Syke kausi 17
Kommentit (620)
Olipa hassua että sarjaan tuotu Johanna nimellä myös potilas
Linda selvästi havittelee vielä Jesseä itselleen, kun piti oikein Kirstille soittaa ja kertoa Jessen kuulumiset ja sitten valehdella Sonjalle, että Kirsti olisi itse ollut yhteydessä poliisiin.
Trailerissä myös näkyy kuinka tulevissa jaksoissa Linda kyselee Elinalta Jessen yksityiselämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Sonja syyttää itseään tuosta Jessen turmasta? Se kylkeen rysäyttänyt isukkihan tässä oli sekaisin kuin seinäkello. Ei Sonja tai kukaan muukaan mitään sille mahda, jos joku kilahtaa niin pahasti, että päättää vahingoittaa asianosaisia jotenkin.
Ihan luonnollinen reaktio on syyttää itseään. Sonja oli aktiivisesti siinä työtaistelussa, jonka vuoksi osan potilaista hoito myöhästyi ja yhden potilaan isä sekosi tästä ja alkoi syyttää Sonjaa. Lisäksi Sonja vastasi tylysti siihen isän viestiin, joka suututtanut isää vielä lisää.
Vaikka Sonja ei ole tehnyt mitään väärää, niin tuossa tilanteessa varmasti ajattelee, että voi kun ei olisi koko työtaisteluun lähtenyt niin mies ei makaisi koomassa kuoleman kielissä.
Eniten ärsyttää se, kun tässähän ei siis mitään virhettä ole potilaan hoidossa tapahtunut. Lopputulema olisi ollut sama vaikka työtaistelua ei olisi ollut. Hahmo on ihan samaistuttavasti kirjoitettu mutta taas käsikirjoituksesta paistaa läpi se, että asioihin ja faktoihin ei ole perehdytty ja se syö uskottavuutta.
Vaikka saippuasarja toki siis kyseessä mutta ärsyttää tämä juonikuvio, kun ihan tosissaan yritetään katsojalle luoda kuvaa että työtaistelu tai hoitovirhe olisi johtanut potilaan tilaan kun näin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Sonja syyttää itseään tuosta Jessen turmasta? Se kylkeen rysäyttänyt isukkihan tässä oli sekaisin kuin seinäkello. Ei Sonja tai kukaan muukaan mitään sille mahda, jos joku kilahtaa niin pahasti, että päättää vahingoittaa asianosaisia jotenkin.
Ihan luonnollinen reaktio on syyttää itseään. Sonja oli aktiivisesti siinä työtaistelussa, jonka vuoksi osan potilaista hoito myöhästyi ja yhden potilaan isä sekosi tästä ja alkoi syyttää Sonjaa. Lisäksi Sonja vastasi tylysti siihen isän viestiin, joka suututtanut isää vielä lisää.
Vaikka Sonja ei ole tehnyt mitään väärää, niin tuossa tilanteessa varmasti ajattelee, että voi kun ei olisi koko työtaisteluun lähtenyt niin mies ei makaisi koomassa kuoleman kielissä.
Eniten ärsyttää se, kun tässähän ei siis mitä
Ja siis se vielä että kyseessä ei edes ollut mikään työtaistelu ja oikeassa elämässä lääkärit olisivat yksipuolisesti syyllisiä tähän tilanteeseen ja johto olisi siihen puuttunut jo kauan sitten.
Siis ymmärrän jos Sonja itse tuntee syyllisyyttä. Mutta tuo, että Linda ja Jessen äiti pitää Sonjaa syyllisenä menee yli. Ensinnäkin mikään teko, ei oikeuta tuohon ja kyllähän tämä päälleajaja oli myös Jesselle katkera. Jäi kyllä ärsyttävät vipat tuosta Lindasta.
Lisäksi jäi ärsyttämään tämä Marjutin juttu. Siis, miten muka on mahdollista, ettei pääse takasin omalle paikalle, kun on omasta halusta jäänyt virkavapaalle? Laurihan on vain sijainen tässä virassa.
Vierailija kirjoitti:
Siis ymmärrän jos Sonja itse tuntee syyllisyyttä. Mutta tuo, että Linda ja Jessen äiti pitää Sonjaa syyllisenä menee yli. Ensinnäkin mikään teko, ei oikeuta tuohon ja kyllähän tämä päälleajaja oli myös Jesselle katkera. Jäi kyllä ärsyttävät vipat tuosta Lindasta.
