Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on käynnissä yhden naisen hiljainen kapina

Vierailija
11.04.2024 |

Muutaman satasen ja kierrätyksen ilon vuoksi olen pitänyt kirppispöytää muutaman kerran vuodessa. Olen myynyt myös torissa kaikenlaisia lastentarvikkeita ja urheilutarvikkeita sekä pyöriä.

Vaan en enää. 

Olen antanut kaiken eteenpäin, ja ainoa mitä voisi ajatella hyväntekeväisyydeksi on, että annoin pieniä luistimia ja parit sukset lasten koululle. Enkä todellakaan ole mitään antanut lahjoitukseen, vaan naapureille ja lähisukulaisille, joilla ei kellään ole erityisesti rahasta pulaa. Voisivat ihan hyvin ostaa uutena kaiken. 

En ole juurikaan ostellut käytettynä mitään, varsinkaan itselleni. 

Kenellekään en ole kertonut tätä varmasti  naurettavaksi leimattavaa syytä, mutta täällä anonyyminä voin paljastaa, että minulla on mennyt kuppi nurin suomalaiseen ilmapiiriin. Täällä keskiluokka ja varsinkin keskiluokkaiset naiset on kaiken pahan alku ja juuri. Kyllä kelpaa verorahat mitä maksamme suoraan ja välillisesti, mutta muuten pitää sitten haukkua, halveksia ja naureskella. Syksyllä luin internetin ihmemaailmassa kommentteja joissa naurettiin miten keskiluokka ostaa lapsilleen sitä ja tätä uutena kaupasta kun eivät tyhmät tajua, että kirpparilta saa! 

Päätin, että ainakaan meidän perheen mikään pieneksi tai turhaksi käyvä tavara tai vaate ei päädy enää meiltä "alaspäin". 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuhoan ylijäävän materiaalin korjauskelvottomaksi tai ainakin kuntoon, missä korjaus on kallista. Toki vielä lajittelen ne asianmukaisiin jätteisiin, mutta hyötyä niistä on hyvin vähän. Syynä on se, että ilmaiseksi annetusta tulee kettuilua ja tingitystä hinnasta tingitään vielä lisää. Myynnin pitäisi tapahtua tappiolla. Niinpä olen lakannut myymästä käytettyä ja annan suosista kamoilleni lekaa ja kirvestä ennen romulavalle paiskaamista.

Vierailija
2/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tuhoan ylijäävän materiaalin korjauskelvottomaksi tai ainakin kuntoon, missä korjaus on kallista. Toki vielä lajittelen ne asianmukaisiin jätteisiin, mutta hyötyä niistä on hyvin vähän. Syynä on se, että ilmaiseksi annetusta tulee kettuilua ja tingitystä hinnasta tingitään vielä lisää. Myynnin pitäisi tapahtua tappiolla. Niinpä olen lakannut myymästä käytettyä ja annan suosista kamoilleni lekaa ja kirvestä ennen romulavalle paiskaamista.

Samaa teen itse, kyllästyin lopullisesti tori.fi kyselijöihin, vinkujiin ja tinkijöihin. Menkööt sekajätteeseen tai kaatopaikalle kaikki mieluummin. Suomalainen käytettyä tavaraa ostava kuluttaja-asiakas on keskimäärin aivan helvetin yksinkertainen ja persaukinen urpo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Muutin viime hallistuskaudella metsään, kun kyllästyin koko ajan jatkuvaan valittamiseen. Pyrin kuluttamaan, jne mahdollisemman vähän ja näin yhteiskunta eli muut ihmiset hyötyy minusta mahdollisemman vähän.

Vierailija
4/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole kapinaa, se on keskiluokkaista uhriutumista ja mielensäpahoittamista, jopa karenismia.

Vierailija
5/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te kaivatte näitä ostajia esiin? Itselläni aika harvoin mitään kitisijöitä sattuu kohdalle. Niihinkin auttaa jämäkkyys "viimeinen hinta x€, ota tai jätä".  Estoille jos ei kelpaa. Seuraavan kanssa sitten kaupantekoon.

