattotilaisuudessa jossa ei siis ollut pappia vaan lähiystävä piti puheen, kertoi hauskoja muistoja, kyllä niille naurahdeltiin. Ei nyt mitään röhönaurua ja sketsejä sentään. Riippuu kai paljon hautajaisväestä ja millainen tyyppi vainaja on ollut. 

Muistotilaisuushan sitten on  vapaamuotoisempi. 

Vierailija
7/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu vainajasta. Muistotilaisuudessa voi nauru raikaakin jos muistellaan vainajan tekemisiä.

Vierailija
8/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautajaisissa muistellaan pois mennyttä, siellä myös nauretaan välillä. 

Meillä aina perheen/suvun hautajaisissa nauretaan kun muistellaan edesmennyttä. Ihania yhteisiä hetkiä joihin liittyy hupia. Itse siunaustilaisuudessa on kyynelten vuoro mutta muistotilaisuudessa kaikenlaisia tunteita enemmän.

Vierailija
9/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalaisessa hautajaisissa on soveliasta puhua elävästi ja nauraa muistotilaisuudessa. Kirkossa ja hautaanlaskussa ollaan hillitysti.

Vierailija
10/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempani uurnanlaskutilaisuudessa huumoria oli aivan kuten ennenkin. Isovanhemman lapset, eli minun vanhempani ja hänen sisaruksensa juttelivat ihan rennosti ja vitsailivat. Isovanhempi oli todella rento ja huumorintajuinen itsekin, joten ei olisi asiasta todellakaan pahastunut.

Vierailija
11/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden muistokahvittelun muistan ajalta, kun olin ihan lapsi vielä. Hämmennyin, kun siellä vain rennosti syötiin ja naureskeltiin. Nykyään ymmärrän, että ei nauraminen tarkoita, etteikö surisi. Ja jos esim. vainajan sisarus tai lapsi naureskelee, niin hän varmasti tietää ettei se loukkaisi vainajaa.

Vierailija
12/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden muistokahvittelun muistan ajalta, kun olin ihan lapsi vielä. Hämmennyin, kun siellä vain rennosti syötiin ja naureskeltiin. Nykyään ymmärrän, että eir0 nauraminen tarkoita, etteikö surisi. Ja jos esim. vainajan sisarus tai lapsi naureskelee, niin hän varmasti tietää ettei se loukkaisi vainajaa.

Tai no olin teini, mutta tavallaan lapsi.

Vierailija
13/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karjalaisessa hautajaisissa on soveliasta puhua elävästi ja nauraa muistotilaisuudessa. Kirkossa ja hautaanlaskussa ollaan hillitysti.

Oikeasti karjalalaiset surevat, mutta elämä jatkuu. Hautajaisissa näkee monesti sukulaisia, joita ei muuten kohtaa. Pitää päivittää kuulumiset. Samalla saatetaan muistella hauskoja juttuja vainajasta.

Vierailija
14/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku omainen voi olla tosi ahdistunut ja hajoamisen partaalla, että vaikea olla edes tilaisuudessa. Ehkä siksi nauru ei ole hyvä asia. On mahdollista että ei voi tulla edes paikalle ahdistuksen vuoksi. En tiedä ymmärtääkö joku tätä, mutta noin se vaan on.

Vierailija
15/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellän synkistelemästä hautajaisissani.

Vierailija
16/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti saa, mutta ainakin minusta hautajaiset ovat niin masentava tilaisuus, että aina on vain itkettänyt.

Vierailija
17/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku omainen voi olla tosi ahdistunut ja hajoamisen partaalla, että vaikea olla edes tilaisuudessa. Ehkä siksi nauru ei ole hyvä asia. On mahdollista että ei voi tulla edes paikalle ahdistuksen vuoksi. En tiedä ymmärtääkö joku tätä, mutta noin se vaan on.

Minut pistettiin lukemaan adresseja ja pitämään puhe hautajaisissa. Tuo onnistui. Vaikeampaa oli viedä kukat arkun viereen ja lukea runolauseet.

Vierailija
18/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tilaisuudessa saa tehdä mitä lystää. Pitäkää vaikka orgiat. Olenhan kuollut niin ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
19/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei todennäköisesti ole edes viisikymppisbileitä. Kuka edes tulisi hautajaisiini?

Vierailija
20/40 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon enään vainajia kunnioiteta jos hautajaisissakin pitää saada nauraa ja ilakoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi