Kysymyksiä taloudellisesta tilanteesta ja kasvatuksesta
Teen koulutyötä liittyen taloudelliseen kasvatukseen ja tietämykseen siitä. Haluaisitko vastata alla oleviin kysymyksiin ja auttaa minua koulutyössäni? Kiitos! :)
1. Ikä, tulot ja menot?
2. Tuntuuko että rahat riittävät kaikkeen tarpeelliseen?
3. Jos ei riitä, miten ratkaiset rahaongelmat?
4. Mitkä ovat mielestäsi isoimmat ongelmat talouskasvatuksessa?
5. Jos olet tehnyt muutoksen taloudelliseen tilanteeseen, miten teit sen?
Kommentit (5)
1. 45, palkka brutto 3600€, tilille tulee joka kuukausi tällä hetkellä noin 3900e/kk, jolla elää 5 ihmistä. Menee mitä menee. Joskus menee kaikki, joskus jää muutama satanen säästöön.
2. Riittää tarpeelliseen.
4. Materialismi
5. Kun yksi tutkinto ei tuottanut tulosta, tein toisen tutkinnon. Työpaikkaa olen sitten vaihtanut paremman työn ja palkkauksen takia ja sinnikkyydellä siinä onnistunut.
Määrittele ensin mitä tarkoitat taloudellisella kasvatuksella. Onko se sama asia kuin käyttämäsi termi talouskasvatus? En myöskään ymmärrä miten nuo kysymykset liittyvät mihinkään kasvattamiseen.
Vastaan vaan tähän:
4. Mitkä ovat mielestäsi isoimmat ongelmat talouskasvatuksessa?
Taloudesta valehdellaan JATKUVASTI! Tässä 2 faktaa:
1. Verotus ei rahoita valtion taloutta.
2. Valtion velka ei ole minkäänlainen ongelma. Tämä on lähinnä äärioikeiston pelotteluase!
1. 38 -vuotta, bruttona tulee 4500e, käteen jää noin 3600e taloudessa kaksi lasta ja kaksi aikuista
2. Kun korot nousi, talous meni tiukalle, tuli otettua liian iso laina ja se välillä ahdistaa.
3. Tinkinyt omista jutuista
4. Ei ymmärretä miten paljon vaikka korkojen nousu vaikuttaa, niinkun ei mekään ymmärretty
5. En ole vielä tehnyt, mutta toivoisin että saisin rahaa säästöön
1.33, palkasta jää verojen jälkeen 1800e
2. Ei
3. Olen ostanut isompia ostoksia osamaksulla
4. Siitä ei puhuta tarpeeksi
5. En ole tehnyt muutosta, mutta haluaisin että rahaa jäisi säästöön