Maailma hukkuu pskaan ja te teette sitä lisää rikkomalla käyttökelpoisia tavaroita ihan vaan laiskuuttanne? 

Vierailija
6/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole kapinaa, se on keskiluokkaista uhriutumista ja mielensäpahoittamista, jopa karenismia.

Totta kai on. Jos ei halua olla Karen, on etsitettävä hyvää ihmistä ja jaettava Facebookissa päivityksiä joissa annetaan hyvää selitystä vastaan arvokkaita vaatteita ja esineitä. 

Jos ei hyvesignaloi, on Karen.

7/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

itse annan mielelläni turhat tavarat eteenpäin. Heitän ne fidaan tai kierrätyskeskukseen. Teen niistä paljon löytöjä itsekin. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uhriutumista? Jos kukaan ei koskaan sano mitään hyvää, ainoastaan haukkuu ja halveksii, niin miten ihmisen pitäisi siihen suhtautua? Noin yleisestikin?

Juurihan te tuotte tässä esille sen keskiluokan halveksunnan. Keskiluokkaisen pitäisi hyvillä mielin ilman mitään kritiikkiä lahjoittaa ostamansa vaate eteenpäin.

Jos keskiluokkainen ajattelee, että ei enää kirppispöytäsäätöä kun ei yleinen ilmapiirikään sitä arvosta, niin miten se on uhriutumista? Eikö saisi antaa naapurille lasten suksiparia ilmaiseksi, jos naapuri ei kärsi rahanpuutteesta? 

Vierailija
9/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kierrätä mitään. Vien vaan roskiin.

Vierailija
10/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Ymmärrän täysin 

Jonkun pitää mennä kauppaan ensin ostamaan ne tavarat ihan uutena, ennen kuin niitä tulee kirppareille myyntiin.

Itse olen niin nuuka, että mun vaatteet on aika kuluneita silloin, kun niistä luovun. Nytkin ihan uutena ostamani talvitakki karvavuorella, käytin sitä niin pitkään kunnes vetskari meni rikki. Nyt heitin sen romukoppaan, onneksi on viisi muutakin takkia, kaikki uutena kaupasta ostettuja 

Pari kertaa olen käynyt kirppiksellä, mutta enpä ole sieltä mitään löytänyt 

Vierailija
11/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten uhriutumista? Jos kukaan ei koskaan sano mitään hyvää, ainoastaan haukkuu ja halveksii, niin miten ihmisen pitäisi siihen suhtautua? Noin yleisestikin?

Juurihan te tuotte tässä esille sen keskiluokan halveksunnan. Keskiluokkaisen pitäisi hyvillä mielin ilman mitään kritiikkiä lahjoittaa ostamansa vaate eteenpäin.

Jos keskiluokkainen ajattelee, että ei enää kirppispöytäsäätöä kun ei yleinen ilmapiirikään sitä arvosta, niin miten se on uhriutumista? Eikö saisi antaa naapurille lasten suksiparia ilmaiseksi, jos naapuri ei kärsi rahanpuutteesta? 

Yhyy. Jos sinä tunnet, että saat osallesi haukkumista ja halveksimista, kannattaa miettiä, miten paljon sinua vähävaraisemmat sitä saavat.

Vierailija
12/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa teen itse, kyllästyin lopullisesti tori.fi kyselijöihin, vinkujiin ja tinkijöihin. Menkööt sekajätteeseen tai kaatopaikalle kaikki mieluummin. Suomalainen käytettyä tavaraa ostava kuluttaja-asiakas on keskimäärin aivan helvetin yksinkertainen ja persaukinen urpo.

Ja ilkeä.

Vierailija
13/13 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Suurin osa tuntemistani ihmisistä on keskiluokkaisia, eivätkä he ilman syytä ketään hauku. Ap kuulostaa siltä että mielenterveys alkaa järkkyä. No, niin saattaa käydä monelle. Ehkäpä olisi paras ottaa muutama viikko rennosti, laittaa netti kiinni ja nauttia lämpimämmästä ilmasta. Kun kerran se nettikommenttien lukeminen menee ihon alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi