Voiko saada toimeentulotukea, jos asuu työssäkäyvän kumppanin kanssa?
Kommentit (18)
Riippuu kumppanin tuloista. Minä en ainakaan saanut, kun puolison tulot olivat yli 2500 euroa.
Ei voi tai voi jos palkka on kehno. Tulot lasketaan koko taloudelle ei yhdelle jäsenelle.
Jos teillä yhteinen vuokrasopimus ja olette avopari, niin ei. Omat vuokrasopimukset ja hoplaa, olette kämppiksiä ja voit saada tukia.
Me asuimme perheenä minä töissä, mies opiskeli ja 4 lasta. Saimme tt-tukea yhtenä kuukautena.
Kyllä, jos kärsit peräsuolen laskeumasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä yhteinen vuokrasopimus ja olette avopari, niin ei. Omat vuokrasopimukset ja hoplaa, olette kämppiksiä ja voit saada tukia.
kämppisjutu ei onnistu,kelalla selvitetään tausta, jopa valokuvia pitänyt laittaa miten toiminnot jakautuu, nukkinpaikat keittiökäyttäoikeus,, muu sosiaalinen media,,esiinnyttekö parina,,faset ,teidän kavereiden faset missä olette parina mitenkään,, kun jää kiinni niin rapsahtaa, ei kantsi, ainakin ne omat asunnot hankkikaa, onhan valmiinakin kun ero tulee..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos kärsit peräsuolen laskeumasta.
miten se tähän kuuluu, muut esiintyy fiksumpana kuin ovat,sää se näytät tyhmyytes,,ilmankos pv kirjoittelet tylsyytes,, vai onko vuorotyö vp päivä ihan
Saan 40e tt tukea. Tuo summa on yks pieru valtameressä, eu haitannut yhtään että tuon summan menetin muuttaessani yhteen puolison kanssa.
Myös puolison varallisuus ja säästöt vaikuttavat. Eli jos puoliso on täysin varaton, tili tyhjänä ja pienet tulot, niin sitten voit saada.
Ei todellakaan saa. Tuloihin lasketaan KAIKKIEN samassa taloudessa asuvien (lapset+aikuiset) tulot.
Minä olen työtön ja puolison tulot 1000e. Ei saada toimeentulotukea. Eikä asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työtön ja puolison tulot 1000e. Ei saada toimeentulotukea. Eikä asumistukea.
Mutta saat työttömyyskorvausta ja siihen lisäksi puolison tulot. Se ratkaisee tietty, että mitkä ovat koko talouden tulot.
Kaikki saman talouden tulot huomioidaan eli jos kumppanisi on kokoaikaisessa työssä ja itse olet työtön tai opiskelija niin ette saa. En tiedä saisiko edes asumistukea, kannattaa käyttää Kelan laskureita apuna ensin jos olette epävarmoja. Asumistukilaskuri on helppo ja hyvin suuntaa antava. Myös toimeentulotukilaskuria kannattaa kokeilla. Näin saatte turvaa sekä mielenrauhaa ja hieman suuntaviivaa ajatuksillenne siitä kannattaako kokeilla sitä hakemista. Kelan sivuilla on myös kattavasti tietoa siitä mitkä tulot huomioidaan tuloina, asumistuessa lasketaan bruttotuloista ja toimeentulotuessa katsotaan nettotulojen perustella oikeutenne toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Näidenkin avulla on yritetty tehdä petoksia joten en suosittele. Kela ei taida yleisesti hyväksyä kahden eri sukupuolta olevan erillisiä vuokrasopimuksia siksi koska kukaan ei voi todentaa henkilöiden olevan ystäviä kumppanuussuhteen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta saat työttömyyskorvausta ja siihen lisäksi puolison tulot. Se ratkaisee tietty, että mitkä ovat koko talouden tulot.
No jokainen osaa laskea että noista tulee vajaa 1600e.
Voi.