Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verkko-opinnot amkissa ja kokopäiväinen työ

Vierailija
12.04.2024 |

Onko kellään (perheellisellä) kokemuksia tällaisesta yhdistelmästä? Verkko-opinnot amkissa eli ei läsnäolopakkoa lainkaan, mutta rinnalla kokopäiväinen työ. Miten onnistui? Valmistuitko ajoissa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olet valtiolla niin ei ongelmaa. Voit käyttää työaikaa opiskeluun. Mutta kokeile, ota sieltä verkkokurssi ja sitten aikataulutat sen 5 op verkkokurssin sinne päivääsi. Kestää reilun kuukauden. Onnistuuko? Verkko-opiskelussa on tärkeintä aikataulutus ja itsekuri.

Ei pidä paikkaansa. Työskentelen itse valtiolla enkä voi käyttää ollenkaan työaikaa opiskeluun. Ihan menee kaikki omasta ajasta. 

Aikataulutus on onnistunut, mutta yhdistelmä on kyllä pidemmän päälle raskas. Ihan ajoissa silti valmistun. Kun perheessä on vielä erityislapsi niin se tehnyt kombon raskaammaksi. Etäopinnot sinänsä ovat antaneet erittäin hyvän pohjan ja mahdollisuuden edetä uralla. Tiedonhankintaan joutuu panostamaan ihan eri tavalla, kun on etänä 

Vierailija
22/27 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, mutta en suosittele. Itse olen osittaisella opintovapaalla, teen kolmena päivänä viikossa töitä.

Mikä mättää eli miksi et suosittele?  - Itsekin suhtaudun verkko-opintoihin vähän ennakkoluulosiesti. Tai siis oikeammin suhtaudun epäilevästi niiden kautta saataviin oppiarvoihin. Kuten joku jo edellä mainitsi niin millä varmistetaan se, että opintojen tekijä on sama, joka saa tutkintotodistuksen?

Sinänsä tämä on mahdollista. Voihan kotiläksyt muissakin opinnoissa suorittaa joku muu. Itse olen käynyt kaksi koulua etänä (lukio ja amk) enkä kyllä ymmärrä, että kuka lähtisi toisen puolesta tekemään tehtäviä ja miksi ihmeessä näin edes tekisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein tuolla tavalla opinnot jo kahdessa vuodessa. Olihan se toki rankkaa, mutta ei mahdotonta. 

Työn ohessa vedit 3,5 opinnot kahdessa vuodessa?

Kaksi vuotta on realistinen aika, mutta se vaatii kyllä jo jonkinlaisia "etuja". Itse suoritin ekana vuotena 110 opintopistettä, joista osa töiden ohella, mutta sen jälkeen hidastui, koska vaihdoin työtä ja työssä on ollut todella paljon opittavaa plus hiivatisti ylitöitä. Plus vielä perhe. Tiedän kyllä joitakin, jotka valmistui työn ohessa nopeammin, mutta heillä ei ollut lapsia/lapset oli isoja, saivat käyttää työaikaa opiskeluun tai itse työ oli sellaista, että sen ohella pystyi vielä kevyesti opiskelemaan. Eli summa summasummarum, riippuu todella paljon elämäntilanneesta. Lisäksi kouluissa on ihan valtavia eroja. Osassa kouluja ainakin Campus onlinen kurssit on ihan höpöhöpöä ja kurssit saa illassa suoritettua. 

Vierailija
24/27 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni maisteriopinnoissa 2,5 vuotta, tuosta ajasta olin 1,5 vuotta töissä. Opinnot etenivät ehdottomasti parhaiten silloin kun en ollut töissä. Riippuu varmasti alasta ja opinnoista, mutta samanaikaisesti ajattelua vaativa työ ja ajattelua vaativat opinnot olivat liikaa itselleni.

Vierailija
25/27 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/27 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos olet valtiolla niin ei ongelmaa. Voit käyttää työaikaa opiskeluun. Mutta kokeile, ota sieltä verkkokurssi ja sitten aikataulutat sen 5 op verkkokurssin sinne päivääsi. Kestää reilun kuukauden. Onnistuuko? Verkko-opiskelussa on tärkeintä aikataulutus ja itsekuri.

Olen yritäjä ja silti pystyn yrityksen yksin pyörirtämisen lisäksi opiskelemaan ammattikorkeassa. Ei se ihmeitä vaadi. Mutta osa on oppinut niin hyvään..

Vierailija
27/27 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin 100 % verkko-opinnot,  niin monessa on kyllä kaikenlaisia Zoomissa tms suoritettavia ryhmätehtäviä ja läsnäolopakollisia etäluentoja. Tämä toki riippuu aivan koulusta, joten on syytä selvittää toimintatavat etukäteen.