Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 15 vuotta kotiäitinä, ja sen jälkeen onnistunut työllustymään johonkin,

Vierailija
13.04.2024 |

kertokaapa tietämiänne onnistuneita kokemuksia. Ja kotiäitiyden haukkumiset ym. voi jättää tästä ketjusta pois.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin työllistyä, kukaan ei palkannut. Perustin oman yrityksen. Teen kotisiivouksia.

Vierailija
2/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työllistyin. 6 lasta, töihin menin nuorimman aloittaessa koulun. Itse siis kyllä päivittäin opintoja samalla kun hoidin kotona lapsia, ei siis ollut mitenkään vanhentunutta oma osaaminen kun aloin hakemaan töitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rekrytoija. Valitettavasti minä en voisi työllistää ap:n kaltaista, koska 

a) koulutettuja hakijoita on tarpeeksi

b) työkokemusta omaavia hakijoita on tarpeeksi 

Joten kerrohan vielä ap, miksi sinun saada työ, jos muut ovat sinua parempia hakijoita? 

Vierailija
4/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vakituisesti ulkomailla. Olin 12v. kotiäitinä. Hakeuduin vapaaehtoistyöhön. Sitä kautta sain suosituksia ja hain palkkatöihin. Pääsin aluksi osapäiväiseksi ja lopulta kokopäivätöihin. Olen myyntialalla (ei puhelinmyyntiä).

- ulkosuomalainen

Vierailija
5/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni opiskeli koulunkäyntiavustajaksi.

itse sain pari lyhyttä opettajan sijaisuutta maaseudulta.

Lähdin opiskelemaan uutta alaa. Vielä en tiedä, työllistynkö äijäalalle, kun etunimeni on synonyymi keski-ikäiselle bimbolle blondille.

Vierailija
6/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten kerrohan vielä ap, miksi sinun saada työ, jos muut ovat sinua parempia hakijoita? 

Vasta valmistunut someaddikti 20v on "parempi hakija" kuin vasta valmistunut ja työhönsä motivoitunut 40v nainen? Niin, että tuota 40 vuotiasta ei kannata edes haastatteluun kutsua.

Vierailija
7/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksestasi (jos sitä on) ei ole mitään hyötyä, koska se on vanhentunut. Eli koulunpenkin kautta töihin.

Suosittelen aloja, joihin ei ole pitkää koulutusta, mutta palkkaus ok. Kuulemma kuorma-autokuskeilla on hyvin töitä ja ok palkka. LVI-alalla myös voi ilmeisesti tienata hyvin eikä peruskoulutus kestä kauan.

Vierailija
8/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta valmistunut someaddikti 20v on "parempi hakija" kuin vasta valmistunut ja työhönsä motivoitunut 40v nainen? Niin, että tuota 40 vuotiasta ei kannata edes haastatteluun kutsua.

No kun tuo AP ei ole vastavalmistunut...

Vierailija
9/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä helposti. Työskentelen viestintäalalla. Kerroin rehellisesti, että olen antanut kaikkeni perheelle viimeiset 15 vuotta ja nyt aika antaa sama panos uralle.

Vierailija
10/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli pitkälle toistakymmentä vuotta kotiäitinä, ei ehtinyt käymään edes lukiota loppuun kun sai ekan lapsen ja kaikkiaan tuli neljä. Oli sitten omien lasten ollessa isompia pari muiden lasta perhepäivähoidossa millä sai pientä tuloa, mutta isän firman mentyä konkurssiin ja isän alkoholisoiduttua pahasti oli hänen pakko ottaa päävastuu tuloista. Kävi lähihoitajakoulun 47-vuotiaana, ja on ollut päiväkodin tätinä (en tiedä mikä on virallinen termi) kohta 10v. Olin tosi ylpeä, että onnistui saamaan koulutuksen ja kokopäivätyön vielä vanhemmalla iällä. 

Vierailija
11/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille alalle rekrytoit?

Vierailija
12/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin merkonomiksi ja työllistyin harjoittelun päätteeksi yritykseen. Taloushallintoalalle. 

Vierailija
13/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei tartte sunki jatkossa huudella työttömille että "mene töihin"? Kyllä teidänkin pitäisi näihin työttömien työllistämis talkoisiin osallistua, eikä vaan huudella puskista että "mene töihin".

Vierailija
14/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 20 vuotta kotona, hain ja pääsin laitoskeittiöille tekemään keikkaa, ja muutaman vuoden päästä sain vakipestin. Koulutusta alalle ei ennestään ollut.

Vierailija
15/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työllistyin. 6 lasta, töihin menin nuorimman aloittaessa koulun. Itse siis kyllä päivittäin opintoja samalla kun hoidin kotona lapsia, ei siis ollut mitenkään vanhentunutta oma osaaminen kun aloin hakemaan töitä. 

Mikä ala?

Vierailija
16/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja kenties ?

Vierailija
17/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin työllistyä, kukaan ei palkannut. Perustin oman yrityksen. Teen kotisiivouksia.

Mulla melkein sama mutta tiesin jo heti kun töitä aloin hakemaan että opiskelen laitoshuoltajaksi jos en saa töitä siivousalalta muuten. En saanut joten lähdin tutkintoa suorittamaan. Kesti vähän alle vuoden koulutus ja työllistyin heti vakituiseen työhön valmistumisen jälkeen. 

Vierailija
18/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksestasi (jos sitä on) ei ole mitään hyötyä, koska se on vanhentunut. Eli koulunpenkin kautta töihin.

Suosittelen aloja, joihin ei ole pitkää koulutusta, mutta palkkaus ok. Kuulemma kuorma-autokuskeilla on hyvin töitä ja ok palkka. LVI-alalla myös voi ilmeisesti tienata hyvin eikä peruskoulutus kestä kauan.

Amiksessa aikuispuolen putkiasentajaksi kouluttautuu 2,5 vuodessa. Ammattiopinnot ja ne yleiset hirvitykset. Harjoittelupaikkoja törkeän vaikea saada, naisia katsotaan karsaasti, työ on fyysisesti raskasta ja rekrytoidessa halutaan lähinnä kokeneita putkimiehiä. Mut kivaa työtä se on, jos vaan kroppa kestää ja pää työkavereitten sikailuja.

Vierailija
19/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, henkkoht avustaja, keittiöapulainen, tiskari, lastenhoitajan sijaisuudet. Näihin pääsee tuolla kokemuksella kyllä, ainakin keikkailemaan alkuun.

Vierailija
20/28 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelee esim. varhaiskasvatuksen opettajaksi tai sairaanhoitajaksi kotiäitivuosien jälkeen, niin ihan varmasti saa työpaikan. Työkaverini vaimo opiskeli peruskoulunopettajaksi ja sai töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä