Miksi ihmiset hankkii jotain ja yrittävät sitten myydä sitä uuden hinnalla tori.fi:ssä tai kirpparilla?
Mikä idea on ostaa jotain ja myydä se sitten käyttämättömänä? Tulee vain mieleen, että tuote on varastettu.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis haluaisi ostaa uuden tavaran alle puoleen hintaan, eikä myyjä suostunut? 😆
Tuommoisiahan ne toritinkaajat on. Joillekin pitäisi tuote viedä vielä kotiin ja hyvä ettei maksaa tartte siitä että ottavat.
Teiltä meni pointti ohi. Saan saman tuotteen marketista, monesti vielä takuun kanssa, samaan hintaan, miksi ostaisin sen joltakin hämäräheikiltä?
No et tietenkään osta miltään hämäräheikiltä. Eikö se ratkea sillä?
Niin se nyt tuli jo selväksi, mutta ei se alkuperäinen, että miksi joku tekee niin? Oletko itse tehnyt niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis haluaisi ostaa uuden tavaran alle puoleen hintaan, eikä myyjä suostunut? 😆
Tuommoisiahan ne toritinkaajat on. Joillekin pitäisi tuote viedä vielä kotiin ja hyvä ettei maksaa tartte siitä että ottavat.
Teiltä meni pointti ohi. Saan saman tuotteen marketista, monesti vielä takuun kanssa, samaan hintaan, miksi ostaisin sen joltakin hämäräheikiltä?
Niin se nyt tuli jo selväksi, mutta ei se alkuperäinen, että miksi joku tekee niin? Oletko itse tehnyt niin?
Jos ei tarvitse sitä tavaraa, eikä ole kiire myydä sitä, niin kai sitä ilmoitusta voi roikottaa aikansa toivoen, että joku tyhmä ostaa impulsiivisesti.
Itse myyn puoleen hintaan ja en osta mitään keltään pienellä alennuksella. Nyt myyty melkein kaikki ja nykyään harkitsen tarkkaan ostokseni.
Itselläni särkyi heti uutena urheilutavara A, ovh 500e, tavaraa saa vain suoraan toimittajalta eikä näy ikinä mistään alesta. Tein reklamaation, josta tappelin brändifirman A aspan kanssa 8kk. Tänä aikana ehdin jo ostaa uuden toisen merkkisen tavaran B tilalle. Lopulta brändifirma myönsi tavaran A olleen virheellinen ja lähetti minulle uuden tavaran A2.
Yritin myydä tätä uutta tavaraa A2 torissa hintaan 350e (ovh nousi tälle kaudelle jo 550e). Ei mennyt kaupaksi, moni tarjosi 50-100e mutta en todellakaan myy 550e arvoista uutta tavaraa -90% alella. Joten nyt mulla on sitten kaksi tavaraa joita voin käyttää vuoropäivin, B ja A2.
Tinkijät ostaa sitten uutena siihen hintaan 550e.
Muutama vaihtoehto: Saatu lahjaksi, tehty virheostos mutta ei jakseta palauttaa, voitettu jostain kilpailusta. Minä voitin kerran kilpailusta takin ja vaikka olin antanut kokonumeron, tuli liian iso. Vastaus oli että ei ole tätä mallia pienempänä ja tämä Italian koko numero 42 vastaa Suomen kokoa 36. No annoin sen kälylle, joka on kokoa 44 ja hänelle oli juuri sopiva. En jaksanut alkaa säätää myymisen kanssa.
Minä en tosin osta uutta yksityiseltä uuden hinnalla. Miksi ihmeessä en ostaisi samaa tuotetta kaupasta, jota sitoo lait paremmin.
Ei ole mitään järkeä ulista että miksi pyydät siitä noin paljon, tai mikset osta pyytämääni hintaan. Yleensä, jos hinta ei miellytä, ei ole pakko sen paremmin myydä kuin ostaakaan. Jos taas on pakko, silloin vastapuoli määrää hinnan. Se on niin s__t_n_n yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään järkeä ulista että miksi pyydät siitä noin paljon, tai mikset osta pyytämääni hintaan. Yleensä, jos hinta ei miellytä, ei ole pakko sen paremmin myydä kuin ostaakaan. Jos taas on pakko, silloin vastapuoli määrää hinnan. Se on niin s__t_n_n yksinkertaista.
Nyt kukaan ei ollut ostamassa vaan myyjä vain myymässä samaan hintaan kuin kauppa ja kyseenalaistettiin tämä toiminta. Joten ei ole yksinkertaista vaan monimutkaista.
Onko paha mieli kun tarttee kiroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tehnyt niin, vaan olen aina hävinnyt omissa impulssiostoksissani rutkasti rahaa.
Mutta minua kyllä ihmetyttää, miksi niin monilla tulee ensimmäisenä mieleen, että käyttämätön tavara kirppiksillä on varastettua. Kun kerran kaikilla palstalaisilla on tiedossa, että monet shoppailevat tavaraa jota eivät sitten tarvitsekaan, ja monet tälläkin palstalla valittavat saamistaan lahjoista, jotka eivät olleet mieluisia. Ihmisillä on ihan laillisesti hankittua tarpeetonta tavaraa nurkissaan vaikka kuinka paljon.
Se, että jotkut yrittävät saada siitä uuden hintaa tai joskus jopa vielä enemmän, on ihan vain höynäytettävän kalastelua. Joissain tapauksissa kait myös harmittaa niin julmetusti se hukkaan mennyt raha, että siitä ei suostu luopumaan pienemmällä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joskus tulee tehtyä hutiostos, tai saa lahjaksi. Hinta alkuun korkea, jos menee, niin hyvä, mutta jos ei, niin sitä on vara alentaa.
Riippuu tavarasta. Epäilisin varastetuksi alkuperäispakkauksessaan olevaa pienelektroniikkaa kuten puhelinta.
Sen sijaan vaatteita monet ostavat netistä eikä ne sitten olekaan sopivan kokoisia tai värisiä mutta ei ole tullut palautetuksikaan.
Samoin lasten vaatteita, leluja ja muita tarvikkeita varmasti tulee paljon lahjaksi mutta ne eivät ole sopivia, niille ei ole tarvetta tai niitä on jo ennestään ja pannaan sitten myyntiin.
Voi olla, että nämä tavarat on hankittu sesongista alkuperäiseen hintaan mutta myyjä ei tajua, että nyt ne jo ovatkin last season ja pyytää liikaa.
Varmaan siellä voiton perässä myyjiäkin on, tässä vaan muutamia mietteitä.
Tuotetta ei ole aikomustakaan lähettää ostajalle, joten sen voi myydä kymmenen kertaa eri alustoilla.
Niillä on toive, että joku ei älyisi että sen saisi yhtä halvan muualta. Kai vanhatkin ihmiset osaa nykyään Googlettaa, mutta silti.