Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita " useamman lapsen lapsettomia" ?

21.01.2007 |

Hassu aloitus mutta kun en oikein tiedä minne kirjoittaa....Meillä kaksi hoidoilla alkunsa saanutta poikaa joista olemme äärettömän kiitollisia.Varsinkin tämän nuoremman kanssa oli hoidoissa välillä aika raskasta ja välillä meinasi usko loppua.Nyt vain tuntuu että lapsettomuus seuraa aika mukana.Ei tietenkään konkreettisesti mutta ajatuksen tasolla.

Aina kun kuulen että joku on tullut raskaaksi niin mielessäni vilahtaa varjo...Olin aina haaveillut suurperheestä ja jo kaksi oli enemmän kuin lopulta uskalsin toivoa!Toiset vain tulevat niin älyttömän helposti raskaaksi ja mm. eräs ystäväni teki abortin kun " lapsi ei sopinut hänen täydelliseen elämäänsä" .Tekisi mieli sanoa että etkö tajua....!?

Salaa haluaisin vielä kolmannen mutta julkisilla hoitoja ei enää tehdä enkä tiedä riittäkö voimavarat lähteä enää hoitorumbaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, kaksi poikaa on hoidoilla saatu, eikä julkiselle enää päästy. Halusimme kuitenkin vielä yrittää kolmatta, ja nyt ollaankin yksityisellä ja IVF hoidossa parhaillaan. Rankkaahan tämä on taas, mutta olisi se rankkaa jättää haavet tähänkin, joten ajattelimme vielä yrittää kuitenkin. Monimutkaista tämä...ois se vaan niin helppoa kun tulis helposti raskaaksi. Jotenkin tuntuu siltä, että on ihan kiittämätön kun ei kaksikaan riitä, ja jollain tavalla tuntuu siltä että onko edes oikeutettu yrittäämään vieläkin noiden hoitojen avulla. Sekavaa, mutta ehkä ymmärtänet mitä tarkoitan ;). Julkisellakin oltiin vähän sillä asenteella, että onhan teillä kaksi lasta jo, ja annettiin ymmärtää rivien välistä että nyt pitäis jo olla tyytyväinen (ja olenhan minä onnellinen näistä kahdestakin). Tsemppiä teille näihin mietintöihin!

Vierailija
2/2 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina välillä mietin että olenko jotenkin kiittämätön kun kaksi " ei riitä" vaikka asia ei tosiaankaan ole niin.Samoin poden hetkittäin syyllisyttä siitä, että kiukuttelen lapsille, väsyn, hermostun jne. kun olemme kuitenkin saaneet nämä lapset (vaikka se on vain tavallista lapsiperheen arkea!)

Hetkittäin tuntuu myös tosi epäreilulta kun " tavallisesti raskaaksi tulevat" voivat vain suunnitella että haluavatko lapsia.Meillä mietintä lähtee siitä minkä verran hoidot maksavat ja mikä on onnistumisprosentti:/

Julkiselle ei tosiaan pääse ja suhtautuminen on ollut juuri luokkaa " mitä te täällä vielä teette" .Meillä on ollut ongelma vielä ehkäisystäkin kun minulle on suositeltu hormonaalista ehkäisyä kipujen ja vuoto-ongelmien vuoksi ja itse koen ehkäisyn aika turhana kun ei niitä lapsia muutenkaan tule itsestään!No jaa, se on sitten toinen juttu.

Myös joidenkin tuttujen suhtautuminen on ollut luokkaa " mitä te vielä valitatte" kun kaksi jo on.Luultavasti vielä kuitenkin yritämme hoitojen avulla jonkin ajan päästä kunhan kerään tarpeeksi rohkeutta.

Paljon onnea teille hoitoihin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme