Onko kukaan täällä ottanut Botoxia bruksismiin, migreeniin tai kasvojen liikahikoiluun?
Onko kokemuksia? Auttoiko? Paljonko maksoi? Saitko Kela-korvauksen?
Kommentit (14)
Mä otan 3kk välein botoxia krooniseen migreeniin 200 yksikköä (samalla hoidetaan myös bruksismi).
Maksaa laitto yksityisellä 250e ja pullo botoxia 250e Kelakorvauksen jälkeen. Kun maksukatto tulee täyteen, niin sitten ei tietty maksa noin paljon enää vuoden lopulla pullo :)
Toimii ihan älyttömän hyvin. Olen työkyvytön viiltävän säryn kanssa ilman botoxia. Botoxin kanssa on nolla kipupäivää.
Onkohan sen käytöllä mitään haittoja?
En mutta ryppyihin olen ottanut ja sen takiahan sitä suurin osa ottaakin ja niihin se toimii. Ei tarvi hävetä, että ryppyihin ottaa. Voi reilusti myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan 3kk välein botoxia krooniseen migreeniin 200 yksikköä (samalla hoidetaan myös bruksismi).
Maksaa laitto yksityisellä 250e ja pullo botoxia 250e Kelakorvauksen jälkeen. Kun maksukatto tulee täyteen, niin sitten ei tietty maksa noin paljon enää vuoden lopulla pullo :)
Toimii ihan älyttömän hyvin. Olen työkyvytön viiltävän säryn kanssa ilman botoxia. Botoxin kanssa on nolla kipupäivää.
Paljon maksukatto on ja paljon jää maksettavaksi pullosta sen jälkeen?
Ryppyihin sitä otetaan, olkaa nyt rehellisiä
Tulee se David & Victoria -meemi mieleen, missä David kurkkii ovensuussa :D
Vierailija kirjoitti:
En mutta ryppyihin olen ottanut ja sen takiahan sitä suurin osa ottaakin ja niihin se toimii. Ei tarvi hävetä, että ryppyihin ottaa. Voi reilusti myöntää.
Joo mutta se tepsii myös muihin vaivoihin.
Olen ottanut bruksismiin. Hammaslääkärillä maksoi joku 350€, mutta en ollut ihan vakuuttunut. Pisti myös otsaan ja aivan väärin. Seuraavaksi menin plastiikkakirurgilla, hoidettiin puretalihakset ja otsan juonteet. Maksoi 600€ mutta oli tosi hyvä lopputulos. Auttoi puremiseen ja hampaiden kolisteluun tosi hyvin ja niiden tulos kestävämpi kun otsan joka kesti sen 3-4kk. Mutta nyt en enää uskalla ottaa, sillä pelkään kasvolihasten surkastuvan liikaa. Kasvot kapenivat kun lihaksia ei enää käyttänyt, mutta samalla tuli löysyyttä ja pehmeyttä leuan alle, varmaan kun ne lihakset ei enää toimineet niin rasvaa alkoi kertyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut bruksismiin. Hammaslääkärillä maksoi joku 350€, mutta en ollut ihan vakuuttunut. Pisti myös otsaan ja aivan väärin. Seuraavaksi menin plastiikkakirurgilla, hoidettiin puretalihakset ja otsan juonteet. Maksoi 600€ mutta oli tosi hyvä lopputulos. Auttoi puremiseen ja hampaiden kolisteluun tosi hyvin ja niiden tulos kestävämpi kun otsan joka kesti sen 3-4kk. Mutta nyt en enää uskalla ottaa, sillä pelkään kasvolihasten surkastuvan liikaa. Kasvot kapenivat kun lihaksia ei enää käyttänyt, mutta samalla tuli löysyyttä ja pehmeyttä leuan alle, varmaan kun ne lihakset ei enää toimineet niin rasvaa alkoi kertyä.
Minulla on bruksismia mutta myös ruman pyöreät/leveät kasvot juuri noiden masseter-lihasten kohdalta, ja mietin, saisiko julkisella puolella botoxia. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla...
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa unelmalta tuo kasvojen kapeneminen. En kuitenkaan löysääkään haluaisi leuan alle. Ehkä kuitenkin kokeilen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Botoxi auttaa seisokkiongelmaan.
Päinvastoin, lamauttaa loputkin lihakset alapäässä.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? 40+ nuo kasvoja kaventavat botox-pistokset usein johtavat siihen että lihasten pienetessä "tyhjäksi" jäävä iho ei palaudu vaan valuu alaspäin, josta seuraa pieni heltta leuan alle.
Puolisoni sai yhden botox-pistoksen niskaan krooniseen todella kovaan päänsärkyyn (ehkä migreeni?). Auttoi, ei ole sen jälkeen ollut päänsärkyä vaikka tästä on jo 10 v aikaa. En tiedä paljonko maksoi, käsittääkseni tehtiin ihan julkisella.