Miten nukahtaa ilman peukkua ( tai tuttia)??
Meidän 2v peukunimijä poika on nyt jotenkin seonnut ; ) ja alkanut _itse_ vierottaa itseään peukun imemisestä!! Poika on aina imenyt peukkua nukahtamistilanteessa, ja nyt viime aikoina on ihan selkeästi alkanut yritää pitää peukkua pois suusta nukkumaan mennessä.
Hieno juttu tietenkin, mutta se nukahtaminen ilman peukkua on nyt sitten yhtä tuskaa; poika pyörii ja huitoo ja vaihtaa asentoa, ja varsinkaan kädet eivät rauhoitu millään. No, lopuksi poika on kuitenkin antanut periksi, ja laittanut peukun hetkeksi suuhun ja nukahtanut heti.
Mutta mitä tässä nyt voisi itse tehdä auttaakseen poikaa vierottumaan peukusta kokonaan? Joku sijaistoiminto kai pitäisi kehittää..? Tutti ei ole ratkaisu; sitä poika ei ole koskaan hyväksynyt, eikä se tietenkään muutenkaan olisi paljon peukaloa parempi ratkaisu... Onko kellään kokemusta? Miten sen peukun saisi unohtumaan siinä nukahtamistilanteessa? Tai yhtälailla, miten tutista luopumisen jälkeen nukahtaminen ilman tuttia on lähtenyt sujumaan?
Vastauksista kiitollisena,
Tua : )
Kommentit (2)
Uniriepua tms. ei valitettavasti ole... eikä taida enää sellaiseen oppiakaan..?
Onko teidän pojalla (olihan poika, unohdin jo;) unikaveria, pehmoa, riepua tai vastaavaa, jota voisi hipsuttaa nukahtamistilanteessa?
Eli meillä 10kk poika, imuuttanut nukahtamistilanteessa vasenta peukkua antaumuksella 4kk lähtien. Olen tuputtanut hänelle uniriepua vauvasta lähtien ja välillä se rauhoittaakin poikaa. Esikoinen (4v) ei myöskään huolinut tuttia, mutta ei kyllä imenyt peukkuakaan. Mutta siitä huolimatta tarvitsi nukahtamistilanteessa unirievun. Lokakuussa uniriepu " katosi" remontin yhteydessä ja vieläkin esikoinen toisinaan ikävöi rättiään.