Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unelmia Italiassa - tv-sarja Ellen Jokikunnaksen ja Jarin remonttiprojektista

Vierailija
12.04.2024 |

Tullut juuri maikkarin katsomoon. Todella inspiroiva sarja! Kun itselläkin olisi joskus rohkeutta (ja rahaa) toteuttaa vastaavan tyyppinen unelma.

Ja Reino-koira on aivan ihana!!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Unelmia Italiassa - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (400)

Vierailija
341/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todella iloinen heidän onnestaan ja ihanista kodeistaan. Silti olen miettinyt, kuinka paljon heillä on oltava rahaa ylläpitääkseen elämäntyylistään. Se ei ole kateutta. 

Hehän puhuvat että ovat isoissa veloissa ja myivät mökkinsäkin. Uskon, että ovat molemmat kuitenkin ihan hyvillä palkkatuloilla. 

Tuo mieshän on ihan PA. Jossain jaksossa - kaudesta en tiedä - sanoivat että ovat irtisanoutuneet rempan takia. Tiedä sitten onko Kelakin heittänyt sosiaaliturvan piiristä pois, kun ovat tuolla pitkiä aikoja omien puheiden mukaan... tai sitten huijaavat Kelan suuntaan. Luulisi adoption edellyttävän sosiaaliturvaa.

No niinpä! Mitähän Kela tuumaa vaikka työmatkoista Japaniin?! 😬

Vierailija
342/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ollut niin ihana sarja, että olen säästellyt kahta viimeistä kun pelkään sitä tunteenpurkausta mikä siitä tulee :D Ootan, että oon kotona ihan yksikseen. Jarin ja Ellenin suhde on aivan ihana - näen heissä tosi paljon samaa kuin omassa parisuhteessani. Ja Ellenin remppataitoja oon ihaillut jo vuosia.

Mitä sellaista hän on tuolla Italiassa rempannut, josta käy remppataidot ilmi? Olen siis nähnyt vain satunnaisia pätkiä ekasta kaudesta.

Näin hänen maalaavan, mutta ihmettelen miksi sekin tehdään ihan hutiloiden. En ole ennen nähnyt, ettei ovia ja ikkunoita poisteta kunnostuksen ajaksi tai että maali suditaan huonon vanhan pinnan päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on ollut niin ihana sarja, että olen säästellyt kahta viimeistä kun pelkään sitä tunteenpurkausta mikä siitä tulee :D Ootan, että oon kotona ihan yksikseen. Jarin ja Ellenin suhde on aivan ihana - näen heissä tosi paljon samaa kuin omassa parisuhteessani. Ja Ellenin remppataitoja oon ihaillut jo vuosia.

Mitä sellaista hän on tuolla Italiassa rempannut, josta käy remppataidot ilmi? Olen siis nähnyt vain satunnaisia pätkiä ekasta kaudesta.

Näin hänen maalaavan, mutta ihmettelen miksi sekin tehdään ihan hutiloiden. En ole ennen nähnyt, ettei ovia ja ikkunoita poisteta kunnostuksen ajaksi tai että maali suditaan huonon vanhan pinnan päälle.

Elämää oli jo ennen Italian taloa ja tätä TV-sarjaa. 2007 hän osti Röykän entisen rautatieaseman ja siinä riitti rempattavaa ja perinnerakentamisen opettelua.

Vierailija
344/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen todella iloinen heidän onnestaan ja ihanista kodeistaan. Silti olen miettinyt, kuinka paljon heillä on oltava rahaa ylläpitääkseen elämäntyylistään. Se ei ole kateutta. 

Hehän puhuvat että ovat isoissa veloissa ja myivät mökkinsäkin. Uskon, että ovat molemmat kuitenkin ihan hyvillä palkkatuloilla. 

Tuo mieshän on ihan PA. Jossain jaksossa - kaudesta en tiedä - sanoivat että ovat irtisanoutuneet rempan takia. Tiedä sitten onko Kelakin heittänyt sosiaaliturvan piiristä pois, kun ovat tuolla pitkiä aikoja omien puheiden mukaan... tai sitten huijaavat Kelan suuntaan. Luulisi adoption edellyttävän sosiaaliturvaa.

