Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua huulet turpoavat ihan yhtäkkiä ilman mitään syytä!

Vierailija
12.04.2024 |

Ensin turposi ylähuuli toiselta puolelta ja nyt alkoi alahuulessa sama :( turpoavat suun sisään päin tosi voimakkaasti, näkyy ihan selkeästi kun peilistä katsoo. Mikä hitto tää on? Ei varmasti ole mikään ötökkä pistänyt 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa sanoa mikä tuo on,  mutta itselleni on käynyt noin myös useamman kerran. Aina sama puoli suusta ja oli kyllä hurjan näköinen. Kesti muutaman päivän, että palautui ja uusiutui useamman kerran epäsäännöllisesti, välissä saattoi olla puolikin vuotta. Nyt ei ehkä ole vuoteen tullut. Allergialääke ei auttanut, enkä myöskään keksinyt mikä olisi voinut allergisen reaktion aiheuttaa, koska en ollut syönyt mitään erikoista tai käyttänyt mitään uusia tuotteita. Joskus kokeilin Buranaa, koska ajattelin että turvotus voisi liittyä myös tulehdusreaktioon ja silloin huuli ei mennyt ihan niin pahaksi, mutta en tiedä oliko lääkkeellä mitään osaa asiaan. Mielenkiinnolla seuraan jos jollain olisi tähän jokin selitys, itse olen todella laiska lähtemään lääkäriin,  joten omalta osaltani jäi selvittämättä mistä aiheutui.

Vierailija
22/36 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllähän tämä allergialta vaikuttaisi mutta voiko jokin tuttu ruoka-aine yhtäkkiä allergisoida tällä tavalla? 

Ap

Tutut ruoka-aineet uudella yhdistelmällä, tai siitepöly + joku ruoka-aine.

Voi olla myös yhdistelmä vaikutus. Esimerkiksi minulla huulet turpoavat mehujäästä, jos ilma on lämmintä. Viileässä mitään reaktiota ei käy.  Näitä on erilaisia. Esim. Tietyt ruoka-aineet ja rasitus voi yhteisvaikutuksella saada aikaan allergisen reaktion. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllähän tämä allergialta vaikuttaisi mutta voiko jokin tuttu ruoka-aine yhtäkkiä allergisoida tällä tavalla? 

Ap

Tämä on vain oma kokemukseni, mutta ollessani noin 35-vuotias ikeneni ja kitalakeni turposivat ja tulivat todella kipeiksi syötyäni omenan.

Tätä ennen olin syönyt omenoita koko ikäni ilman minkäänlaisia oireita tai ongelmia.

Vierailija
24/36 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä omalta osaltani vastaan, että minulla tuo uusiminen oli vuodenajasta riippumatonta, joten en usko liittyvän itselläni mihinkään siitepölyallergiaankaan, vaikka sille kyllä olenkin allerginen. 

Vierailija
25/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla ainakin seinäpähkinät aiheuttivat muutama kuunkierto sitten suun limakalvojen turpoamisen. Tuskin sinulla kuitenkaan...

Koronavirustartunnan jälkitila voi käsittääkseni olla syy ylimitoitettuun kehon puolustusreaktioon, EI kuitenkaan missään tapauksessa rokote!

Vierailija
26/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä voi. Jossain tutussa ruuassa voi olla aineksia muutettu hiljattain. 

Vierailija
27/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokakeväinen tapahtuma naisilla jolloin suu ja huulet valmistautuvat tuottamaan vastakkaiselle sukupuolelle mielihyvää. Biologiaa. 

Ihan niin kuin sitä ei tuotettaisi talviaikaan ollenkaan

Vierailija
28/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi noin jonkun ihme flunssan alla. Ei ollut käynyt ennen, eikä ole käynyt jälkeen.

Vierailija
29/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omena voi aiheuttaa allergiaoireita siitepölyaikaan. Burana myös, jos olet astmaatikko.

Vierailija
30/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin rakkausreikäsi ympärillä olevat huulet ovat viimeksi turvonneet ;)

Keijo 65

Vierailija
31/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt ja juonut ihan samoja asioita mitä normaalistikin :/ sama koskee kaikkia ihonhoitotuotteita, meikkejä yms. Olen miettinyt pääni puhki enkä keksi mitään selitystä!

Ap

Äitini söi koko ikänsä kalaa, mutta yli 60 v yht'äkkiä tuli kala-allergia. Just huulet turposivat.

Vierailija
32/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syönyt ja juonut ihan samoja asioita mitä normaalistikin :/ sama koskee kaikkia ihonhoitotuotteita, meikkejä yms. Olen miettinyt pääni puhki enkä keksi mitään selitystä!

Ap

Äitini söi koko ikänsä kalaa, mutta yli 60 v yht'äkkiä tuli kala-allergia. Just huulet turposivat.

Jatkan vielä. Koronaa ja koronapiikkiä ei silloin oltu keksittykään😅

Vierailija
33/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut jotain täyte aineita viime aikoina??

Vierailija
34/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkeallergia?

Vierailija
35/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käytätkö lääkkeitä, esim. antibiootteja? Tai muita hygienia-, meikki- tms. tuotteita. Allerginen reaktio voi olla vaarallinen, koska hengitys voi vaikeutua. Antihistamiini voi auttaa.

Vierailija
36/36 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuota muutaman kerran sen vuoden aikana, mitä työskentelin homeisessa työpaikassa. Ensin huulia alkoi pistellä ja sitten vähän ajan päästä huulet oli toispuolisesti turvonneet. Onneksi en ollut asiakaspalvelussa, niin pystyin aina vetäytymään toiseen huoneeseen työskentelemään. Kun sitten muutettiin toiseen rakennukseen, loppui turvottelut.