Lisäksi jäi ärsyttämään tämä Marjutin juttu. Siis, miten muka on mahdollista, ettei pääse takasin omalle paikalle, kun on omasta halusta jäänyt virkavapaalle? Laurihan on vain sijainen tässä virassa.
Jos Laurilla on tietylle ajalle määräaikaisuus niin ei sitä määräaikaisuutta voi purkaa kesken kaiken. Kun ainakin itse ymmärsin, että Marjut olisi etuajassa tulossa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Laurilla on tietylle ajalle määräaikaisuus niin ei sitä määräaikaisuutta voi purkaa kesken kaiken. Kun ainakin itse ymmärsin, että Marjut olisi etuajassa tulossa takaisin.
Se on just näin. Itse vaihtaisin mielelläni Laurin lennosta Marjuttiin, mutta ei määräaikaista työsopimusta oikeastikaan voi noin vain purkaa. Marjut nimenomaan haluaisi keskeyttää virkavapaansa, Laurilla on sopimus kirjoitettu alunperin sovitun virka-ajan loppuun. Jää nähtäväksi mitä tästä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin. Itse vaihtaisin mielelläni Laurin lennosta Marjuttiin, mutta ei määräaikaista työsopimusta oike
Näinhän se menee, mutta Lauri aikoo syrjäyttää Marjutin pysyvästi ja on kietonut johdon pikkusormensa ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on just näin. Itse vaihtaisin mielelläni Laurin lennosta Marj
Laurin pitäisi nyt jäädä kiinni jostain virkavirheestä, jotta hänestä päästään, koska vapaaehtoisesti ei tule luopumaan, kun on vallan makuun päässyt. Veikkaan että sitä kautta Marjut lähteekin nyt taistelemaan. On jo saanut esimakua Laurin ketkusta luonteesta, joten varmaan alkaa nyt etsiä virheitä, joista voi häntä syyttää.
Jotenkin outo pieni yksityiskohta se kun Marjutin kanssa oli palaveri siitä virkavapaasta ja Lauri pitkän pohdiskelun jälkeen toi ne pullat siihen keskelle pöytää. Oliko tällä joku merkitys, yritetään alleviivata sitä että Lauri yrittää jatkuvasti näyttäytyä ystävällisenä vaikka ei oikeasti ole? Jotenkin vaan kiinnitin huomiota kun oli niin hassun alleviivattu ele.
Luulisi myös että Johanna tosi fiksuna tyyppinä olisi ymmärtänyt tämän Laurin tarjouksen kirurgin paikasta yrityksenä manipuloida kun se tuli niin selkeästi heti kun Johanna oli ilmoittanut ettei ole onnellinen. "Ai et ole onnellinen no odotas... mites olisi kirurgin paikka minun suhteillani?" Mutta niin kai sitä sitten välillä rakkaus tosiaankin tekee täysin sokeaksi.
Onko tolla Lenitalla enää mitään virkaa koko sarjassa? Hiippailee vaan käytävillä ja petaa sänkyjä.
Vaikuttaa, että tulossa jänniä käänteitä. Ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Onko tolla Lenitalla enää mitään virkaa koko sarjassa? Hiippailee vaan käytävillä ja petaa sänkyjä.
Samaa oon miettiny jo 5 kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa oon miettiny jo 5 kautta.
😂
Hyvä kausi tulossa! Mielestäni Ilmari ja Lenita voisivat jo poistua sarjasta. Varsinkin Lenitan rooli yhtä tyhjän kanssa.
Lauri-kuvio on huikea! Ehkä muutenkin hivenen enemmän juonittelua vois olla.
Vähän tylsää ton Jessen keissi. 4 jaksoa jo kestäny.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa, että tulossa jänniä käänteitä. Ihanaa!
Kerro lisää? :)
Samaa mieltä se suhde jo niin nähty. Lisäksi max teki johannalle sellaisen tempun, että huh huh! Kun ollaan menossa alttarille niin muuten Janica odottaa mulle lasta. Tommosen kanssako pitäis uskaltaa aloittaa suhde uudestaa ? Not