😂 Teikäläisellä vaan kierrokset kovenee kun et saakaan muita manipuloitua tuohon mollaamiseesi mukaan. Aivan häiriintynyttä vihjailua. Katsotaan jaksatko sivukaupalla kuten kaltaisesi tapaukset usein jaksavat.

Vierailija
345/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sarja käy kyllä hyvästä opetusohjelmasta, kuinka kaksi amatööriä kirmaavat unelman perään, mutta suunnittelutaito puuttuu ja sitten se kaikkein tärkein...

Kun ei itse olla aina valvomassa työmaalla, niin todella tärkeää olisi, että sinne sitten etsitään ammattilainen valvomaan, koordinoimaan ja hyväksymään urakoita. Tässä sarjassa pelmahdetaan paikalle ihmettelemään, mitä remppamiehet ovat itsekseen puuhailleet sillä aikaa, kun ollaan oltu poissa. Ei näin.

Olen itse rempannut Italiassa useita kohteita eikä tuollaista kaaostyömaata ole tullut eteen. Nyt mulla on menossa Unescon kohteessa täysremppa ja valvonta on todella tiukkaa (joku täällä väitti, että tuo olisi sellainen). Esimerkiksi keittiön sisäseinälle en saanut kohteessani purkulupaa, koska se muuttaisi "ajan henkeä". 

Italiassa usein kannattaa ottaa se arkkitehti valvojaksi, jos ei tunne muita ja sopimus viipaleiksi. Huonolla sopimisella ja kiukuttelulla hänestä saa jarrun kaikelle.

Olisi vielä tuosta uima-altaan suunnitelmasta pari sanaa, mutta olkoon...

Vierailija
346/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja käy kyllä hyvästä opetusohjelmasta, kuinka kaksi amatööriä kirmaavat unelman perään, mutta suunnittelutaito puuttuu ja sitten se kaikkein tärkein...

Kun ei itse olla aina valvomassa työmaalla, niin todella tärkeää olisi, että sinne sitten etsitään ammattilainen valvomaan, koordinoimaan ja hyväksymään urakoita. Tässä sarjassa pelmahdetaan paikalle ihmettelemään, mitä remppamiehet ovat itsekseen puuhailleet sillä aikaa, kun ollaan oltu poissa. Ei näin.

Olen itse rempannut Italiassa useita kohteita eikä tuollaista kaaostyömaata ole tullut eteen. Nyt mulla on menossa Unescon kohteessa täysremppa ja valvonta on todella tiukkaa (joku täällä väitti, että tuo olisi sellainen). Esimerkiksi keittiön sisäseinälle en saanut kohteessani purkulupaa, koska se muuttaisi "ajan henkeä". 

Italiassa usein kannattaa ottaa se arkkitehti valvojaksi, jos ei tunne muita ja sopimus viipaleiksi. Huonolla sopimisella ja kiuk

Italiassa kannattaa aina olla arkkitehti tai geometra mukana suunnittelussa ja valvonnassa.

2v sitten "päättyi" remppa meidän Unescon kohteessa ja olihan se etänä haastavaa mutta saatiin tehtyä. Meille riitti sisälle toimenpidelupa (ei kaadettu vaan lisättiin seiniä) mutta ulkopuolelle pitää olla rakennusluvat eikä vanhaa ulkonäköä saa muuttaa

Vierailija
347/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kummasta joku on keksinyt, että Ellen ja Jari käyttäisivät Kelan palveluita? Jari lopetti työnsä kesällä 2023 edellisessä paikassa, keskittyi Italian taloon ja aloitti sitten Lahdessa työssä maaliskuussa 2024.

Jari Rask toimii liiketoimintakehittäjänä Lahti Sports Hubissa:

https://www.ladec.fi/ladec/henkilohaku

https://www.ess.fi/paikalliset/7954439

Vierailija
348/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noita jaksaa katsella? Joka kerta, kun olen kanavalle kääntänyt, seisoskelevat tumput suorana ja hölöttävät jotakin joutavaa. Ihmettelen ohjelman hypettämistä. Niin hidassoutuista, ettei kestä katsella.

