Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta on outo ajatus se, että ei saisi iloita ja elää

Vierailija
14.04.2024 |

Kun maailmassa soditaan ja on kaikkea kurjuutta. Mun mielestä juuri silloin nimenomaan pitää juhlia ja ilkamoida, jos on niin etuoikeutettu, että siihen on mahdollisuus. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on ilkamoida kun se sota on "jossain muualla" ja siellä kuolee"joitain muita".

Tekisikö mieli ilkamoida jos se olisi SINUN ja juuri SINUN perheesi, joka olisi juuri kuollut Venäjän iskussa?

Sitten kun olet kokenut sodan kauhut niin olet oikeutettu ilkamoimaan.

En ole ap, mutta ei kai pointti olekaan "ilkamoida" siitä, että perheitä kuolee iskuissa. Aikamoinen sosiopaatti saisi olla, että siitä iloitsisi.

Ne ilon aiheet on ihan omia. Ja vaikeahan sitä on suurta henkilökohtaista surua tuntea sellaisten ihmisten kuolemaa ja kärsimystä kohtaan, jotka ovat tuhansien kilometrien päässä ja joihin ei ole minkäänlaista henkilökohtaista sidettä.

En aio vastedeskään tuntea syyllisyyttä siitä, että minua kiinnostaa vaikka oma virkkausprojekti ja oman kissan hyvinvointi enemmän kuin tuntemattoman ihmisen kuolema sodassa. Sehän ei tarkoita, että mitenkään hyväksyisin sitä kuolemaa. Mutta nykyään pitäisi ilmeisesti lunastaa oma taivaspaikka murehtimalla jatkuvasti vääryyksiä, joille ei voi mitään.

Itse olen aika lailla hyväksynyt sen, että olen mitätön köyhä ihminen, jonka mielipiteet eivät kiinnosta ketään ja jolla ei ole tippaakaan vaikutusvaltaa mihinkään suuntaan.

Vierailija
22/26 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No viime sotien aikaan oli tanssikielto,  joka jatkui vielä rauhan puolellakin. Tanssilattioita rikottiin kirveillä. 

Vierailija
24/26 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on jumala.                                                                                dax

Vierailija
25/26 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto vielä!

Vierailija
26/26 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä tekee tai on tekemättä, mitä on tai mitä ei ole, miten pukeutuu tai on pukeutumatta, AINA joku on valittamassa. Varsinkin suomalaiseen kulttuuriin kuuluu yleinen negatiivisuus sekä vähättely, jollain on aina paremmin tai huonommin. Kaikki on myös aina omaa vikaa, mitäs läksit, mitäs olit, mitäs et varautunut jne...

Eli suomennettuna tee mitä lystää äläkä välitä muiden mielipiteistä.