Jos juo yhden 3 l viinitonkan viikossa
Näkyykö se työterveydessä verikokeissa? Kauanko pitää olla juomatta, että ei näy?
Kommentit (91)
Mä juon 3-4 tonkkaa viikossa :( Kotielämäni koostuu sohvasta, tietokoneesta ja alkoholista. Mitään muuta elämää minulla ei töiden ulkopuolella ole. Nyt menossa toinen tonkka tälle viikonlopulle, aamulla seiskalta taisin ottaa ekan lasin tänäänkin. Rahaa menee 600-700€ kuussa pelkästään juomiseen. En käy baareissa ikinä. Yksin kotona vain, arkena 1-2 pulloa vastaava määrä joka ilta ja sit viikonloppuisin all in. Tämä on vankila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole hyvä, että verikokeissa näkyy todellinen tilanne?
Mikä järki olla juomatta viikko vain sen takia, että maksa-arvot elisivat ehkä matalammat ja jatkaa sitten kokeiden jälkeen tinttaamista?
En halua tätä työterveydelle koskaan paljastaa. Tilanne on kyllä hallinnassa. en oikeastaan ole edes humalassa koskaan.
Juopot harvemmin on 😳 työnantajasi takuulla tietoinen asiasta!
Ja aika moni muukin. Henki haisee vielä seuraavana päivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä juon 3-4 tonkkaa viikossa :( Kotielämäni koostuu sohvasta, tietokoneesta ja alkoholista. Mitään muuta elämää minulla ei töiden ulkopuolella ole. Nyt menossa toinen tonkka tälle viikonlopulle, aamulla seiskalta taisin ottaa ekan lasin tänäänkin. Rahaa menee 600-700€ kuussa pelkästään juomiseen. En käy baareissa ikinä. Yksin kotona vain, arkena 1-2 pulloa vastaava määrä joka ilta ja sit viikonloppuisin all in. Tämä on vankila.
Tuo on jo todella paljon. Tuo varmaan johtaa kuolemaan, jollet lopeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki olla juomatta viikko vain sen takia, että maksa-arvot elisivat ehkä matalammat ja jatkaa sitten kokeiden jälkeen tinttaamista?
En halua tätä työterveydelle koskaan paljastaa. Tilanne on kyllä hallinnassa. en oikeastaan ole edes humalassa koskaan.
Juopot harvemmin on 😳 työnantajasi takuulla tietoinen asiasta!
Ja aika moni muukin. Henki haisee vielä seuraavana päivänäkin.
Sitä en isko, että parin viinilasin jälkeen haisee vanhalle viinalle seuraavana päivänä. Varmasti silloin puhutaan isommista määristä.
Tuo on kyllä ihan liikaa terveyden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ettet ole humalassa tai tunne olevasi paljastaa että aika lailla on toleranssi noussut, eli on jo ongelma. Vähännä muutenkin juomista, älä vaan ja ainoastaan verikoetta varten.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vankilasta pääsee eroon rahalla, jota sulla tuntuu olevan. Mä olin kaltaisesi vajaa kymmenen vuotta sitten, nykyään raitista elämää vietän. Olen vapautunut vankilasta.
Kvg Minnesota-hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä kyselet kun kumminkaan et voi olla juomatta etkä edes välitä maksakirroosista joka uhkaa tai on jo, juo lisää.
Ensisijaisesti pohdin sitä tulevaa terveystarkastusta.
Tietysti hakuaisin lopettaa juomisen kokonaan, mutta ei ole helppoa. Koska stressi ja ahdistus.
Alkoholi vaan lisää ahdistusta ja stressiä. Lopeta se.
Ala lenkkeillä ja lukea kirjoja, kuuntele rauhoittavaa musiikkia, maalaa, laula, nuku, juttele läheisillesi, hanki kissa tai koira. Ne ovat parempia stressin purkajia. Hikiliikunta on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta vankilasta pääsee eroon rahalla, jota sulla tuntuu olevan. Mä olin kaltaisesi vajaa kymmenen vuotta sitten, nykyään raitista elämää vietän. Olen vapautunut vankilasta.
Kvg Minnesota-hoito.
Onko toi jokin tietty muoto Minnesota-hoidosta? Mihin yleensäkin Minnesota-hoidon teho perustuu? Voiko sitä toteuttaa kotioloissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ettet ole humalassa tai tunne olevasi paljastaa että aika lailla on toleranssi noussut, eli on jo ongelma. Vähännä muutenkin juomista, älä vaan ja ainoastaan verikoetta varten.
En nyt ole ihan varma, kuinka moni 82-kiloinen olisi humalassa siitä, jos juo kaksi reilua lasia viiniä hiljakseen illan mittaan. Usein siinä menee suunnilleen 18 kunnes menen nukkumaan, n 22.
Mutta tietysti olen samaa mieltä vähentämisen tarpeesta.
Olemme siinäkin yksilöitä, joku kestää joku ei.
Eräs mies juo kuukaudessa 3 pulloa väkevää ja reilun korin verran olutta.
Näin labratulokset, ei mitään moitittavaa.