Vierailija
349/400 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂 Teikäläisellä vaan kierrokset kovenee kun et saakaan muita manipuloitua tuohon mollaamiseesi mukaa

Mies kyllä sanoi olisiko ollut edellisessä jaksossa, että on saanut sen työpaikan mitä halusikin. Kyllä niillä varmaan talous on ihan kunnossa vaikka lainaakin varmaan ottaneet, mutta tuskin enempää kuin mistä selviävät hyvin. Uskalias, mutta kuitenkin myös ihan järkevä pariskunta. Lapsi saa ihan varmasti ihanan ja turvallisen elämän heidän luonaan.

Vierailija
350/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuttavan monipuolinen pariskunta! Säästävät paljon itse tekemällä.

Vierailija
351/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hänen tukkansa aito?

Aivan varmasti, ollut aina noin ihanan paksu ja pitkä!

Ihana oli se kohta missä lauloivat Schnappia 😂

Minusta hänellä peruukki. Aina vuodesta toiseen samanlainen kampaus. Hiukset paksuina klöntteinä

Vierailija
352/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellen ja Jari mainostavat myös lakifirmaansa Italiassa

Vierailija
353/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämää oli jo ennen Italian taloa ja tätä TV-sarjaa. 2007 hän osti Röykän entisen rautatieaseman ja siinä riitti rempattavaa ja perinnerakentamisen

Tuo ja samoin remppasi Kikottimen romusta ihanaksi matkailuautoksi <3 Ja heidän ihanaan entiseen kesäasuntoon Suomessa latoi käsin aivan upean puulattian. Ihmiset on mainioita kun arvostelevat kahden minuutin pätkän perusteella ihan paskaksi tunariksi - voi meitä suomalaisia...

Vierailija
354/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Italiassa usein kannattaa ottaa se arkkitehti valvojaksi"

Tämän koko projektin pääongelma oli se että palkattu arkkitehti ei hoitanut hommiaan, ei ollut tavoitettavissa ja lopulta totesi että "asiakaspalvelu ei kuulu minulle" kun ihmeteltiin miksi ei kommunikoinut asiakkaan kanssa.

Eli yritystä kyllä oli tehdä asiat oikein mutta valittiin väärä arkkitehti.

Vierailija
355/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi heidän adoptio kesti niin mahdottoman pitkään? Ainahan se on pitkä prosessi, mutta tuo oli erityisen pitkä. 

Vierailija
356/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kyllä herää kysymys, miten noilla on varaa tuollaiseen elämäntyyliin ja taloihin. 

Kai yksityisyytensä ja elämänsä myymisestä sentään jotain maksetaan? Itse en ymmärrä, että joku myy elämänsä tuolla tavalla enkä myöskään sitä, että joku tuota ohjelmaa jaksaa katsoa.

En ole koskaan pitänyt tuosta eukosta, onneksi ei ole pakko katsoa.

Vierailija
357/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo on tosi ruma ja piha kuollutta rytölää. Nuo parvekekaiteet ovat taatusti halvinta mahdollista eikä taatusti kuulu trulloon.

Vinkuivat vielä jonkun muotopuolen oliivipuun perään.Tuollaisten tyyppien, joilla on elämänhallinta vähän niin ja näin, kanssa on ihan mahdotonta tehdä projekteja riitelemättä.

Itse vingut parvekekaiteista, kun koko talossa ei edes ole parveketta. Sitä paitsi jos luulet, että Unescon maailmanperintökohteeseen saa asennella mitään "halvinta mahdollista, joka ei kuulu trulloon" niin pieleen meni!

No kiitos, kun mä en ole montaa jaksoa katsonut, mutta mulla oli ihan se käsitys, että talo on yksikerroksinen ja tasamaalla. Niin jäi mietityttämään että miksi (ja missä) siellä olisi parveke?  

Vierailija
358/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ns julkkisvieraat pilasi koko sarjan. Kaikki enemmän tai vähemmän öklöjä.

Vierailija
359/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka oletkin Kelan asiakas niin yritä ymmärtää että kaikki sitä ei ole. 

Vierailija
360/400 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on vaan ihana katsoa Jarin ja Ellenin keskinäistä juttua.

Vaikka hommat menee talo(i)ssa ihan vihkoon niin nää pystyy keskenään nauramaan asiat pienemmiksi, ja se yhteiselo vaan näyttää niin toimivalta. Ihana suhde! Ja Jari on kyl ihan helmi mies! <3